Ni som kör GS6-53DZ, hur passar det på m50?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Ni som kör GS6-53DZ, hur passar det på m50?
Jag ska köra med Gs6-53dz HGA samt en svarvad hylsa som förlänger axeln i lådan och passar i pilotlagret.
- Danneeandersson
Bultmönstret och lut passar på m50?:)
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
Bultmönstret passar m50. Det är m20 lut på lådan så den kommer att luta 10º mot original om motorn är i original lutning. Jag kör med lådan lutande 10º och byggde en egen balk och moddade ett spakställ så det passade med längd och lutning.
Hva gjorde du med kardan?
Jag har motor och låda i en e34 så jag kör 540 bakvagn och kardan och så skarvade jag på 530d kardan på 540 kardan framför stödlagret.
Jag svarvade en styrning invändigt som passade de två kardanrören med presspassning. Sen svetsades skarven samt att jag borrade som ett kors där jag pluggsvetsade. Jag kör "bara" 500whp men det håller för mig så här långt. Kör med hardyskiva som passar lådan då den gott och väl klarar min effekt.
Jag svarvade en styrning invändigt som passade de två kardanrören med presspassning. Sen svetsades skarven samt att jag borrade som ett kors där jag pluggsvetsade. Jag kör "bara" 500whp men det håller för mig så här långt. Kör med hardyskiva som passar lådan då den gott och väl klarar min effekt.