Page 3 of 3

Posted: 13 Aug 2007, 12:32
by Tian
Gillar detta bygge skarpt

Posted: 13 Aug 2007, 20:23
by ZAP_80
Såja, så ska det se ut Andreas! :) Äntligen en uppstart, fan jag som ville se detta live.... :( Hoppas ni hinner få ihop det till Vallåkra.

MVH / Mange

bänkad...

Posted: 01 Sep 2007, 21:39
by Adde_E46
Så nu har vi fått den bänkad med med blandade resultat... Turbon bottna ur på tok förtidigt trots att det är en Bigshaft PT76GTS snurra så fick vi tok högt mot tryck i den väldigt tidigt så det var lite tråkigt att den inte levererade mer än vad den gjorde. Sen så fick vi ett minst sagt oväntat fel på kompressorn redan efter 20 min in i mappningen så det var bara att hänga av remmen och köra vidare.. Oflyt men så är det ibland.. Vi fick iaf ut 747hk och 936Nm på bakhjulen tillslut men det var svårt då vi hade kraftigt hjulspin när vi skulle maxa helatiden då vi hade en minst sagt ketchup effekt från 4500Rpm till 6000rpm så kurvan såg ut som ett vågspel. Men men nu är det större snurra som gäller och få fixat kompressorn sen blir det ny svän om i bänken.. Skam den som ger sig...

Vill ni se filmen liger den på http://www.garaget.org/video/1ouzjy70j6hk

Posted: 02 Sep 2007, 13:28
by Fido85
kan inte stämma att turbon bottnade då....om jag inte minns fel så pratade ärtan om att nån bromsat mycket mera än vad du har gjort med dendär turbon...och om jag ska tro på bäckis ska jag kunna bromsa en bra bit över 700 hk med pt67bb.....
kan nån intyga att det stämmer?

Posted: 02 Sep 2007, 14:50
by Bmwandreas
850 på bakhjulen klarar turbon lätt.
Hur har ni ställt kammarna igentligen?

Vi hade 2 bars mottryck vid 1.8 bars laddtryck och 860 hk på hjulen med S50.