Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 06 Feb 2014, 21:22
Väntar på grejor!!! Har hört rykte om att det kanske anländer ett paket imorgonSarja88 wrote:HAAALLLÅÅÅ?????

Väntar på grejor!!! Har hört rykte om att det kanske anländer ett paket imorgonSarja88 wrote:HAAALLLÅÅÅ?????
martin.j0hansson wrote:Roligt bygge! Håller på med ungefär detsamma, hur pass pålitligt tror du det blir med camberjusteringen bak, Känns d som en ok lösning för dem pengarna lr finns det ngnting annat som kan funka bättre?
Ska man verkligen ta så mycket på den innre hubben? Läste nått om 4mm ?Fredro wrote:Fränt!
Tänk på att du får dela på bromssköldarna om du ska köra med domom du pressar i navet innan
10 mm gjorde jag min distans (tänk på att göra den mindre än låsringen) sen av med 10mm på den innre hubben så funkar det fint! Då passar 328 e46 skivor bolt on med e30 orginal handbromsprylar
Ang justeringen så funkar det bra men det är inga stora vinklar som kan ändras. Utan planera innan dom svetsas martin
Härligt!!AeroUbbe wrote:Kan möjligen dyka upp en leverans från G-partners imorgon
Ska man verkligen ta så mycket på den innre hubben? Läste nått om 4mm ?TIMGTR wrote:Fredro wrote:Fränt!
Tänk på att du får dela på bromssköldarna om du ska köra med domom du pressar i navet innan
10 mm gjorde jag min distans (tänk på att göra den mindre än låsringen) sen av med 10mm på den innre hubben så funkar det fint! Då passar 328 e46 skivor bolt on med e30 orginal handbromsprylar
Ang justeringen så funkar det bra men det är inga stora vinklar som kan ändras. Utan planera innan dom svetsas martin
Okej på så vis! Tror det skilljer ca 4mm på lagrernaFredro wrote:Ska man verkligen ta så mycket på den innre hubben? Läste nått om 4mm ?TIMGTR wrote:Fredro wrote:Fränt!
Tänk på att du får dela på bromssköldarna om du ska köra med domom du pressar i navet innan
10 mm gjorde jag min distans (tänk på att göra den mindre än låsringen) sen av med 10mm på den innre hubben så funkar det fint! Då passar 328 e46 skivor bolt on med e30 orginal handbromsprylar
Ang justeringen så funkar det bra men det är inga stora vinklar som kan ändras. Utan planera innan dom svetsas martinska inte använda org handbroms är värt att tillägga. Angående bromsarna, använder du e46 ok:en då och passar dom bolt on isåfall?
Fan det var längesen jag byggde detta...
Jag har för mi att jag tog 10mm eftersom dom kommer 10mm längre ut men kan även vart så att jag bara tog bort den raka biten räkna på org e34 lager vs e30 och sen de 10mm du spacra ut den yttre så är du hemma![]()
Jag kör m3 e36 ok och då fungerade 1 hål och till det andra fick jag göra en distans, allt med 10mm förskjutning
Det skilljer 5mm på lagrerna för att vara exakt! Jag kommer ju oundvikligt att få lite mindre splines men frågan är hur mycket jag måste ta av på den inre hubben för att få tillräckligt med gänga! Får mäta lite på plats senFredro wrote:Om e30 lagret är 4mm smalare och hubben kommer 10mm längre ut, så skulle jag ta bort 6mm(10-4=6)
Nersvarvade e28 skivor funkar oxå med orginalok, för har inte 325 e36 ventilerade?
AeroUbbe wrote:Kan möjligen dyka upp en leverans från G-partners imorgon
Ha ha! Vi jobbar på det Mangekungen12321 wrote:AeroUbbe wrote:Kan möjligen dyka upp en leverans från G-partners imorgon
Trevligt att SAAB Ubbe hittat hit:)
Man skall INTE underskatta gubben för att han kör SAAB!!!!
Sitter man på Autoexpertens lager så bådar det ju gott
Att många blanka, dyra saker kommer pryda denna turbo kärra:)
det är en FIA godkänd bur ifrån Sparcomartin.j0hansson wrote:Fint, varifrån e buren, finess?