Page 3 of 5
Re: Mickes M3 gav nyss 1130 whp:)
Posted: 14 Mar 2013, 14:27
by Bmwandreas
Vi ska göra en tratt som passar i bmc och kn 5" filter.
Re: Mickes M3 gav nyss 1130 whp:)
Posted: 14 Mar 2013, 14:51
by deltapim
Bmwandreas wrote:Vi ska göra en tratt som passar i bmc och kn 5" filter.
Re: Mickes M3 gav nyss 1130 whp:)
Posted: 14 Mar 2013, 15:43
by Moker
ärtan såg du inte min smiley ?
syftade på att ni hade gjort nått med inloppsröret
Fan de gav mkt mos, borde ge mer ju mer laddtryck man har.. Vore kul åh se tester på olika laddtryck, jag tänkte på en annan sak man kanske skulle testa, man bygger en konstruktion som får gasen att accelera i hastighet, borde kunna ge mer flöde precis som tratten, en kombination av de två vore inte dumt! Inga svåra eller dyra konstruktioner som kan ge fin effektökning
Re: Mickes M3 gav nyss 1130 whp:)
Posted: 14 Mar 2013, 17:20
by Pimplaren
Coolt, 4" tratt under ett 5" filter??
Re: Mickes M3 gav nyss 1130 whp:)
Posted: 14 Mar 2013, 17:34
by motec
Grym effekt! Nu börjar dom skeptiska amerikanarna att tystna
Har även märkt att det skiljer otroligt mycket på vad man har för luftfilter!
Så ni som åker med billiga kina skit filter, testa med ett dyrt fint som flödar riktigt ordentligt och då har ni säkert 10% till där
Re: Mickes M3 gav nyss 1130 whp:)
Posted: 14 Mar 2013, 17:57
by Pimplaren
motec wrote:
Grym effekt! Nu börjar dom skeptiska amerikanarna att tystna
Har även märkt att det skiljer otroligt mycket på vad man har för luftfilter!
Så ni som åker med billiga kina skit filter, testa med ett dyrt fint som flödar riktigt ordentligt och då har ni säkert 10% till där
HKS svamp tog 20whp vid 550/570whp!
Re: Mickes M3 gav nyss 1130 whp:)
Posted: 14 Mar 2013, 18:16
by RoDe
Pimplaren wrote:Coolt, 4" tratt under ett 5" filter??
Är det då en tratt som sitter på turbon som går från 4" på turbon till 5" ytterst på tratten som man ska kunna dra fast filtret på då eller???
Re: Mickes M3 gav nyss 1130 whp:)
Posted: 14 Mar 2013, 18:42
by Pimplaren
RoDe wrote:Pimplaren wrote:Coolt, 4" tratt under ett 5" filter??
Är det då en tratt som sitter på turbon som går från 4" på turbon till 5" ytterst på tratten som man ska kunna dra fast filtret på då eller???
Fan vet jag, Ärtan lär förklara djupare
Re: Mickes M3 gav nyss 1130 whp:)
Posted: 14 Mar 2013, 18:43
by Nisse Järnet
Typ så
Eller så?
Re: Mickes M3 gav nyss 1130 whp:)
Posted: 14 Mar 2013, 19:06
by Bmwandreas
Ni ska få se. Kommer en produkt efter jag testat på flera bilar.
Re: Mickes M3 gav nyss 1130 whp:)
Posted: 14 Mar 2013, 22:55
by deltapim
Kan få använda min m20 som försökskanin den 29 april:)
Re: Mickes M3 gav nyss 1130 whp:)
Posted: 14 Mar 2013, 23:04
by Dasty
Riktigt grym bil, imponerad!!! Väntar med spänning på utvärderingen av nya "trimmet" låter helt sjukt med den effektökningen, kul att du testar nya grejor i bänken ärtan!!!
Mvh
Danne
Mickes M3 gav nyss 1130 whp:)
Posted: 14 Mar 2013, 23:08
by Silverboy
Blev det samma skillnad på alla ladd eller endast vid Max?
Tänker lite på detta med turbons vs motorns kapacitet..
Re: Mickes M3 gav nyss 1130 whp:)
Posted: 15 Mar 2013, 04:39
by Rsjerry
Såna siffror för en sån produkt skulle jag ALDRIG tro på om det inte kom från er på PPF
Häftigt
Re: Mickes M3 gav nyss 1130 whp:)
Posted: 15 Mar 2013, 05:30
by Hansa
deltapim wrote:Bmwandreas wrote:På kardantunneln menar du? Alla gatbilar har väl bromsskärm?:)
haha aa precis! gick lite snabbt där xD
Fan va coolt
Micke: Du har byggt en riktig dröm bil ! Hoppas man får se den användas också:)
Du behöver inte oroa dig för att se den användas! Det snålades iaf inte på krutet på PPF träffen förra året, är tveksam till att det kommer snålas mindre på krutet i år
Re: Mickes M3 gav nyss 1130 whp:)
Posted: 15 Mar 2013, 08:14
by Bmwandreas
Rsjerry wrote:Såna siffror för en sån produkt skulle jag ALDRIG tro på om det inte kom från er på PPF
Häftigt
Du jag trodde inte heller på det! Det va därför jag plockade av och monterade 4 gånger:)
Re: Mickes M3 gav nyss 1130 whp:)
Posted: 15 Mar 2013, 08:15
by Bmwandreas
Silverboy wrote:Blev det samma skillnad på alla ladd eller endast vid Max?
Tänker lite på detta med turbons vs motorns kapacitet..
Det kommer sådana tester också. Mickes laddar inte mindre än 2 bar så jag kan ej veta svaret på din fråga.