filmen om polis jakten förra året i stockholm
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: filmen om polis jakten förra året i stockholm
Alldeles för vinklat reportage.
Ska man gå efter deras tycke borde all polisjakt avbrytas när hastigheter går över 120 som exempel.. är det hållbart?
Majoriteten stannar när polisen drar på blåljusen och klart dom vill få tag på en som inte gör det.. för nån anledning till varför man inte gör finns alltid då.
Men i detta fallet pga något helt ovärt att lägga livet som insats för.
Något som inte tagits upp som jag är lite förbryllad över är hur man kan sopa in i en bom, som korsar körbanan?
Som endast verkar ha varit upplyst med 2 lampor.. är det bara jag som ifrågasätter det?
Borde inte det varit uppskyltat betydligt mer om en vägbana är avspärrad?
Eller hur såg/ser det ut med bommen?
Ska man gå efter deras tycke borde all polisjakt avbrytas när hastigheter går över 120 som exempel.. är det hållbart?
Majoriteten stannar när polisen drar på blåljusen och klart dom vill få tag på en som inte gör det.. för nån anledning till varför man inte gör finns alltid då.
Men i detta fallet pga något helt ovärt att lägga livet som insats för.
Något som inte tagits upp som jag är lite förbryllad över är hur man kan sopa in i en bom, som korsar körbanan?
Som endast verkar ha varit upplyst med 2 lampor.. är det bara jag som ifrågasätter det?
Borde inte det varit uppskyltat betydligt mer om en vägbana är avspärrad?
Eller hur såg/ser det ut med bommen?
Södra länken brukar bommas om utsläppen blir för höga i tunneln.. då är det bara en bom och lite ljus!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Läste nånstans att killen inte ens hade körkort, nämndes det i programmet?
V8
Känns lite klent, men och andra sidan så är det väl något man ser om man håller rådande hastighet och inte kör för fort.Pimplaren wrote:Södra länken brukar bommas om utsläppen blir för höga i tunneln.. då är det bara en bom och lite ljus!
Tycker dom jagar lite fel i debatten.
Att få polisen till syndabocken är fel när det var föraren som körde in i bommen, inte polisen som backat av sen tidigare och inte låg bakom och stressa.
Sen att dom kunnat få stopp på föraren tidigare kan diskuteras, för jag tror dom förstod att han skulle dra på och därför avvakta mitt i stan att försöka stoppa honom.
För mig tjejen nämnde det St3v3, han höll på att ta och ville väl inte bli av med lämpen antagligen. m.m..
-
alltså blir så less på alla som gnäller på att polisen gör fel hit å dit.. men hur fan skulle sverige se ut om dom inte fanns alls ?
håller ju på å spåra ur med kriminaliteten iaf fast polisen finns å det är pga att dom inte "får" göra något utan att bli anmälda för minsta lilla fel dom gör.. ska det behöva vara så, att inte polisen ens ska kunna åka in i tex rosengård utan att bli sönderkastade med sten osv ?
hade den där killen tänkt till lite när polisen drog på blåljusen första gången å stannat direkt utan att dra iväg så hade detta aldrig hänt å han hade klarat sig med en olovlig körning å lite böter å fått vänta lite med lappen.. men verkar ju som det är bättre å köra 300blås å kanske klara sig undan eller riskera både sig själv tjejen å andra trafikanters hälsa..
jo visst hade väl polisen kanske kunna lagt sig i en lite mer human hastighet efter säg 180 när helikoptern ändå var ovanför men kändes inte som att han brydde sig så mycke i hur fort polisen körde utan drog på mer å mer iaf! ¨
'
sen att folk gnäller på vad poliserna säger till varandra i bilen är ju också nått man kan förstå kanske inte är så snyggt allt dom säger men poliser är inga super människor dom heller å har garanterat jääääävligt hög puls dom också och kanske inte tänker så super proffsigt i ett sånt läge..
det är en jävla skillnad å framstå proffsigt i en lugn sittuation mot en stressad..
hur många av er har gått HLR utbildning ? någon som gjort det i skarp läge ? har själv gått 3-4 HLR utbildningar och även gjort det i skarpt läge och det är fan inte lätt å komma ihåg allt man ska göra å hur man ska göra det.. å det beror på att man blir sjuuukt stressad..
många som inte tänker på hur pass många stressade sittuationer en polis hamnar i hela tiden.. å ingen är sig lik.. ganska svårt å lära sig hantera såna saker då när det är olika hela tiden.. visst många liknar varandra men men..
