Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
laurin
Posts: 149 Joined: 18 Feb 2007, 12:37
Location: Ronneby
Post
by laurin » 19 Jan 2013, 14:29
Bullen! wrote: Ojdå. Laurin goes bimmer
Jajjemän !
Har haft denna i ca två år, men den har bara stått i garaget och samlat damm i väntan på tid och pengar
Du då ? Har du nån busbil kvar ? Audin såld ?
Med vänlig hälsning, Laurin
laurin
Posts: 149 Joined: 18 Feb 2007, 12:37
Location: Ronneby
Post
by laurin » 19 Jan 2013, 17:57
Vilket jäkla snesteg ?!
Var det nån som kastade den efter dig eller ?
Men 4wd är ju roligt, om det håller
Bullen!
Posts: 1614 Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp
Post
by Bullen! » 19 Jan 2013, 18:44
Det va den finaste bilen jag hittade. Då får det stå vad det vill på emblemet.
Den är självfallet rwd
laurin
Posts: 149 Joined: 18 Feb 2007, 12:37
Location: Ronneby
Post
by laurin » 19 Jan 2013, 19:02
Bullen! wrote: Det va den finaste bilen jag hittade. Då får det stå vad det vill på emblemet.
Den är självfallet rwd
Ha ha, ok....
Rwd och 500hk lär ju va skoj trots att det är en Ford
laurin
Posts: 149 Joined: 18 Feb 2007, 12:37
Location: Ronneby
Post
by laurin » 04 Feb 2013, 21:08
Idag kom det ett trevligt paket på posten
VEMS V3 med bredbands lambda och avgastemp samt inbyggd 3-bars mappsensor....
laurin
Posts: 149 Joined: 18 Feb 2007, 12:37
Location: Ronneby
Post
by laurin » 20 Feb 2013, 21:24
Nu har bygget gått lite framåt igen...
Köpt lite fler speed parts
Bosch 1000cc spridare
Och Precision 46mm WG
Har även fått tag på ett M30 enkelmasse svänghjul för en 500ing med
Blocket och toppen är hos Sandqvist Motorsport, för att tiga dit en oljeretur i blocket och slipa ner skvishen i förbränningsutrymmena.
Sitter också i startgroparna till att beställa HD-vippor, ventilfjäder kit med retainers och ARP bult till toppen.
Med vänlig hälsning, Laurin
laurin
Posts: 149 Joined: 18 Feb 2007, 12:37
Location: Ronneby
Post
by laurin » 09 Mar 2013, 18:55
Nuuu har det hänt lite mer, mycke grejer är beställda och landar om en vecka eller två....
Enkelmassa svänghjul svarvat och klart
Och toppen är iordning gjord, skvishen bortslipad och ytan riktplanad...
765 Tryckplatta och 4-puckad sinter är på G
Även Walboros nya intank pump som pallar 700hk på E85
Kollektor och flänsar till grenrörsbygge är också beställt.
ARP bult till toppen och HD vippor samt ventilfjäderkit är också beställt
laurin
Posts: 149 Joined: 18 Feb 2007, 12:37
Location: Ronneby
Post
by laurin » 16 Mar 2013, 16:54
Kom över ett nytt insug, så jag slipper bygga om original.
Det var polerat, men jag blästrade av det och lackade det med "wrinkle paint" krymplack, blev ganska bra faktiskt
Körde över ventilkåpan också, kommer bild på den senare...
laurin
Posts: 149 Joined: 18 Feb 2007, 12:37
Location: Ronneby
Post
by laurin » 16 Mar 2013, 23:33
Drog över ventilkåpan med krymplacken ikväll också...
OldBeemer
Posts: 296 Joined: 17 Jul 2011, 18:40
Location: Helsingobrg/Ängelholm
Post
by OldBeemer » 17 Mar 2013, 00:02
För fan du får mitt projekt att framstå som tråkigt
Ser fint ut!
laurin
Posts: 149 Joined: 18 Feb 2007, 12:37
Location: Ronneby
Post
by laurin » 17 Mar 2013, 01:08
OldBeemer wrote: För fan du får mitt projekt att framstå som tråkigt
Ser fint ut!
Ha ha, nä så illa kan det inte vara ! A
Kul att få lite feedback, trodde jag var själv här i min tråd nästan
Doktorn
Posts: 1459 Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn
Post
by Doktorn » 17 Mar 2013, 09:14
Fan va du ligger i
Blir bra det här !
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
laurin
Posts: 149 Joined: 18 Feb 2007, 12:37
Location: Ronneby
Post
by laurin » 17 Mar 2013, 10:07
Doktorn wrote: Fan va du ligger i
Blir bra det här !
Ja va fan, snart kommer våren och jag har många långa svarta sträck som ska läggas
Det börja ta sig nu, om allt går enligt planerna så trillar alla saknade delar in denna veckan...
Så om ca 2-3.v så hoppas jag att man kan få vrida på nyckeln
laurin
Posts: 149 Joined: 18 Feb 2007, 12:37
Location: Ronneby
Post
by laurin » 18 Mar 2013, 21:59
Jaha, då har jag varit hos Hannes och Lazlo på Streetpower och lättat lädret lite till...
Och jag var ju narturligtvis tvungen att börja montera lite nya ventilfjädrar och retainers
Ny koppling, walbros värsting pump som flödar i princip lika mycket som bogpropellern på finlands färjan fick också följa med hem
Och så kollektor böjar och flänsar till grenröret och lite annat smått och gott....
laurin
Posts: 149 Joined: 18 Feb 2007, 12:37
Location: Ronneby
Post
by laurin » 18 Mar 2013, 22:22
Byggde om till justerbara styrstopp då en kompis konstaterat att man kan få 6cm! mer styrvinkel åt var sida bara genom att korta ner stoppen...
Jag kunde dock inte justera mina mer än nån cm pga. att jag har 8,5" breda fälgar, så däcket gick i krängningshämmaren om jag justerade mer än så...
Nån som vet om tex M5ans krängningshämmare är mer insvängd än 535:ans ?
laurin
Posts: 149 Joined: 18 Feb 2007, 12:37
Location: Ronneby
Post
by laurin » 25 Mar 2013, 11:14
Nu har jag monterat den Walbro pumpen i tanken med nya slangar som pallar E85
Sen tänkte jag byta slangarna mellan tank och bränsle ledningar, men jag blev lite förbannad då det var ett helvete att komma åt osv, så det slutade såhär:
Då nu får det bli nya alu rör med an koppling och ny stålomspunnen slang...
Att det alltid ska spåra ur.... Suck