BMW M3 e46 Vs BMW 335

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Bullen!

Re: BMW M3 e46 Vs BMW 335

Post by Bullen! »

Hur snabb är en m3 i toppfart utan fartspärr? jag har tillgång till Google jag oxå. Men har någon erfarenhet? Tar det 3mil på E6 att ta sig mellan 250-290? Som vissa påstår är toppfarten?

Och till den viktigaste frågan, hur tar man bort fartspärren? Alla säger "ta väck fartspärren" men hur görs det? Nåt chip är inte intressant då jag litar mest på BMW's ingenjörer vad gäller programvaran.
pelko

Post by pelko »

Bullen! wrote:Hur snabb är en m3 i toppfart utan fartspärr? jag har tillgång till Google jag oxå. Men har någon erfarenhet? Tar det 3mil på E6 att ta sig mellan 250-290? Som vissa påstår är toppfarten?

Och till den viktigaste frågan, hur tar man bort fartspärren? Alla säger "ta väck fartspärren" men hur görs det? Nåt chip är inte intressant då jag litar mest på BMW's ingenjörer vad gäller programvaran.
Har kört M3 E46 över 250 flera gånger och från 255-260 på mätaren börjar det gå segt. 272 är max vad jag haft, tror jag har bild ja kan leta fram :)

BMW själva borde kunna ta bort spärren.
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Bullen!

Post by Bullen! »

På youtube finns ju klipp där det lunkar på ganska ok över 250. Men vad säger utväxlingen vs varvtal? Stämmer det med att toppfarten är över 290 som flera säger?

Går (eller sysslar dem med det) det på bmw? Vad är det som görs egentligen?
pelko

Post by pelko »

På nyare Volvo är det 2 min på datorn. Borde vara samma på BMW.
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Bullen!

Post by Bullen! »

Det borde det absolut vara. Undra om det kostar mindre än 15000kr...

Någon som vet? Kanske även har koll på resten av frågorna ang toppfarten?
Henrik

Post by Henrik »

Köp denna 335 http://www.blocket.se/kristianstad/BMW_ ... ?ca=21&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
En öl förkortar livet med 2 minuter
En cigarett förkortar livet med 4 minuter
En arbetsdag förkortar livet med 8 timmar...
Bullen!

Post by Bullen! »

Jag har köpt tre bilar av Tom tidigare så det i sig hade jag inte tvekat på. Farsan har köpt två och varit lika nöjd. Men det där är ingen m3e46.
Henrik

Post by Henrik »

Jag kollar med efter m3 e46! Å köper du den så blir det mer över till mig!
För det finns inte mycket vettigt till salu ;)
daniel-635

Post by daniel-635 »

Jag sprang på denna häromdagen, och erkänner att hjärtat slog ett par extra slag.

http://www.bytbil.com/bilar/bmw/335/yvjch8ag" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag skärskådade inte bilen, men den verkade vara så fin som miltalet antyder !
Ju mer man lär sig desto lättare är det att förstå att man inget begriper.......

Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
plato

Sv: Re: BMW M3 e46 Vs BMW 335

Post by plato »

Bullen! wrote:På youtube finns ju klipp där det lunkar på ganska ok över 250. Men vad säger utväxlingen vs varvtal? Stämmer det med att toppfarten är över 290 som flera säger?

Går (eller sysslar dem med det) det på bmw? Vad är det som görs egentligen?
Ja hade upp min original smg i över 290 men de tar verkligen tid, men de går om man vill :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
flummet

Post by flummet »

moonzhine borde nog kunna flika in med lite fartuppgifter då han använt sin m3 e46 tämligen flitigt :)
Finns alltid nått att lägga pengarna
r.ivars

Post by r.ivars »

sorry for OT men nisse, hur fan fick du fram hastighetsmataren? Kan det aven funka pa strippen tror du?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
krajm

Post by krajm »

Kikade på en m3 2004 igår som ligger på blocket, ena skärmkanten bak fusklagad... Ena sidans bakskärm spraylackad med svindåligt underarbete. Men säljaren såg inte detta? :evil: Och denna trodde jag skulle vara fin??.?

Visste inte vad oljetempmätare var.

Men bilarna går fint! Inte snabbast men riktigt fin känsla som i alla m-bilar såklart!
Henrik

Post by Henrik »

Jag köpte en idag;) Underbar bil.
RoDe

Post by RoDe »

Va själv och tittade på fyra lik innan jag fick tag på min genom en väns bekant som visade sig vara en riktig BMW entusiast.

ALLA kvitton sen nyinköpt fanns, Svensksåld med 8800mil på mätaren, fullstämplad bok, inte en enda anmärkning på besiktningar sen ny. Grymt fin ute och inne och ALLT fungerandes. Inte minsta buckla eller repa på bilen. Bad en bekant som jobbar på BMW kolla undertill och runt om efter gamla krockar, hittade inget. Ringde alla BMW verkstäder den varit inne hos och hörde efter om den varit inne för lagning utav krock utan framgång. Viktiga saker som tar tid, men nödvändiga enligt mig.

Sålde den till en 23åring häromveckan. Stackars bil :(
The Lower Class
krajm

Post by krajm »

RoDe wrote:Va själv och tittade på fyra lik innan jag fick tag på min genom en väns bekant som visade sig vara en riktig BMW entusiast.

ALLA kvitton sen nyinköpt fanns, Svensksåld med 8800mil på mätaren, fullstämplad bok, inte en enda anmärkning på besiktningar sen ny. Grymt fin ute och inne och ALLT fungerandes. Inte minsta buckla eller repa på bilen. Bad en bekant som jobbar på BMW kolla undertill och runt om efter gamla krockar, hittade inget. Ringde alla BMW verkstäder den varit inne hos och hörde efter om den varit inne för lagning utav krock utan framgång. Viktiga saker som tar tid, men nödvändiga enligt mig.

Men vafan du skulle sålt den till mig!
xelerator

Post by xelerator »

krajm wrote:
RoDe wrote:Va själv och tittade på fyra lik innan jag fick tag på min genom en väns bekant som visade sig vara en riktig BMW entusiast.

Men vafan du skulle sålt den till mig!
kan intyga att den är/var sjukt fin faktiskt.
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Post Reply