äh nu vart det massa skit skrivet men blir så irriterad när folk krittiserar poliser HELA tiden.. visst ibland undrar man ju om dom verkligen inte har något bättre för sig.. men det är deras jobb.. tror inte dom gör allt för dom tycker det är så sjukt kul hela tiden utan för att dom måste..
håller ju på å spåra ur med kriminaliteten iaf fast polisen finns å det är pga att dom inte "får" göra något utan att bli anmälda för minsta lilla fel dom gör.. ska det behöva vara så, att inte polisen ens ska kunna åka in i tex rosengård utan att bli sönderkastade med sten osv ?
hade den där killen tänkt till lite när polisen drog på blåljusen första gången å stannat direkt utan att dra iväg så hade detta aldrig hänt å han hade klarat sig med en olovlig körning å lite böter å fått vänta lite med lappen.. men verkar ju som det är bättre å köra 300blås å kanske klara sig undan eller riskera både sig själv tjejen å andra trafikanters hälsa..
jo visst hade väl polisen kanske kunna lagt sig i en lite mer human hastighet efter säg 180 när helikoptern ändå var ovanför men kändes inte som att han brydde sig så mycke i hur fort polisen körde utan drog på mer å mer iaf! ¨
'
sen att folk gnäller på vad poliserna säger till varandra i bilen är ju också nått man kan förstå kanske inte är så snyggt allt dom säger men poliser är inga super människor dom heller å har garanterat jääääävligt hög puls dom också och kanske inte tänker så super proffsigt i ett sånt läge..
det är en jävla skillnad å framstå proffsigt i en lugn sittuation mot en stressad..
hur många av er har gått HLR utbildning ? någon som gjort det i skarp läge ? har själv gått 3-4 HLR utbildningar och även gjort det i skarpt läge och det är fan inte lätt å komma ihåg allt man ska göra å hur man ska göra det.. å det beror på att man blir sjuuukt stressad..
många som inte tänker på hur pass många stressade sittuationer en polis hamnar i hela tiden.. å ingen är sig lik.. ganska svårt å lära sig hantera såna saker då när det är olika hela tiden.. visst många liknar varandra men men..
äh nu vart det massa skit skrivet men blir så irriterad när folk krittiserar poliser HELA tiden.. visst ibland undrar man ju om dom verkligen inte har något bättre för sig.. men det är deras jobb.. tror inte dom gör allt för dom tycker det är så sjukt kul hela tiden utan för att dom måste..
Det är skrämmande att en stor del av samhället tycker att: Låt honom va, så skickar vi hem en mysig kurator som klappar honom lite på handen och säger: Nästa gång när farbror polisen vill att du ska stanna, då måste du göra det förstår du. Folk verkar mer och mer glömma att det kan bli konsekvenser när man utför handlingar.
Precis som när folk står och skriker åt polisen och kastar sten och jävlas med en palestinasjal runt ansiktet, det är helt ok, men om de får en snyting tillbaka och blir lite omruskade, då är det ett jävla lipande och övervåld.
Eller han som attackerade en polis med kniv för nåt år sen och blev skjuten, också samma hallå i media.
Precis som när folk står och skriker åt polisen och kastar sten och jävlas med en palestinasjal runt ansiktet, det är helt ok, men om de får en snyting tillbaka och blir lite omruskade, då är det ett jävla lipande och övervåld.
Eller han som attackerade en polis med kniv för nåt år sen och blev skjuten, också samma hallå i media.
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Jag vill sexa med fröken Ekdahl.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Sv: Re: filmen om polis jakten förra året i stockholm
Visst får de preja Taxis, om de försöker smita från Polisen. Det gör dock inte så många rätt funtade människor till skillnad från tomburken på motorcykeln som gör en lek av att bli jagad och riskerar sin flickväns liv. Är du med?s2_i_e30 wrote:Göra bort mig? Ja försvarar varken han som körde som gjorde fel eller polisen (som ja tycker) gjorde fel, men de var ju butterfly som skulle preja ner han på sveavägen? Och det poliserna säger är ju, vi kan ta han för 110 och för rött då? Eller e det fel? Då borde man alltså kunna preja ner varje taxi och andra förare direkt då dom gjort nått? Eller är man inte enligt svensk lag oskyldig tills motsatsen bevisats? Då har dom 2 saker å regskylten på sveavägen?
Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
-
jag säger som så när dom redan har helikoptern uppe i luften då har den kunnat gått upp på sån höjd så mc killen inte sett den o då hade han kanske slutat stresa upp sig sen har dom kunnat följa honom vart han än åkte.
Jag försvarar inte körning hans, men försvarar absolut inte polisens körning heller, man lägger sig inte bakom killen i dom hastigheterna syns att dom hetsar honom en del me.
Jag försvarar inte körning hans, men försvarar absolut inte polisens körning heller, man lägger sig inte bakom killen i dom hastigheterna syns att dom hetsar honom en del me.
