Page 3 of 20

Posted: 12 Feb 2006, 03:05
by worre
wuffee wrote:Men de är väl bara positivt med lite extra kg där fram? lär ju elda däcken rätt gott iaf! :wink:
Stiligt bygge detta!

tack jo däck lär det gå har svårt att hålla mig från att spara på gummit :wink: sen måste hjulvinkeln bak fixas annars lär inte bilen gå att köra :twisted:

Posted: 12 Feb 2006, 05:24
by xelerator
nä.. syftade på angeleyesen.. undrade ifall du gjort dem själv eller ifall dem e köpta...

ser ju ut som de e angeleyes med mörka lyktor... har för mig att fk säljer såna.. så undrar ifall de e dem eller kanske några andra... eller så har du som sagt gjort dem själv...

Posted: 12 Feb 2006, 11:51
by worre
xelerator wrote:nä.. syftade på angeleyesen.. undrade ifall du gjort dem själv eller ifall dem e köpta...

ser ju ut som de e angeleyes med mörka lyktor... har för mig att fk säljer såna.. så undrar ifall de e dem eller kanske några andra... eller så har du som sagt gjort dem själv...
hitta dom på realcar och dom var inte dyra

Posted: 13 Feb 2006, 17:36
by xelerator
ok..
var de kompletta strålkastare eller bara ringarna då..
o hur mycke kostade dem isf???

Posted: 13 Feb 2006, 17:40
by worre
bara ringarna och dom kostade under tusenlappen sen är det tonade mörka hella lyktor

Posted: 13 Feb 2006, 18:03
by xelerator
jaha... ok.... de va dem där....

men har du monterat dem innanför eller utanför strålkastarglaset...
ser ju ut som om dem e monterade innanför, men med tanke på hur starkt de lyser så måste du ha monterat dem utanför fast skippat plastkåpan.. eller????

Posted: 13 Feb 2006, 21:18
by worre
nä nog sitter dom på glaset och plasten är med också
fan vad sur man kan bli fick den lilla silicon slangen idag och den är betydlig ljusare än den jag har på tryckrören... :evil:

Posted: 14 Feb 2006, 14:38
by xelerator
jaha.. men då måste du ha tagit bilderna på bilen (framifrån) vid olika tillfällen med andra ord....

fan va tråkigt att färgen inte överrenstämde... men ser de helt fel ut eller e de bara lite nyansskillnad.. lite olika gör ju inget, men ljusblå och mörkblå kanske blir lite o ta i :wink:

Posted: 14 Feb 2006, 16:10
by worre
det är ganska stor skillnad men det är ju på kylarrören så man kan ju se det som en avskiljning av systemen :wink:

Posted: 16 Feb 2006, 22:25
by Palten
Hej kul bygge !
Håller på med ett liknande projekt.
Hur har du gjort med oljetråget?
Måste man inte byta till ett E34 tråg?

Mvh Palten

Posted: 16 Feb 2006, 22:39
by Lingon
Det händer inte så mycke just nu hos er tycker jag, mest dans och mys :wink: :!:

Posted: 16 Feb 2006, 22:39
by Lingon
Det händer inte så mycke just nu hos er tycker jag, mest dans och mys :wink: :!: tror jag ska ta och styra upp detta, & worre nu tar du och slutar piska mig!

Posted: 17 Feb 2006, 00:04
by worre
Palten wrote:Hej kul bygge !
Håller på med ett liknande projekt.
Hur har du gjort med oljetråget?
Måste man inte byta till ett E34 tråg?

Mvh Palten
det är ett omsvetsat m535 tråg
vad ska du köra med för motor?

Posted: 17 Feb 2006, 01:31
by Palten
jag ska köra med en 745 motor 85:a med civincosprut.
Orginalgrenrör och turbo till att börja med.
Har alla grejor klara(trodde jag) Tänkte börja i helgen
men lär väl inhandla 535 tråg och pump först.
Det räcker väl inte med att bara modda tråget pumpen lär väl bytas också va?

Palten

Posted: 17 Feb 2006, 22:00
by worre
Palten wrote:jag ska köra med en 745 motor 85:a med civincosprut.
Orginalgrenrör och turbo till att börja med.
Har alla grejor klara(trodde jag) Tänkte börja i helgen
men lär väl inhandla 535 tråg och pump först.
Det räcker väl inte med att bara modda tråget pumpen lär väl bytas också va?

Palten
nä det går fint att ta 745 tråget det var bara att jag redan hade ett tråg från gamla motorn

Posted: 19 Feb 2006, 00:19
by Palten
Det löste sig med tråget.
Men kardan grubblar jag på.
Har hört att 328 kardan passar bolton.
Vad kör du med?

Mvh Palten

Posted: 19 Feb 2006, 00:34
by worre
ingen aning om jag skall vara ärlig org m535 skulle jag tro köpte bilen med den motorn i :roll: