BILLIG M3 E46 6vxl låda

Sälj dina trimdelar

Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast

moonzhine

Re: BILLIG M3 E46 6vxl låda

Post by moonzhine »

Det tråkiga är väl att de bara är polisen som får veta vem som äger kontot och de kommer du inte få reda på om de inte går till rättegång.. Risken är väl att de blir nerlagt..
bästa vore om du kände nån på hans bank som kan säga vem personen är.. så gick jag tillväga när ja vart blåst på en m5 diff här och han gjorde en avbetalningplan med sin bank så jag fick tillbaka mina 3000kr på 3mån haha :twisted:
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)

Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!

Mvh:Peter
0730468169
m3micke

Post by m3micke »

8)
moonzhine wrote:Det tråkiga är väl att de bara är polisen som får veta vem som äger kontot och de kommer du inte få reda på om de inte går till rättegång.. Risken är väl att de blir nerlagt..
bästa vore om du kände nån på hans bank som kan säga vem personen är.. så gick jag tillväga när ja vart blåst på en m5 diff här och han gjorde en avbetalningplan med sin bank så jag fick tillbaka mina 3000kr på 3mån haha :twisted:
piddan

Post by piddan »

snubben leker seriös.. !
https://www.flashback.org/t2075521p18" onclick="window.open(this.href);return false;
verkar vara ett konto nr till en bitcoin sida som mellanlagrar pengar i coins och sedan skickar ut till hans privata konto .. om jag hajjat det hela rätt...

http://www.btcx.se" onclick="window.open(this.href);return false;

verkar vara ett sätt att handla bland annat droger anonymt på nätet, eller ja hyffsat anonymt iaf.
https://www.flashback.org/t1777864p2" onclick="window.open(this.href);return false;
så våra pengar har väl gått till nån blåst pundare ...

kommer aldrig sluta jaga dig , bara så du vet!
// P
Projekt: E46 m3 s65
xelerator

Post by xelerator »

Ett scenario..

Tänk tredjepart..

Tredjeparten annonserar fejkprylar..
Ni för över pengar till sajtens konto i tron om att det är tredjepartens.. Sajten ordnar med coins till tredjeparten..

Möjligt ifall ni har angett nåt typ av nr eller nåt vid överföringen, som tredjeparten fått från sajten.

Tredjeparten blir mr anonymous o har coins, o har blåst båda parter..
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
piddan

Post by piddan »

xelerator wrote:Ett scenario..

Tänk tredjepart..

Ni för över pengar till sajtens konto i tron om att det är tredjepartens.. Sajten ordnar med coins till tredjeparten..

Möjligt ifall ni har angett nåt typ av nr eller nåt vid överföringen, som tredjeparten fått från sajten.

exakt... det är inte första gången personen gör något liknande...
// P
HenrikF

Post by HenrikF »

EDIT!
Har ni pratat med berörd person som visat vilja att reda ut detta, inlägget är ej längre relevant
Last edited by HenrikF on 29 Jan 2014, 15:23, edited 1 time in total.
/Henrik
m3micke

Post by m3micke »

pratade precis med polisen dom uppmanar alla som tænkt o gøra en afær med dom hær ska anmæla
lænsførsækringar ær tyvær inte lætta o ha med o gøra dærimot ni som betalt från swedbank får nog igen era pengar verkar som dom har førdrøjning 4 dar till det kontot før tidigare problem
derimot som mina pengar gick direkt ut handelsbanken
beemer08

Post by beemer08 »

http://www.allabolag.se/5569528671/btcx_Stockholm_AB" onclick="window.open(this.href);return false; värkar iaf som det är "företaget" som de som länkats dvs BTCX.. Lycka till med jakten
malin olsson
Johan99

Post by Johan99 »

Är garanterat denna personen som blåste mig på en turbo på ett annat forum. Men han hade annons här med i det aliaset:

Olaturbo
piddan

Post by piddan »

Johan99 wrote:Är garanterat denna personen som blåste mig på en turbo på ett annat forum. Men han hade annons här med i det aliaset:

Olaturbo

be någon moderator att kolla ip nr till det kontot så får vi se om han också kör med Proxy...
// P
ButterflyRacing

Post by ButterflyRacing »

HenrikF wrote:
piddan wrote:
xelerator wrote:Ett scenario..