Re: Sv: Re: filmen om polis jakten förra året i stockholm
johankihl wrote:Visst får de preja Taxis, om de försöker smita från Polisen. Det gör dock inte så många rätt funtade människor till skillnad från tomburken på motorcykeln som gör en lek av att bli jagad och riskerar sin flickväns liv. Är du med?s2_i_e30 wrote:Göra bort mig? Ja försvarar varken han som körde som gjorde fel eller polisen (som ja tycker) gjorde fel, men de var ju butterfly som skulle preja ner han på sveavägen? Och det poliserna säger är ju, vi kan ta han för 110 och för rött då? Eller e det fel? Då borde man alltså kunna preja ner varje taxi och andra förare direkt då dom gjort nått? Eller är man inte enligt svensk lag oskyldig tills motsatsen bevisats? Då har dom 2 saker å regskylten på sveavägen?
Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
Så om en 18 åring på en 1000cc moppe ger fingret till en polis borde han riskera liv på oskyldiga traffikaanter? Uppenbarligen fick ju inte häller polisen köra sådär,
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
9,65@248 (såld)
11,0@230
Sv: filmen om polis jakten förra året i stockholm
Svinto.
På.vilket sätt hetsas han? Är hets att, som polis, följa efter och försöka stoppa honom, så.ja. han har hetsats. I min värld är hets att polisen tvingar fram ett beteende han normalt inte skulle ha. Men man kan läsa genom raderna. Finger åt pollisen, kör utan körkort, utan regskylt osv..
Doktorn.
Gripa folk som kastar sten? Skojar du? Det är rasistiskt och det var sånt Hitler gjorde, gav sig på andra raser. Klappa medhårs ska man göra, polisen ska lära sig arabiska, man startar projekt, man daltar. Det är så man löser problem. Inte genom att gripa invandrare.
En intressant sak från den propagandaliknande dokumentären igår, var frågan om polisen förklarat krig mot mc folket. Är nog så att vissa mcförare (bla nörden furstenhoff) krigar och provocerat så länge att vare handling från polisen får betraktas som nödvärn. Ren jävla trams.
På.vilket sätt hetsas han? Är hets att, som polis, följa efter och försöka stoppa honom, så.ja. han har hetsats. I min värld är hets att polisen tvingar fram ett beteende han normalt inte skulle ha. Men man kan läsa genom raderna. Finger åt pollisen, kör utan körkort, utan regskylt osv..
Doktorn.
Gripa folk som kastar sten? Skojar du? Det är rasistiskt och det var sånt Hitler gjorde, gav sig på andra raser. Klappa medhårs ska man göra, polisen ska lära sig arabiska, man startar projekt, man daltar. Det är så man löser problem. Inte genom att gripa invandrare.
En intressant sak från den propagandaliknande dokumentären igår, var frågan om polisen förklarat krig mot mc folket. Är nog så att vissa mcförare (bla nörden furstenhoff) krigar och provocerat så länge att vare handling från polisen får betraktas som nödvärn. Ren jävla trams.
/Henrik
-
Har sett videon några gånger tidigare.. Men efter att ha sett gårdagens kalla fakta samt debatt så känner jag att polisen inte har någon koll på vad de ska göra under dessa situationer.. Talesmannen kom bara med undanflykter och vill inte erkänna att dem har gjort FEL! Det slutade med att en person dog pga deras agerande! För det första är dem urusla förare i största allmänhet. Dem har inget sinne för riskbedömning. Ibland har man sett poliser som utsatt oskyldiga för mer fara, än dem som de jagar! Förstår inte riktigt hur de tänker heller när de lägger ner så stora resurser på en mc-förare? Känns mer som att de ville sätta ett exempel.... Sen att han dog var väl "tråkigt"i deras tycke.. Som den andra sörjande morsan sa; "Polisen hade inte ens gått ner och kollat om min son fortfarande levde. Den civila brandmannen som stannat och hjälpt min son fick skrika på polisen att göra något, ringa efter ambulans etc"
Varför kunde dem inte bara klivit ut på sveavägen - tagit honom på axeln och sagt att det gick lite fort?
För övrigt så försvarar jag inte Christophers handling.. Hade han tänkt efter så hade han bara stannat, fått en fet bot samt fått möjligheten till att ta bågekort framskjutet.
MVH
Calle
Varför kunde dem inte bara klivit ut på sveavägen - tagit honom på axeln och sagt att det gick lite fort?
För övrigt så försvarar jag inte Christophers handling.. Hade han tänkt efter så hade han bara stannat, fått en fet bot samt fått möjligheten till att ta bågekort framskjutet.
