Page 3 of 6
Posted: 21 Mar 2007, 22:01
by Vipe
Update:
Da var man kommet enda et lite stykke lenger på prosjektet
Er det hull er det håp:
Fikk rengjort litt, og sveist fast retur i tråget:
Har også gjort ferdig nytt motorfeste:
Starteren fikk seg en overhaling:
Litt lakk skader neppe:
M20 vs M50 starter:
Ellers så er ny 618-trykkplate, clutch samt utløserlager og bolter til trykkplate bestilt fra PPF.
Gleder meg til delene kommer, slik at jeg får løftet i motoren igjen

Har også bestilt en Greddy Type-RS dump fra over dammen. (les: USA)
Neste steg er å få gjort ferdig oljeretur, og oljetilførsel til turbo.
Posted: 22 Mar 2007, 10:02
by kristov
Er ikke det den store M20-starteren?
Den vil da ikke passe, men mulig jeg ser feil....
Posted: 22 Mar 2007, 12:28
by Vipe
Kristov:
Jepp er den "store", men jeg fikk høre at man måtte slipe om på innfestingen til bensinfilteret for å få denne til å passe. (?)
Posted: 22 Mar 2007, 15:59
by kristov
Vipe wrote:Kristov:
Jepp er den "store", men jeg fikk høre at man måtte slipe om på innfestingen til bensinfilteret for å få denne til å passe. (?)
Ok, jeg trodde det var slik at den ikke passet uansett...
Posted: 22 Mar 2007, 16:45
by Vipe
Hm, okei. Håper du ikke har rett

Posted: 30 Mar 2007, 21:10
by Vipe
Update
Fikk litt deler fra PPF, takk for kjapp levering!
618 Trykkplate
Ny Clutch
Utløserlager
Kosedeler fra Sachs:
Svinghjul, clutch og trykkplate montert:
Og for de som lurer, 12/94 325i-motor + 87'mod 320i svinghjul = MÅ svarvas
Kom gjerne med litt kommentarer, dere skjønner sikkert min tokiga norsk

Posted: 31 Mar 2007, 12:10
by B!ffen
Jag säger bara MUMS!

...
När har du tänkt att ha klart den?

Posted: 31 Mar 2007, 12:47
by Vipe
B!ffen:
Målet er å ha den klart til
Sommertreff 8-10 Juni
Da skal redskapen toktes det den er god for på bane

Posted: 31 Mar 2007, 15:54
by Porris
ser riktigt najs ut

Posted: 31 Mar 2007, 15:58
by B!ffen
Mycket mycket bra Vipe

...
Kämpa på nu

Posted: 11 Apr 2007, 20:20
by B!ffen
Kom igen nu då Vipe, vi vill se bilder och hur allt går för dig! Kommer du över till Sverige något i sommar på någon bilutställing.
Posted: 02 May 2007, 23:41
by Vipe
Lenge siden noen update her..
Skyldes lite penger og at jeg venter på deler (skynda på nu PPF)
B!ffen:
Hadde muligens tenkt meg på BMW Club Schweden avd. Nord sitt treff i Åmsele 2.juni, men det ser ikke ut som jeg rekker det, desverre
Har ikke så mye bilder å komme med, men er par kan jeg vel hoste opp.
Bilde på oljetilførsel til turbo, tatt ut fra vanosbolt:
Startet modifisering av grenrør for extern wastegate:
Håper på en bedre update denne uken, da jeg får litt deler til trykrør.
Posted: 03 May 2007, 09:29
by Spinx
Vipe wrote:
Og for de som lurer, 12/94 325i-motor + 87'mod 320i svinghjul = MÅ svarvas
Har du någon bättre bild eller är det jag som är blind?
Jag ser inte var det tar i, kan du förklara?
Posted: 03 May 2007, 09:30
by Spinx
Vipe wrote:
Og for de som lurer, 12/94 325i-motor + 87'mod 320i svinghjul = MÅ svarvas
Har du någon bättre bild eller är det jag som är blind?
Jag ser inte var det tar i, kan du förklara?
Posted: 03 May 2007, 09:49
by Spinx
Vipe wrote:
Og for de som lurer, 12/94 325i-motor + 87'mod 320i svinghjul = MÅ svarvas
Har du någon bättre bild eller är det jag som är blind?
Jag ser inte var det tar i, kan du förklara?
Posted: 03 May 2007, 09:57
by wuffee
Han har svarvat av den stora kragen som sitter på m20 svänghjulet org.
Hade han inte gjort det hade de tagit i! Så fattar iaf jag de
Mvh
Uffe
Posted: 03 May 2007, 10:04
by Andreas K
ja det är en jäkla kant på baksidan på dem svänghjulen orginal. Någon cm fel.