Har inte hänt så mycket på sista tiden pga dåligt med tid i garage..
Men Idag lämnades blocket på borrning så jag blir klar med det:D Gött att få lite fart på motorbygget...
Igår blev jag trött på gnälliga volvoraggare i värmegaraget så drog hem bilen igen till Ladan hemma på gården. Så nu blir det att slipa klart allting under bilen och förstärka upp infästningarna till bakvagnen samt laga all rost i kylan. Så framöver blir det underställ och mycket vilja om jag ska hinna bli klar till sommaren!
M535fredrik wrote:Underställ och glögg!!
Du verkar jobba på bra med projektet..
Är det Frasse som borrar ditt block?
haha precis, Underställ och glögg är det som gäller
Joo, vill verkligen få ut den i sommar...blir dock inte helt färdig med turbo och allt men men..Japp det är frasse som borrar
har varit dåligt med uppdateringar på sista tiden!
Men ligger inte och slöar för det
Håller fortfarande på och slipa och fixa till under bilen och lagar rost inför lack!
Även motorn har det börjat hända lite med, blocket är borrat och deckat. Svänghjul är svarvat och balanserats tsm med 765 tryckplattan!
Dock strular veven som jag måste skicka iväg på slipning. Blir lite bilder när jag har börjat få ihop motorn!
Den va redan omslipad så den är rak och fin! det är bara det att det klantarslet som slipat den har fått upp den snett så när man skruvar på drevhubben så
kastar den flera tiondelar... Alltså behöver den slipas om invändigt i framkant! Va 18gram obalans i veven så märktes att den va lite "fel"