Page 3 of 7
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 29 May 2013, 22:01
by VanDamage
323martin wrote:hej funderar på att beställa coilar till e34:an
Känner du nån skillnad i hårdhet mellan TA och JOM?
finns nån justering (komp/retur) för dämparen eller är det bara fjädern man kan justera?
fördelar/nackdelar TA vs JOM?
skulle vilja säga mer kvalitet i klonk och "fjädervridningar" i JOM men TA är absolut bra dem med

inga problem med komfort den ända nackdelen är att de fjäderklonkar lite vid fullt rattutslag vid stillastående
man kan bara ställa in fjädern
men för 2k är det absolut värt det! (går helt felfritt i rondeller med max kontroll jämfört med sänkfjädrar vill jag påstå)
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 30 May 2013, 10:18
by 323martin
Tack så mycket för svar!

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 30 May 2013, 15:03
by xelerator
ta lite närbilder i vettigt ljus på den hemmalackade e34:an istället, nu säger bilderna ingenting om resultatet..
en påse sk*t kan också se bra ut på håll

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 02 Jun 2013, 01:31
by hskeppstedt
Kommer att bli grym den där!!
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 03 Jun 2013, 00:43
by VanDamage
xelerator wrote:ta lite närbilder i vettigt ljus på den hemmalackade e34:an istället, nu säger bilderna ingenting om resultatet..
en påse sk*t kan också se bra ut på håll

haha ja det finns ju en anledning till att tex sånna som du stannade hemma när det var dax för skolfoto!, skämt o sido kommer fler kort snart

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 04 Jun 2013, 22:48
by VanDamage
Var ute och chillade vid poolen! kommer DHL med en av de sista bitarna från tyskland!
mitt efterlängtade TURBO KREMMER!
nu väntar jag bara på själva Turbon och Fekzen chippet , Samt en pålitlig WG nån som har tips ?
gå gärna in på våran FB sida och gilla , just nu är det 3 st M50B25 Projekt där inne , och kommer att komma upp många sjuka Drift Filmer och DYL där inne i sommar
https://www.facebook.com/nolimitpeformance
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 05 Jun 2013, 00:20
by HellMek
Svetsar du direkt i stötdämparna?
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 06 Jun 2013, 11:04
by VanDamage
HellMek wrote:Svetsar du direkt i stötdämparna?
stämmer bra
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 06 Jun 2013, 11:05
by VanDamage
Snart har jag nästan allt jag behöver! väntar på det viktigaste - Turbon! kommer att bli en HX40 nyrenoverad! T4 flens
här är lite delar som kommit
tänkte på det sista kortet där på oljekyls fördelaren ,gängan som sitter på sidan där måste vara okey att ta olja till turbon därifrån ? eller tycker ni att jag ska ta den ifrån vanos "tappen" ?
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 06 Jun 2013, 15:37
by HellMek
VanDamage wrote:HellMek wrote:Svetsar du direkt i stötdämparna?
stämmer bra
Känns farligt, du har ju olja och gas i ett slutet utrymme i dämparen. Med lite värme kan det smälla. Det säger jag inte för att idiotförklara dig utan för din säkerhet! Har själv råkat spränga ett bromsrör och det vara nära ögat att det gick illa.
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 07 Jun 2013, 13:16
by VanDamage
HellMek wrote:VanDamage wrote:HellMek wrote:Svetsar du direkt i stötdämparna?
stämmer bra
Känns farligt, du har ju olja och gas i ett slutet utrymme i dämparen. Med lite värme kan det smälla. Det säger jag inte för att idiotförklara dig utan för din säkerhet! Har själv råkat spränga ett bromsrör och det vara nära ögat att det gick illa.
jo jag vet men kylde imellan varje gång typ

gick bra för mig men kanske är lite farligt men men

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 09 Jun 2013, 23:08
by VanDamage
Då är jag officiellt igång! bilen är inställd i Garaget för Konvertering!
gjorde klart Intercooler fästen och positionering och Elfläkt till Kylaren!
Undrefästema ser ut såhär!!
och den övre fäste jag bara i "balken" jätte smidigt!

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 15 Jun 2013, 22:05
by VanDamage
kommer en större update imorgon!
men börjar ialf få ihop lite Däck nu ;D

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 19 Jun 2013, 22:11
by VanDamage
Fick en trevlig överaskning när jag tog ned avgas systemet för att påbörja själva Turbo Inpassningarna!
hade räknat med att den hade en getrag
Hejdå syns nästa Besiktning
såhär blev tryckröret mellan Insug och IC - helsvetsat (hade så mkt problem med mina tryckslangar på golfen så beslöt mig för att göra ordenkligt denna gången!)
hade tänkt sätta dumpen här , vet att den helst ska sitta "tryck linjärt" men borde fungera utmärkt såhär också?
fick lite problem när jag skulle sätta ditt Turbo grenröret beror kanske på att det är avsett för att bli ned monterat egentligen!
problem solved
som det sitter nu kanske ska ta nån MM mer för att få det helt tätt
sen så ska jag ju ha en HX40 och så som T3 till T4 flensen var vinklad nu räkte inte alls

men så kom vinkelslipen till undsättning!
ska väll svetsa igen det där på nått sätt , eller lämna bort den så det verkligen bli ordenkligt gjort , kan ju vara JOBBIGT att få en spricka i skiten!
imorgon hade jag tänkt att "klocka" turbon rätt och dra iväg till hydroscand och fixa alla Slangar och dyl!
SOV GOTT!
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 25 Jun 2013, 16:30
by VanDamage
På plats!
Resterande Silicone slangar och rör beställda!
även en WG på G
börjar dra ihop sig NU!!!!!!!!
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 27 Jun 2013, 23:15
by VanDamage
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 28 Jun 2013, 11:46
by ippe
Känns som det kommer bli tvärvamrt för ventilkåpspackningen med grenröret såpass nära? Hoppas jag har fel!
Verkar arta sig annars, kör hårt!
