Page 3 of 5
Posted: 13 Jan 2007, 00:03
by skogsmulle
toligtvis mycket bättre den har väl bra mycke mindre avgashus å lite mindre kompressor hus. men just nu ligger budgeten lite tajt. inte riktigt utryme för att köpa en 17000 kroners snurra just nu. jag är bara en vanlig människa
kanske till nästa år om det nu behövs eller om inte de plötsligt trillar ner lite slantar. för den är inte rullande än på ett tag så det lär nog bli fler utgifter där med
Posted: 13 Jan 2007, 18:17
by killerbee
Good work for now - I have E36 with same engine and I could not put the turbo - no space ... so I am waiting you for ideas
Posted: 13 Jan 2007, 18:54
by Fear This
vad tror du om att köra utan bromsservo & kapa bort den utstickande "mittendelen" på plenumet samt tilta upp motorn en hel del? och sen bygga fjäderbenstornet tightare mot fjädern eller va man ska säga? då borde du ha lite mer plats för en trevlig visselpipa.. låter kanske lite krångligt men vafaan vi har ju alla sett att du e duktig på å svetsa så
Posted: 13 Jan 2007, 23:32
by TurboTore
Du får ikke plass der AC-pumpa vanligvis sitter heller..? Radikal ombygning av motorfeste og kanskje litt "massering" av rammevangen der fremme..?
Posted: 19 Jan 2007, 23:59
by Jorm
Några nyheter?
Posted: 20 Jan 2007, 15:57
by Alligator
Du kan inte göra ett stabilt hål i huven? jag fick göra för kompressorhuset men jag har mindre avgashus så där gick det smärtfritt.. kanske om du gör ett rejält hål så ryms allt?
http://www.duffel.se/bmw320/div06/warni ... terAlbum=0
Posted: 20 Jan 2007, 23:28
by skogsmulle
Jorm wrote:Några nyheter?
ärligt så sitter ja å vänter på mina kolvar, har fått fel 2ggr väntar på tredje uppsättningen
typ i augusti fick ja fel nr1 till en 3,6'a alltså helt fel andra omgången fick ja vänta på lite mer än 2 mån, skickade ner en org kolv de skulle rita av, så långt så bra då visade det sig att när de väl kom så hade de skickat 4tiondelar över borr när ja skulle ha standard
får de förhoppningsvis i veckan, så det är därför det ståt lite still på byggsidan..........
Posted: 20 Jan 2007, 23:39
by skogsmulle
Ett hål i huven blir det ju garanterat om jag sätter den på avgassidan, å stort med, men det är ju rätt "hotrod" å de
det blir nog ett redigt upp hugget stötdämpartorn med..
Posted: 21 Jan 2007, 13:08
by Jorm
skogsmulle wrote:Jorm wrote:Några nyheter?
ärligt så sitter ja å vänter på mina kolvar, har fått fel 2ggr väntar på tredje uppsättningen
typ i augusti fick ja fel nr1 till en 3,6'a alltså helt fel andra omgången fick ja vänta på lite mer än 2 mån, skickade ner en org kolv de skulle rita av, så långt så bra då visade det sig att när de väl kom så hade de skickat 4tiondelar över borr när ja skulle ha standard
får de förhoppningsvis i veckan, så det är därför det ståt lite still på byggsidan..........
Aj satan :/
Jobbigt som fan.
Hur har du fått dit M5 diffen? Aldrig hört om någon som haft den på en E36:a?
Posted: 21 Jan 2007, 13:25
by skogsmulle
tanken är borttagen då finns de mycke plats, ska fixa lite bilder.
Posted: 22 Jan 2007, 12:12
by Jorm
skogsmulle wrote:tanken är borttagen då finns de mycke plats, ska fixa lite bilder.
Ok kanon
Hur långt tror du att ditt soppasystem räcker?
Posted: 25 Jan 2007, 17:58
by skogsmulle
Jorm wrote:skogsmulle wrote:tanken är borttagen då finns de mycke plats, ska fixa lite bilder.
Ok kanon
Hur långt tror du att ditt soppasystem räcker?
Har två Bosch 984 pumpar som skulle räcka till ca 450/500 styck nuke Y-block,sen ska ja ha en AN10 matar ledning(12mm) invändigt. nuke fulerail samt en aeromotive BTR och 1600cc spridare.
så vi få väl se hur långt de räcker ja ska ju köra på etanol
Posted: 25 Jan 2007, 18:15
by skogsmulle
Posted: 25 Jan 2007, 18:29
by johankihl
Glöm att pumparna räcker till 500hk/st med etanol. Räkna med att de räcker till dryga 300hk/st på etanol.
Posted: 25 Jan 2007, 18:34
by skogsmulle
johankihl wrote:Glöm att pumparna räcker till 500hk/st med etanol. Räkna med att de räcker till dryga 300hk/st på etanol.
Ne precis som ja sa så får man se hur långt de räcker. Ca 450+ skulle va till bensin per st, sen så kan man ju alltid bygga ut..
prio ett är iallafall att få snurr på den i första hand för det är ju en bit kvar...
Posted: 25 Jan 2007, 18:51
by Bonje
Har du trollat fram någon plats för turbon än?
Posted: 25 Jan 2007, 19:08
by skogsmulle
står lite still på den fronten just nu kompisen som ska bygga har så jä...a mycke att gö just nu
har lite annat å pilla med men inte så mycke måste få hårdvaran på plats så ja kan fästa upp å dra allt som är kvar i motorrummet, men som sagt kolvarna saknas fortfande
..