Dawes E34 M5 sugis. Till salu / byte.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Dawes E34 M5 3.8 sugis. - Coilovers klara
va ute i garaget en sväng idag och kopplade in vatten och mapsensor. Det börjar dra ihop sig mot uppstart nu. väntar på min ITG filter plåt.
fick beställa en styrled från annat håll, tog även hem powerflex till alu armarna fram eftersom att dessa inte fanns i strongflex samt en m3 3.2 kedjesträckare. =)
fick beställa en styrled från annat håll, tog även hem powerflex till alu armarna fram eftersom att dessa inte fanns i strongflex samt en m3 3.2 kedjesträckare. =)
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Dawes E34 M5 3.8 sugis. - Coilovers klara
När spårar det här projektet ur då..
Fin bil, helt klart avis!
Fin bil, helt klart avis!
Re: Dawes E34 M5 3.8 sugis. - Coilovers klara
Orre wrote:När spårar det här projektet ur då..
Fin bil, helt klart avis!
de kommer de inte göra dawe är för lat
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Dawes E34 M5 3.8 sugis. - Coilovers klara
Idag fick jag mina PF bussningar till alu bärarmarna fram och styrleden höger fram. HÄRLIGT att få de innan helgen så att man kan ut och göra allt klart, ev uppstart och mappning på söndag inbokad =)
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
360whp??
400hk i motorn..
Hur ska du få det? Har du gjort nåt annat med motorn?
400hk i motorn..
Hur ska du få det? Har du gjort nåt annat med motorn?
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Joachim wrote:360whp??
400hk i motorn..
Hur ska du få det? Har du gjort nåt annat med motorn?
ja ??? jag vet inte ?? nej det har jag inte ??? hallå??
siktet för hela bilen på lång sikt är är 360whp I första stadiet vill jag ha org effekten på bakhjulen med V88 , E85 , öppna trattar, itg filter och m30 svänghjul + rf avgas.
Annars finns det värre kammar och högkomps kolvar att tillgå fast då kan man börja fundera på om överladd kanske kan vara aktuellt istället.
men om jag ska vara ärlig så är jag sugen på att bygga en riktigt fin och driftsäker sugis mer än överladd just nu.
https://www.youtube.com/watch?v=ivvEoW2CWN8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=xlM_JkU ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Undrade bare, lugna ner!
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Sen borrar du, balanserar rubbet och portar skiten ur toppen!
Bööörna!
Bööörna!
Aaah det är rätt stökigt...
0709-854845.
0709-854845.
Sv: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
hehe ja borrar nog inte mera eftersom att det redan är på gränsen original. fast de gäller kanske bara vid överladd.
men 4l s38 med högkompis kolvar, schysst kammar och ett lätt svänghjul hade varit melodin det kan jag hålla med om.
skickat från en telefon
men 4l s38 med högkompis kolvar, schysst kammar och ett lätt svänghjul hade varit melodin det kan jag hålla med om.
skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
de fattas en tyrbo
Alexander Lennartsson
urq 20 vv
urq 20 vv
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
En normann bremsa en s38 strokat til 4.1L med portet topp og 310* kammar med carbon innsug. Og den fikk 361whp. Så så lett er det ikke og få mycket sug hk
JAAS-performance
Sv: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
shit.. bra med mos ur en schysst sugis. nej jag förstår det. jag vet att det kostar typ 1000kr /hk på en sugis. men det är grymt
men turbo är helt klart grejen. jag är inne på kompressor i andra hjärnbalken för att ändå behålla ett schysst register i maskin
men det är bara tankar.
skickat från en telefon
men turbo är helt klart grejen. jag är inne på kompressor i andra hjärnbalken för att ändå behålla ett schysst register i maskin
men det är bara tankar.
skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Sv: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Du tror inte att du får ett sjukt fint register med en turbo dimensionerad för 400 hp? Jag tror till och med att det kan bli lika bra eller bättre än med kompressor.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: Sv: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
johankihl wrote:Du tror inte att du får ett sjukt fint register med en turbo dimensionerad för 400 hp? Jag tror till och med att det kan bli lika bra eller bättre än med kompressor.
+1
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Sv: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
jo men drar den turbo Likan bra som kompressor från o med att jag stampar på gasen som kompressorn? bara en fråga
skickat från en telefon
skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Med rätt turbo så är svaret ja!
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Folk brukar tro att det svarar som en funnycar när de tänker kompressor. Med kompressor så har man lika TRÅKIG kurva hela tiden. (Lite med glimten i ögat för jag ska inte döma ut hela konstruktionen i sig, men jag generaliserar precis som diskussionen ang turbo.)
Jag önskar att alla kunde fått provköra den volvon jag hade med dubbelturbo. Man ställde effekten helt å hållet med pedalen. Det va inte lagg eller att den mattade av när man slog av på gas. Man kunde enkelt justera ner effekten med att lyfta av på pedalen och sen gå på igen. Ingen fördröjning utan bara ursinne om det va det man bad om.
Det jag vill säga är att man inte ska döma ut turbo p.g.a gamla skrönor. Bestämmer man sig från början och gör rätt så blir det precis hur bra man vill.
Jag önskar att alla kunde fått provköra den volvon jag hade med dubbelturbo. Man ställde effekten helt å hållet med pedalen. Det va inte lagg eller att den mattade av när man slog av på gas. Man kunde enkelt justera ner effekten med att lyfta av på pedalen och sen gå på igen. Ingen fördröjning utan bara ursinne om det va det man bad om.
Det jag vill säga är att man inte ska döma ut turbo p.g.a gamla skrönor. Bestämmer man sig från början och gör rätt så blir det precis hur bra man vill.