MVH
Calle
MVH
Calle
------------------------------------------------------------------------------------------------
Planer på att tona rutorna? Vänder er då till Solfilmsteknik AB för professionell montering av solfilm!
http://www.solfilmsteknik.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Calle
------------------------------------------------------------------------------------------------
Planer på att tona rutorna? Vänder er då till Solfilmsteknik AB för professionell montering av solfilm!
- Nisse Järnet
Det var ju knappast pga polisen han dog. Både hojföraren och tjejen bakpå var högst troligen med på det hela och tyckte det var kul med snutjag, men nu gick det lite väl långt.calle_aero wrote: Det slutade med att en person dog pga deras agerande!
Ang polisens körning så var den inte alltid på topp, känns onödigt att ligga och maxa när hojen är flera minuter framför.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
-
Ja jo, fick lite den vibben när de körde om bussen samt pekade finger. Men sen spårade det ur!Nisse Järnet wrote:Det var ju knappast pga polisen han dog. Både hojföraren och tjejen bakpå var högst troligen med på det hela och tyckte det var kul med snutjag, men nu gick det lite väl långt.calle_aero wrote: Det slutade med att en person dog pga deras agerande!
Ang polisens körning så var den inte alltid på topp, känns onödigt att ligga och maxa när hojen är flera minuter framför.
MVH
Calle
MVH
Calle
Calle
-
Här har ni hela videon! Där ni kan se hur polisen framförallt utsätter oskyldiga för fara när de borde ha avbrutit jakten.
http://www.youtube.com/watch?v=sBdXMgdqAHM
http://www.youtube.com/watch?v=sBdXMgdqAHM
MVH
Calle
Calle
Ingen som tycker de "tekniska felet" på polishelikoptern e lite konstigt? Känns som de inte är någon biltema kamera och hur billig är den att flyga med sen råkade kameran va paj? Kan hända visst, men känns som dom har bättre kåll på en sån dyr leksak,
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
11,0@230
9,65@248 (såld)
11,0@230
Det finns loggar från varje flygplan och helikopter att läsa för allmänheten och har sett just denna helikopters framfärd och för att tillägga så finns det regler och lagar som lär hållas i luftrummet också, precis som ute i trafiken.. och lägsta höjd de får flyga hölls med råge hela tiden, de var ALDRIG under den.
Så mycket som nämnts ang. helikoptern är REN dynga!
Får jag tid över ska jag leta reda på länken så får ni själva se den sen om ni inte tror.
Mänskligheten tar alltid den lättaste vägen och det är alltid lättast att skylla ifrån sig problemen än att inse dom själva och ta ansvaret över/för dom.
Att försvara mc föraren som dog är inte hållbart, för olyckan hade aldrig skett om inte han som risktagare utsatt sig själv och andra för fara.
Han hade ett val tidigare på kvällen att sätta sig på hojen och åka olagligt, hade själv eget ansvar för att följa lagar som han inte gjorde, själv ansvar över hur hans framfärd blev/skulle bli.
Det var ingen annan än han själv som gjorde HANS val, inte polisen, inte tjejen.
HenrikF, jag tror Doktorn mer syftade på demonstrationer som urartar med stenkastning, se exemplet i Gbg.. är det OK att dölja sig och kasta sten och gnälla när dom får motstånd för att hålla dom i schack som gör fel?
Ren dubbelmoral om det ovan, gör man fel får man räkna med lagens långa arm griper tag i dig och säger aja baja!
Stå för era handlingar och stanna när ni blir tillsagda och bemöt trevligt istället för tvärsom så kommer man långt utan att få någon böter oftast.
Så mycket som nämnts ang. helikoptern är REN dynga!
Får jag tid över ska jag leta reda på länken så får ni själva se den sen om ni inte tror.
Mänskligheten tar alltid den lättaste vägen och det är alltid lättast att skylla ifrån sig problemen än att inse dom själva och ta ansvaret över/för dom.
Att försvara mc föraren som dog är inte hållbart, för olyckan hade aldrig skett om inte han som risktagare utsatt sig själv och andra för fara.
Han hade ett val tidigare på kvällen att sätta sig på hojen och åka olagligt, hade själv eget ansvar för att följa lagar som han inte gjorde, själv ansvar över hur hans framfärd blev/skulle bli.
Det var ingen annan än han själv som gjorde HANS val, inte polisen, inte tjejen.
HenrikF, jag tror Doktorn mer syftade på demonstrationer som urartar med stenkastning, se exemplet i Gbg.. är det OK att dölja sig och kasta sten och gnälla när dom får motstånd för att hålla dom i schack som gör fel?
Ren dubbelmoral om det ovan, gör man fel får man räkna med lagens långa arm griper tag i dig och säger aja baja!
Stå för era handlingar och stanna när ni blir tillsagda och bemöt trevligt istället för tvärsom så kommer man långt utan att få någon böter oftast.