Tänk tredjepart..

exakt... det är inte första gången personen gör något liknande...
Inte för att vara så piddan. Jag står fortfarande registrerad ägare på en bil du hämtade plockade delar ifrån och sen skrotade, utan att sedan avregistrera den. Och skrota en bil utan att ha karossen är inte så lätt för mig i efterhand. Så sopa gärna rent utanför din egen dörr innan du skriver om hur andra sköter sina affärer.
OT....men det kan ju hjälpa mång.
Om man låter bli att betala 65:-/år...i tre år, så kommer bilen att försvinna ur registret.
Påminnelsen på 115:- kommer bara en gång/år....och går inte vidare någonstanns.

Vi har mängder med bilar som har och är på väg att gå den vägen.
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Johan99 wrote:Är garanterat denna personen som blåste mig på en turbo på ett annat forum. Men han hade annons här med i det aliaset:

Olaturbo
Han har också använt helt olika ip-adresser från anonyma proxys runt om i världen till sina tre inlägg.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
GrymÅElak

Post by GrymÅElak »

En idé kan vara att betala via paypal. då sköter de, paypal, transaktionen mellan registrerade kontoägare. om någon blir blåst så betalar de tillbaka pengarna och jagar själva "fulingen". Så står det, med annan formulering på på deras sida. Jag har ett par vänner som blivit blåsta på ebay. då har paypal betalat tillbaka pengarna. Har själv inte drabbats så exakt hur det går till vet jag inte.

Det kan vara en idé :idea:
BMW M638csi -> s38b36 -> s38b38

0709178069
piddan

Post by piddan »

Nisse Järnet wrote:

Olaturbo
Han har också använt helt olika ip-adresser från anonyma proxys runt om i världen till sina tre inlägg.

Frågan är hur många fler konton han/dem har här på forumet... O alla andra forum också för den delen... Tror det snurrar runt rätt mycket pengar :(
Jag verkar ha tur med Swedbank änsålänge iaf... BTCX har haft problem med bedrägerier så Swedbank "drar ut" på betalningar till dem för att folk ska hinna reagera på bedrägeriet innan bedragaren fått några pengar. Tänk om alla banker var så "smarta"... För övriga verkar det kört tyvärr... Vi är några som har polisanmält nu iaf . Hoppas polisen kan sätta klorna i skiten på riktigt o bura in fanskapen
// P
-AL-

Post by -AL- »

Ripper wrote:Skicka mot PF så är problemet löst, funkar kanon!
Hur tänker du nu? Tänk om jag lagt en tegelsten i paketet som är postat till dig...

Postförskott är inte lösningen då du inte får titta i paketet innan du hämtar ut det. Dock finns det andra betallösningar där pengarna hålls inne fram tills dess att köparen godkänt leveransen.

//AL
Mobil: o701-812737
M2C+
M3e46 SMGII
V90CC
XC70II D4
Ripper

Post by Ripper »

-AL- wrote:
Ripper wrote:Skicka mot PF så är problemet löst, funkar kanon!
Hur tänker du nu? Tänk om jag lagt en tegelsten i paketet som är postat till dig...

Postförskott är inte lösningen då du inte får titta i paketet innan du hämtar ut det. Dock finns det andra betallösningar där pengarna hålls inne fram tills dess att köparen godkänt leveransen.

//AL
Om du postar en tegelsten till mig så blir du bara snuvad på frakten själv FÖR jag öppnar mina paket på bussgods terminal innan jag betalar, har bara sagt att jag tidigare blitt lurad så vill bara öppna och se så innehållet stämmer innan jag betalar och ALDRIG varit nått problem!
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
Johan99

Post by Johan99 »

Polisanmälde han idag iaf. Sa även till om detta med RobinS så de kan koppla ihop anmälningarna. Har alla skrivit samma BTCX nummer eller är det olika? Jag skrev btcx15192.
Post Reply