?Hansa wrote:Jag hade tänkt att jag skulle anmäla mig jag också! Men jag har ingen licens, men gick det att lösa på plats eller?
PPF meet 4-5 augusti.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: PPF meet 4-5 augusti.
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Hansa wrote:?Hansa wrote:Jag hade tänkt att jag skulle anmäla mig jag också! Men jag har ingen licens, men gick det att lösa på plats eller?
Oftast har man fått gå en snabbkurs och få en engångs licens eller vad det är

MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag har iof redan skickat iväg en Anmälan, men det var innan jag fick svar på om det löser sig med licens! men får hoppas att det är så detta år också!Pimplaren wrote:Hansa wrote:?Hansa wrote:Jag hade tänkt att jag skulle anmäla mig jag också! Men jag har ingen licens, men gick det att lösa på plats eller?
Oftast har man fått gå en snabbkurs och få en engångs licens eller vad det ärErikjakan fixade en sån på förra PPF träffen!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
får man köra med vanliga däck fram? eller förstör det också?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Hansa wrote:får man köra med vanliga däck fram? eller förstör det också?
Bara dom drivande hjulen du behöver bry dig om rätt däck
Jag kommer och premiär åker om jag hinner få bakvagnen justerad. Borde hinnas med
När drar ni igång på morgonen och är det några hålltider man bör veta om,typ cruisingrundan på Orsa?
- Gustafsson
- Admin
Ang raggar runda,,måste bilen vara besiktad och skattat mm?
Wanchai Gustafsson
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
Sv: Re: PPF meet 4-5 augusti.
Nej onte om de är som förra året. Bilen ska klara av att åka raggar rundan sen är de up till dig om du vill riskera böter.Gustafsson wrote:Ang raggar runda,,måste bilen vara besiktad och skattat mm?
Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
Re: Sv: Re: PPF meet 4-5 augusti.
då kan vi ju åka dragrace bil på gata samma sakSoppa wrote:Nej onte om de är som förra året. Bilen ska klara av att åka raggar rundan sen är de up till dig om du vill riskera böter.Gustafsson wrote:Ang raggar runda,,måste bilen vara besiktad och skattat mm?

Re: Sv: Re: PPF meet 4-5 augusti.
ja om de blir samma som förra året så är de bara att köra med vilken bil man vill. då va de inga regler på skattad och besiktad iaf.m3micke wrote:då kan vi ju åka dragrace bil på gata samma sakSoppa wrote:Nej onte om de är som förra året. Bilen ska klara av att åka raggar rundan sen är de up till dig om du vill riskera böter.Gustafsson wrote:Ang raggar runda,,måste bilen vara besiktad och skattat mm?
- Bmwandreas
- Moderator
Vågar du köra så är det gatbil:)
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Kommer nog upp o kikar, årets höjdpunkt ju! 

MVH Oliver Turbo Turtle
BMW m5 f10
BMW m5 f10
- Gustafsson
- Admin
Hur mkt i böter för köra med en bil som är obes,oskattad,körförbud,utan avgassytem? kanske blir så pass dyrt så det är inte värt risken?
Wanchai Gustafsson
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
Ca. 2000kr.Gustafsson wrote:Hur mkt i böter för köra med en bil som är obes,oskattad,körförbud,utan avgassytem? kanske blir så pass dyrt så det är inte värt risken?
Jag körde den förra året obes osv. Sannolikheten att möta en polis där uppe är inte speciellt stor. Sedan att de stoppar just en själv om det är kanske 25 bilar som är ute och kör är ju ännu lägre. Jag har själv kört obes på gatan i 3 år här i trakterna och aldrig blivit stoppad.
Sv: PPF meet 4-5 augusti.
Ställ på den och försäkra annars åker lappen direkt. 2000 kr låter inte speciellt troligt. Kanske får 2000 för obes.
PPF meet 4-5 augusti.
Det är 1500 spänn för obesiktat.