Page 3 of 14
Re: Dawes E34 M5 3.8 sugis. - Coilovers klara
Posted: 16 Oct 2012, 22:16
by Dawe_A
va ute i garaget en sväng idag och kopplade in vatten och mapsensor. Det börjar dra ihop sig mot uppstart nu. väntar på min ITG filter plåt.
fick beställa en styrled från annat håll, tog även hem powerflex till alu armarna fram eftersom att dessa inte fanns i strongflex samt en m3 3.2 kedjesträckare. =)
Re: Dawes E34 M5 3.8 sugis. - Coilovers klara
Posted: 17 Oct 2012, 21:36
by Orre
När spårar det här projektet ur då..
Fin bil, helt klart avis!
Re: Dawes E34 M5 3.8 sugis. - Coilovers klara
Posted: 18 Oct 2012, 21:09
by Bmw*Alex
Orre wrote:När spårar det här projektet ur då..
Fin bil, helt klart avis!
de kommer de inte göra dawe är för lat
mvh
Re: Dawes E34 M5 3.8 sugis. - Coilovers klara
Posted: 19 Oct 2012, 15:33
by Dawe_A
Idag fick jag mina PF bussningar till alu bärarmarna fram och styrleden höger fram. HÄRLIGT att få de innan helgen så att man kan ut och göra allt klart, ev uppstart och mappning på söndag inbokad =)
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Oct 2012, 16:54
by Joachim
360whp??
400hk i motorn..
Hur ska du få det? Har du gjort nåt annat med motorn?
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Oct 2012, 17:03
by Dawe_A
Joachim wrote:360whp??
400hk i motorn..
Hur ska du få det? Har du gjort nåt annat med motorn?
ja ??? jag vet inte ?? nej det har jag inte ??? hallå??
siktet för hela bilen på lång sikt är är 360whp
I första stadiet vill jag ha org effekten på bakhjulen med V88 , E85 , öppna trattar, itg filter och m30 svänghjul + rf avgas.
Annars finns det värre kammar och högkomps kolvar att tillgå fast då kan man börja fundera på om överladd kanske kan vara aktuellt istället.
men om jag ska vara ärlig så är jag sugen på att bygga en riktigt fin och driftsäker sugis mer än överladd just nu.
https://www.youtube.com/watch?v=ivvEoW2CWN8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=xlM_JkU ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Oct 2012, 17:51
by Joachim
Undrade bare, lugna ner!
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Oct 2012, 17:53
by M-techer
Sen borrar du, balanserar rubbet och portar skiten ur toppen!
Bööörna!
Sv: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Oct 2012, 18:03
by Dawe_A
hehe ja borrar nog inte mera eftersom att det redan är på gränsen original. fast de gäller kanske bara vid överladd.
men 4l s38 med högkompis kolvar, schysst kammar och ett lätt svänghjul hade varit melodin det kan jag hålla med om.
skickat från en telefon
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Oct 2012, 18:19
by lelleal
de fattas en tyrbo
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Oct 2012, 18:56
by Jørg1e30
En normann bremsa en s38 strokat til 4.1L med portet topp og 310* kammar med carbon innsug. Og den fikk 361whp. Så så lett er det ikke og få mycket sug hk
Sv: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Oct 2012, 19:00
by Dawe_A
shit.. bra med mos ur en schysst sugis. nej jag förstår det. jag vet att det kostar typ 1000kr /hk på en sugis. men det är grymt
men turbo är helt klart grejen. jag är inne på kompressor i andra hjärnbalken för att ändå behålla ett schysst register i maskin
men det är bara tankar.
skickat från en telefon
Sv: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Oct 2012, 19:01
by johankihl
Du tror inte att du får ett sjukt fint register med en turbo dimensionerad för 400 hp? Jag tror till och med att det kan bli lika bra eller bättre än med kompressor.
Re: Sv: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Oct 2012, 19:08
by cerveza
johankihl wrote:Du tror inte att du får ett sjukt fint register med en turbo dimensionerad för 400 hp? Jag tror till och med att det kan bli lika bra eller bättre än med kompressor.
+1
Sv: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Oct 2012, 20:07
by Dawe_A
jo men drar den turbo Likan bra som kompressor från o med att jag stampar på gasen som kompressorn? bara en fråga
skickat från en telefon
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Oct 2012, 21:50
by Joachim
Med rätt turbo så är svaret ja!
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 20 Oct 2012, 09:20
by Bullen!
Folk brukar tro att det svarar som en funnycar när de tänker kompressor. Med kompressor så har man lika TRÅKIG kurva hela tiden. (Lite med glimten i ögat för jag ska inte döma ut hela konstruktionen i sig, men jag generaliserar precis som diskussionen ang turbo.)
Jag önskar att alla kunde fått provköra den volvon jag hade med dubbelturbo. Man ställde effekten helt å hållet med pedalen. Det va inte lagg eller att den mattade av när man slog av på gas. Man kunde enkelt justera ner effekten med att lyfta av på pedalen och sen gå på igen. Ingen fördröjning utan bara ursinne om det va det man bad om.
Det jag vill säga är att man inte ska döma ut turbo p.g.a gamla skrönor. Bestämmer man sig från början och gör rätt så blir det precis hur bra man vill.