Page 3 of 4
Re: Sv: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Posted: 10 Oct 2012, 19:40
by erikjakan
Klarar verkligen soppapumpen det?
Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Posted: 10 Oct 2012, 19:40
by Ronnie AVR
Och du kör den även i 1000whp utförande och inte på nått fegisladd hoppas jag
Sv: Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Posted: 10 Oct 2012, 19:53
by Chrille D
erikjakan wrote:~700whp i e30 är nog "lagom" efter ett tag. Tillräckligt med mos för att steka i princip allt på gata.
Allt annat resulterar i stora aggregat, mer lagg, mindre körbarhet.
Ska man bara slira på gatan så kan man ju leva med årets ketchup och slir jämt.
Vill man någesånär testa bana så är körbarhet 150ggr viktigare.
Satsa på en 6262a eller i den storleksordningen.
MVH Erik
6266 skulle förmodligen göra jobbet helbra. 6766 också.
1000 whp är dock jävligt fränt.
SVÅRT JÄVLA VAL!!!
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Posted: 10 Oct 2012, 20:34
by Bmwandreas
6766 med 750 whp i en e-30 är väldigt mycket på gatan! Och du kör 9 sec repor på strippen lätt om du kan spaka.
Sv: Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Posted: 10 Oct 2012, 21:21
by Chrille D
Bmwandreas wrote:6766 med 750 whp i en e-30 är väldigt mycket på gatan! Och du kör 9 sec repor på strippen lätt om du kan spaka.
Kan väl inte vara några problem att justera ner en aning?
Eller är mindre turbo den rätta vägen att gå?
Finns 6466 som glidlagrad?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Posted: 10 Oct 2012, 21:52
by Bmwandreas
Ja ner till 500 med 66 wg är inga problem. 64 bara bb.
Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Posted: 10 Oct 2012, 22:38
by Pimplaren
1000whp röstar jag på, lagga till 6500 och slira till 8500rpm.
Ingen tycker det är fränt med grepp..man vill ju se vilda slir på alla växlar??
Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Posted: 11 Oct 2012, 02:46
by M-pirre-M
inte funderat på kompressor och turbo?:D
Sv: Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Posted: 11 Oct 2012, 07:36
by Chrille D
Pimplaren wrote:1000whp röstar jag på, lagga till 6500 och slira till 8500rpm.
Ingen tycker det är fränt med grepp..man vill ju se vilda slir på alla växlar??
Hahaha. Håller med om allt utom lagget.
Angående kompressor och turbo så har tanken funnits men orkar inte ens tänka på det längre. Är tillräckligt att tänka på med enbart turbokonvertering.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Posted: 11 Oct 2012, 08:10
by erikjakan
Fråga Nisse hur kul det är med konstant slir.... Suger apballe när man ska gasa mot nåt med 315 svålar och 600 motorhästar som seglar ifrån en..
Långslira med 700whp i e30 är inga problem alls det heller med slitna 205or..
/Erik
Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Posted: 11 Oct 2012, 10:06
by flp
Ja ska prova laborera med laddstyrningen till sommarn. Köra med hastighetssignal osv. Samt ha en ventil så man får fullt ladd direkt då man vill slira.
Någon som har erfarenhet av det?
Går det att åka fortare på gatan om man får till en bra kurva?
Med vänlig hälsning, Micke
Sv: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Posted: 11 Oct 2012, 11:38
by johankihl
Jag ska också köra hastighetssensorer in i sprutet från både fram och bakhjul. I Vipec finns antispinn funktioner som borde vara lämpliga att använda. Max mos hela tiden efter fästet!
Körde just bilen till garaget från Stockholm city, snacka om att man blir uttittad när man vrålar runt i stan
Ronnie AVR: Körde full effekt idag, det blev lite spår utanför skogskyrkogården/Sköndal
Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Posted: 11 Oct 2012, 12:07
by Ronnie AVR
Bra Johan dig kan man lita på
Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Posted: 11 Oct 2012, 12:22
by Nisse Järnet
Jag har kört med hastighetsstyrning av ladd flera år och det är kanon
Måste dock ha större wg nu..
Sv: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Posted: 11 Oct 2012, 14:11
by Chrille D
Sätter man sensorerna i diffen bak och på typ abs-kransen fram?
Om detta inte är allt för komplicerat är det ju ett sätt att komma runt beslutsångesten vad gäller turboval.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Re: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Posted: 11 Oct 2012, 20:26
by Joachim
Jag hade 640whp i min e30, det räcker fan långt. På en varm sommarsdag så bettar det från trean och upp. Och då är det faan inte många som hänger på!
Och när jag ville rita lita, så gick det fint på fyran:
http://www.youtube.com/watch?v=s713aiaDc_YSå 6-700whp med brett register så blir du sjukt nöjd, jag lovar!
Sv: Vart går gränsen mellan körbarhet och prylbögeri?
Posted: 11 Oct 2012, 20:34
by johankihl