Page 3 of 6
Re: Problem med 044 pumpar
Posted: 20 Sep 2012, 18:59
by Shorty
kört 400 mil inkl 2 bankörningar
Silverboy wrote:HAr du kört med bilen, eller har du endast provstartat bränslesystemet?
(ber om ursäkt om det har skrivits)
Re: Problem med 044 pumpar
Posted: 20 Sep 2012, 19:00
by Per Eriksson
Han har kört som fan med bilen på bana.
Re: Problem med 044 pumpar
Posted: 20 Sep 2012, 19:04
by Shorty
Problemet har varigt sedan dag 1. bara att jag inte fattat det och även kollat bränsletrycket med en västskefylld mätare. vilket så här i efterhand inte var så smart .
/Stefan
Problem med 044 pumpar
Posted: 20 Sep 2012, 20:45
by Silverboy
Det är inte så att din 8mm slang är för tunn för 2x044..? Det är jo inte ens an6...? Borde jo inte va så, för org är väl typ 5mm kanske?
Bara rullar bollen lite...
Re: Problem med 044 pumpar
Posted: 21 Sep 2012, 06:35
by Shorty
Har provat med en pump med samma resultat. Så slangen borde det ju inte vara då!
Re: Problem med 044 pumpar
Posted: 21 Sep 2012, 09:15
by Shorty
9.5 mm inv är slangarna
Re: Problem med 044 pumpar
Posted: 21 Sep 2012, 17:47
by Bolero
Dina 044 suger luft mellan catchtanken in till 044 någon stans. Hade samma problem med mina att få det tätt.
Anledningen till att man sätter en btr mellan tank och catchtank är för att inte köra sönder pumpen man har i tanken som matar catchtanken då den kräver ett mottryck för att jobba som den ska.
Lycka till.
Re: Problem med 044 pumpar
Posted: 21 Sep 2012, 18:04
by bmw_pelaren^^
Anledningen till ditt simpla problem är att du har luft i dina 044
kan vara två anledningar
1 läckage mellan catch och 044pumparna
2 din förpump i tanken har gjort sitt här i livet pumpen MÅSTE ha mottryck för att överleva
Re: Problem med 044 pumpar
Posted: 21 Sep 2012, 18:17
by Bolero
bmw_pelaren^^ wrote:Anledningen till ditt simpla problem är att du har luft i dina 044
kan vara två anledningar
1 läckage mellan catch och 044pumparna
2 din förpump i tanken har gjort sitt här i livet pumpen MÅSTE ha mottryck för att överleva
TACK!
Re: Problem med 044 pumpar
Posted: 21 Sep 2012, 18:30
by Shorty
jag kan avfärda eran teori om förpumpen !
Men köper lät att jag ska ha en btr mellan förpump och catch
Har kört 1 st 044 ensam utan förpumpen igång fast med catchen full ! fortfarande problem. Att mina båda stålomspunna teflon slangar från catchen till 044 pumparna läcker skulle jag kunna avfärda också.
Men för att avfärda det ännu mer kan jag låta pressa nya slangar eller provtrycka dom jag har!
/Stefan
Re: Problem med 044 pumpar
Posted: 21 Sep 2012, 20:19
by Shorty
har svårt att se att det skulle kunna komma in luft i slangarna mellan catch och 044 ? Bränslet borde ju då istället komma ut vid ev läcka ? då bränslet har lite självtryck från catchen. och chansen att båda slangarna skulle läcka är ju rätt liten
Eller tänker jag fel ?
Re: Problem med 044 pumpar
Posted: 21 Sep 2012, 20:40
by xelerator
Va har du för btr?
Testat med nån annan?
Testat med ett annat relä?
Låter pumparna illa med full catchtank också?
Re: Problem med 044 pumpar
Posted: 22 Sep 2012, 00:07
by bmw_pelaren^^
ja vågar sätta pengar på att nått av det ja skriver är felet
förpumpen har gjort sitt byt den eller mät flödet på den bara dra av slangen å starta den i en hink å kör en bestämd tid sen mät hur mycke den ger liter i minuten
du har fel angående läckaget en 044 pump har en jävla sug kraft å kan suga in luft i en koppling som inte läcker annars
Re: Problem med 044 pumpar
Posted: 22 Sep 2012, 00:36
by cerveza
bmw_pelaren^^ wrote:ja vågar sätta pengar på att nått av det ja skriver är felet
förpumpen har gjort sitt byt den eller mät flödet på den bara dra av slangen å starta den i en hink å kör en bestämd tid sen mät hur mycke den ger liter i minuten
du har fel angående läckaget en 044 pump har en jävla sug kraft å kan suga in luft i en koppling som inte läcker annars
+1
Det har vi varit med om förr.
Re: Problem med 044 pumpar
Posted: 22 Sep 2012, 08:27
by Shorty
På vilket sätt skulle min förpump ställa till det nu ? Jag skrev ju att pumparna låter lika även att catchen är full .
bmw_pelaren^^ wrote:ja vågar sätta pengar på att nått av det ja skriver är felet
förpumpen har gjort sitt byt den eller mät flödet på den bara dra av slangen å starta den i en hink å kör en bestämd tid sen mät hur mycke den ger liter i minuten
du har fel angående läckaget en 044 pump har en jävla sug kraft å kan suga in luft i en koppling som inte läcker annars
Re: Problem med 044 pumpar
Posted: 22 Sep 2012, 08:48
by Bolero
Då är det ju till 100% 044 som suger luft i från din slang.
Nu ger jag upp, ut och skruva istället för att skriva vid datorn så ska du se att dom teorierna vi har skrivit stämmer.
Lycka till.
Re: Problem med 044 pumpar
Posted: 22 Sep 2012, 10:07
by Nisse Järnet
Jag kör med originaltank med en walbro i och en catch med två 044 i bakluckan och har ingen BTR där bak och det funkar hur fint som helst. Så att man måste ha BTR verkar inte stämma, kanske blir nog med motståd för pumpen i tanken ändå?