Dawes E34 M5 sugis. Till salu / byte.

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Re: Dawes E34 M5 3.8 sugis. - Coilovers klara

Post by Dawe_A »

va ute i garaget en sväng idag och kopplade in vatten och mapsensor. Det börjar dra ihop sig mot uppstart nu. väntar på min ITG filter plåt.

fick beställa en styrled från annat håll, tog även hem powerflex till alu armarna fram eftersom att dessa inte fanns i strongflex samt en m3 3.2 kedjesträckare. =)
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
Orre
Posts: 193
Joined: 22 Mar 2010, 14:37
Location: Stockholm

Re: Dawes E34 M5 3.8 sugis. - Coilovers klara

Post by Orre »

När spårar det här projektet ur då.. :roll:

Fin bil, helt klart avis!
To much is never enough !

http://www.garaget.org/Orre-Eriksson
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Re: Dawes E34 M5 3.8 sugis. - Coilovers klara

Post by Bmw*Alex »

Orre wrote:När spårar det här projektet ur då.. :roll:

Fin bil, helt klart avis!

de kommer de inte göra dawe är för lat

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Re: Dawes E34 M5 3.8 sugis. - Coilovers klara

Post by Dawe_A »

Idag fick jag mina PF bussningar till alu bärarmarna fram och styrleden höger fram. HÄRLIGT att få de innan helgen så att man kan ut och göra allt klart, ev uppstart och mappning på söndag inbokad =)
Image
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
Joachim
Posts: 1050
Joined: 16 Dec 2006, 15:18
Location: Norge

Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?

Post by Joachim »

360whp??
400hk i motorn..
Hur ska du få det? Har du gjort nåt annat med motorn?
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?

Post by Dawe_A »

Joachim wrote:360whp??
400hk i motorn..
Hur ska du få det? Har du gjort nåt annat med motorn?

ja ??? jag vet inte ?? nej det har jag inte ??? hallå??

siktet för hela bilen på lång sikt är är 360whp :) I första stadiet vill jag ha org effekten på bakhjulen med V88 , E85 , öppna trattar, itg filter och m30 svänghjul + rf avgas.

Annars finns det värre kammar och högkomps kolvar att tillgå fast då kan man börja fundera på om överladd kanske kan vara aktuellt istället.

men om jag ska vara ärlig så är jag sugen på att bygga en riktigt fin och driftsäker sugis mer än överladd just nu.

https://www.youtube.com/watch?v=ivvEoW2CWN8" onclick="window.open(this.href);return false;

:oops:
https://www.youtube.com/watch?v=xlM_JkU ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
Joachim
Posts: 1050
Joined: 16 Dec 2006, 15:18
Location: Norge

Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?

Post by Joachim »

Undrade bare, lugna ner! :)
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
M-techer
Posts: 1038
Joined: 05 Jan 2009, 22:42
Location: sölvesborg

Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?

Post by M-techer »

Sen borrar du, balanserar rubbet och portar skiten ur toppen!

Bööörna!
Aaah det är rätt stökigt...

0709-854845.
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Sv: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?

Post by Dawe_A »

hehe ja borrar nog inte mera eftersom att det redan är på gränsen original. fast de gäller kanske bara vid överladd.

men 4l s38 med högkompis kolvar, schysst kammar och ett lätt svänghjul hade varit melodin det kan jag hålla med om.

skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
lelleal
Posts: 159
Joined: 27 Aug 2011, 23:48

Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?

Post by lelleal »

de fattas en tyrbo :lol:
Alexander Lennartsson
urq 20 vv
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?

Post by Jørg1e30 »

En normann bremsa en s38 strokat til 4.1L med portet topp og 310* kammar med carbon innsug. Og den fikk 361whp. Så så lett er det ikke og få mycket sug hk :)
JAAS-performance
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Sv: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?

Post by Dawe_A »

shit.. bra med mos ur en schysst sugis. nej jag förstår det. jag vet att det kostar typ 1000kr /hk på en sugis. men det är grymt ;)

men turbo är helt klart grejen. jag är inne på kompressor i andra hjärnbalken för att ändå behålla ett schysst register i maskin
men det är bara tankar.

skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Sv: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?

Post by johankihl »

Du tror inte att du får ett sjukt fint register med en turbo dimensionerad för 400 hp? Jag tror till och med att det kan bli lika bra eller bättre än med kompressor.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: Sv: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?

Post by cerveza »

johankihl wrote:Du tror inte att du får ett sjukt fint register med en turbo dimensionerad för 400 hp? Jag tror till och med att det kan bli lika bra eller bättre än med kompressor.



+1
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Sv: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?

Post by Dawe_A »

jo men drar den turbo Likan bra som kompressor från o med att jag stampar på gasen som kompressorn? bara en fråga

skickat från en telefon
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
Joachim
Posts: 1050
Joined: 16 Dec 2006, 15:18
Location: Norge

Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?

Post by Joachim »

Med rätt turbo så är svaret ja!
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bullen!
Posts: 1614
Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp

Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?

Post by Bullen! »

Folk brukar tro att det svarar som en funnycar när de tänker kompressor. Med kompressor så har man lika TRÅKIG kurva hela tiden. (Lite med glimten i ögat för jag ska inte döma ut hela konstruktionen i sig, men jag generaliserar precis som diskussionen ang turbo.)

Jag önskar att alla kunde fått provköra den volvon jag hade med dubbelturbo. Man ställde effekten helt å hållet med pedalen. Det va inte lagg eller att den mattade av när man slog av på gas. Man kunde enkelt justera ner effekten med att lyfta av på pedalen och sen gå på igen. Ingen fördröjning utan bara ursinne om det va det man bad om.

Det jag vill säga är att man inte ska döma ut turbo p.g.a gamla skrönor. Bestämmer man sig från början och gör rätt så blir det precis hur bra man vill.
Post Reply