Page 3 of 3

Re: zf+2.65utv?

Posted: 29 Apr 2012, 11:34
by mbfidde
ja de är ganska fin faktiskt :)

Re: zf+2.65utv?

Posted: 09 May 2012, 09:27
by Nisse977
Bullen! wrote:lamelldiff har jag så det är bara utväxlingen jag skulle vilja ha isf.

någon som ruvar på en sådan?

Nu kanske du redan har fått tag i en 2,65 diff i 188 hus?, men annars har jag en obromsad i fint skick liggande som jag köpte för ett par årsen innan jag råkade snubbla över en med diffbroms som jag köpte och monterade förra året.

:wink:

Re: zf+2.65utv?

Posted: 09 May 2012, 13:07
by Bullen!
Jag har hittat en utväxlig från 5-serie diesel som jag tänkt använda.

Re: zf+2.65utv?

Posted: 09 May 2012, 22:07
by Nisse977
Ja det är en sån jag har å sälja :)
2,65 i 188 huset från E34 525tds eller hur var det?

Re: zf+2.65utv?

Posted: 10 May 2012, 11:47
by Bullen!
Tror det va så :-)

Re: zf+2.65utv?

Posted: 22 Jun 2012, 08:28
by Kristian H. Foss
Skal också kjøre 2,65 + zf5vxl. Hur blir den i 300 blås med svetsat diff? :P 240 er inget problem med min E30 nå iallefall. :)

Mvh Kristian.

zf+2.65utv?

Posted: 22 Jun 2012, 09:39
by Christian.N
Jag har en lamelldiff från Z3, 3,23 utvxl..188 huset. Om man lämnar in diffen till någon som kan, kan man få utväxlingen bytt till 2,65?

Re: zf+2.65utv?

Posted: 22 Jun 2012, 10:22
by BmWkrille
Christian.N wrote:Jag har en lamelldiff från Z3, 3,23 utvxl..188 huset. Om man lämnar in diffen till någon som kan, kan man få utväxlingen bytt till 2,65?


De går fint de, man skiftar bara kronhjul och pinjong, och så skall det schimsas in. Jag lämna min på bmw och det kosta inte så många pengar

Re: zf+2.65utv?

Posted: 16 Jul 2012, 22:38
by Jonas_Linder
Christian.N wrote:Jag har en lamelldiff från Z3, 3,23 utvxl..188 huset. Om man lämnar in diffen till någon som kan, kan man få utväxlingen bytt till 2,65?


Lär vara enklare att montera ditt lamell paket i 2,65 klump istället. Om du nu har en hel klump. Z3 har väll 4 bultar mot balken ovan på klumpen precis som på E30?

Re: zf+2.65utv?

Posted: 17 Jul 2012, 21:35
by Bumpe
Tänk på att det finns 2 olika "diffhus" till 188 beroende på utväxling! Har provat och det går inte skifta hur som helst :(

Kommer inte ihåg brytpunkten men efter en viss utväxling är fästet till kronhjulet förskjutet ca 15mm!

Edit: Grabbarna på Mobimech pratade om detta, gav upp hela iden med att åka 188 diff när det skulle var så jävla omständigt!