Page 3 of 3
Re: Köregenskaper om man bygger om hjulspindlarna
Posted: 02 Mar 2012, 22:24
by Andy_b
inte kört skiten ennu
men hoppas värkligen det blir bra
och inte allt för orolig i höga farter för med nya lådan får biljäveln en teoretisk toppfart på 331km/t
Re: Köregenskaper om man bygger om hjulspindlarna
Posted: 04 Mar 2012, 11:58
by tykoo
Andy_b wrote:Så här gjorde jag på min e30
har exakt samma ombyggnad på mina e30 spindlar med en e36 växel. mycket mer styrvinkel och känns som att bilen inte snurrar lika lätt när man ligger precis på gränsen för vad som går att sladda
Re: Köregenskaper om man bygger om hjulspindlarna
Posted: 04 Mar 2012, 19:57
by Andy_b
tykoo wrote:Andy_b wrote:Så här gjorde jag på min e30
har exakt samma ombyggnad på mina e30 spindlar med en e36 växel. mycket mer styrvinkel och känns som att bilen inte snurrar lika lätt när man ligger precis på gränsen för vad som går att sladda
tack för det svaret
hur är bilen att köra med för övrigt då?
Re: Köregenskaper om man bygger om hjulspindlarna
Posted: 05 Mar 2012, 18:11
by tykoo
Det är en Opel kadett med e30 fram och bakvagn och coiloverkittet från ppf, så blir kanske svårt att gämföra med en äkta e30. Men min är väl inte direkt lättsladdat ändå, men den går jävligt stadigt och fint efter vägen så länge man har fäste. eventuellt att bilen känns lite spårkännslig rakt fram, men det finns ju massa saker som kan skapa det.
I det stora hela så är jag då nöjd, helt klart värt att göra om bilen ska gå mest på tvären