Page 3 of 5
Re: skamman - E30 S50 PT76
Posted: 22 Jul 2012, 19:09
by chribbe
kommer bli tok fränt
Re: skamman - E30 S50 PT76
Posted: 28 Aug 2012, 13:20
by skamman
har fått ihop lite soppasystem, fattas bara fuelcell och förpump till catchtanken nu:)
nuke blackline trippelkors
3x nuke blackline efterfilter
3x bosch 044 bränslepumpar
4L catchtank
AN10 matning och AN10 retur
Re: skamman - E30 S50 PT76
Posted: 28 Aug 2012, 19:27
by r.ivars
satan i helvete vad du kostar på
Re: skamman - E30 S50 PT76
Posted: 30 Aug 2012, 07:10
by Casy
Schysta bananer!
Re: skamman - E30 S50 PT76
Posted: 09 Sep 2012, 00:14
by Lavman
Jävligt trevligt bygge! Riktigt fin kaross du fått tag på!!
Angående löstagbar "front" så kan du ju alltid smälla ihop något liknande som jag har gjort, Underlättar en hel del när det gäller att komma åt!
Lycka till!
Re: skamman - E30 S50 PT76
Posted: 09 Sep 2012, 10:51
by erikjakan
Smutt, vad tänkte du köra för förpump?
/Erik
Sv: skamman - E30 S50 PT76
Posted: 09 Sep 2012, 13:30
by johankihl
Du funderade aldrig på att sätta ett filter efter y korset och spara kostnaden av två filter? Snyggt för övrigt
2
Re: skamman - E30 S50 PT76
Posted: 09 Sep 2012, 15:42
by skamman
Lavman wrote:Jävligt trevligt bygge! Riktigt fin kaross du fått tag på!!
Angående löstagbar "front" så kan du ju alltid smälla ihop något liknande som jag har gjort, Underlättar en hel del när det gäller att komma åt!
Lycka till!
tackar men karossen går ju att förfina lite då det är lite slarvit gjort enligt mig
har funderat på en liknande konstruktion av fronten, såg riktigt smidig ut, tack för bilden!
erikjakan wrote:Smutt, vad tänkte du köra för förpump?
/Erik
jag vet inte än, ev en till bosch 044 eller en bosch ersättningspump 044. har du nåt tips?
johankihl wrote:Du funderade aldrig på att sätta ett filter efter y korset och spara kostnaden av två filter? Snyggt för övrigt
2
hoppas på att den blir nästintill lika fet som din!
köpte soppasystemet av garagekompisen så fick med dom! fick finpris och så hade han bara kört ca 10 mil så man kan säga att jag "sparade" på att köpa systemet av honom än att bygga ett likadant själv
Re: skamman - E30 S50 PT76
Posted: 18 Sep 2012, 21:48
by RutGer
Ser bra ut skamman
jobba på nu så man får åka till sommaren
Re: skamman - E30 S50 PT76
Posted: 19 Sep 2012, 09:26
by erikjakan
Du ska ha en förpump med högt flöde. Helst lika som du gör av med på fullgas.
Skulle själv ta en holley black pump. Flödar 525l/min.
Mvh Erik
Re: skamman - E30 S50 PT76
Posted: 22 Sep 2012, 13:12
by skamman
erikjakan wrote:Du ska ha en förpump med högt flöde. Helst lika som du gör av med på fullgas.
Skulle själv ta en holley black pump. Flödar 525l/min.
Mvh Erik
ska den köras med eller utan regulator?!
finns en holly blue med regulator men den flödar ju bara för 406 l/h så holly black kanske är nåt att föredra?
Re: skamman - E30 S50 PT76
Posted: 22 Sep 2012, 13:19
by skamman
skamman wrote:erikjakan wrote:Du ska ha en förpump med högt flöde. Helst lika som du gör av med på fullgas.
Skulle själv ta en holley black pump. Flödar 525l/min.
Mvh Erik
ska den köras med eller utan regulator?!
finns en holly blue med regulator men den flödar ju bara för 406 l/h så holly black kanske är nåt att föredra?
lite snabb googelsökning så hitta jag med regulator!
http://www.summitracing.com/parts/CMB-0 ... refilter=1kanske är nåt jag måste ta och köpa så kan jag va safe med mitt soppasystem?!
Re: skamman - E30 S50 PT76
Posted: 22 Sep 2012, 14:09
by erikjakan
Re: skamman - E30 S50 PT76
Posted: 22 Sep 2012, 17:04
by skamman
utan regulator kommer väl resultera i övertryck i catchen?
jag kommer köra mestadels gata med bilen och bla mycket stan körning ect, om det nu har nån betydelse med förpumpen..?
Re: skamman - E30 S50 PT76
Posted: 22 Sep 2012, 18:51
by erikjakan
skamman wrote:utan regulator kommer väl resultera i övertryck i catchen?
jag kommer köra mestadels gata med bilen och bla mycket stan körning ect, om det nu har nån betydelse med förpumpen..?
Nej, du ska ha retur från railen till catchen, sen en retur från catchen till vanliga tanken.
MVH Erik
Re: skamman - E30 S50 PT76
Posted: 22 Sep 2012, 23:39
by skamman
erikjakan wrote:skamman wrote:utan regulator kommer väl resultera i övertryck i catchen?
jag kommer köra mestadels gata med bilen och bla mycket stan körning ect, om det nu har nån betydelse med förpumpen..?
Nej, du ska ha retur från railen till catchen, sen en retur från catchen till vanliga tanken.
MVH Erik
jo så långt är jag med, men de jag mena/undra va hur blir det om förpumpen matar på mer i catchen än vad jag gör av mig med? skadas pumpen eller? lär ju bli rätt mycket soppa i catchen beroende på hur mycket som far tillbaka i tanken, detta resulterar väl i ett övertryck i catchen?! och vad händer då?!
invecklat de blev, nån måste ju fatta vad jag menar
Re: skamman - E30 S50 PT76
Posted: 23 Sep 2012, 00:02
by erikjakan
Nej alltså förpumpen ser till att catchen alltid är maxfull, resten som "svämmar över" åker tillbaka in i din stora tank via returen från catch till tank.
Returen från catchen ska sitta högt upp på den, så att maximal mängd bensin alltid finns tillgänglig för pumparna.
MVH Erik