Page 3 of 7
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 25 Apr 2013, 18:02
by Ripper
Grattis till go effekt....
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 25 Apr 2013, 18:09
by Robin Olivi
Gött mos med det laddtrycket.
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 25 Apr 2013, 18:32
by Bmwandreas
Kommer aldrig hålla med en 3-skivig koppling:(
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 25 Apr 2013, 22:48
by Pimplaren
Sen är ju 260 världens runkigaste låda
alla pajar på 3an!
Hoppas du får till någon finlåda
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 25 Apr 2013, 23:34
by Evinrude
Jo, det blir att fixa finlåda senare
Har ju byggt fel också med 2,93 i diffen, inte helt optimalt med en 260, men riktigt fint med 6-växlat
Rev även den gamla lådan igår, inte ens ett spår av en kugg kvar på treans drev, kisslåda
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 30 Apr 2013, 17:19
by Evinrude
Veckan har gått som väntat, motgång på motgång
Efter att ha snurrat min andra kardan så blev jag less och bad Ajdén styra upp en ny. Den nya är gjord i 3,25mm gods mot orginalets 1,5 så det ska nog hålla
Dock gjorde vi bara en custom främre del vilket slutade som väntat...
Två stödlager har även gått i processen så det börjar bli lite tomt på den där bra-att-ha-hyllan...
Men en ny bakre hade jag iaf så efter ett lite snabbt byte så var allt frid och fröjd igen och jag kunde åka till jobbet
Danne efterlyste även bromspapper så här kommer det, tycker kurvan är rätt jämn och fin ändå med tanke på turbo och maskin
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 30 Apr 2013, 18:54
by Bmw*Alex
sluta å kärringgasa nu
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 30 Apr 2013, 19:20
by markus
Kommer laddet så sent eller är det styrt sådär linjärt.
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 30 Apr 2013, 19:29
by Evinrude
Bmw*Alex wrote:sluta å kärringgasa nu
Det skulle jag aldrig våga göra!
markus wrote:Kommer laddet så sent eller är det styrt sådär linjärt.
Det kommer så sent, det är ändå ett rätt stor turbo som ska knuffas igång och kammarna står som orginal pga att jag saknar ställbara drev
Dessutom behöver jag plocka bort turbon för att lyfta ventilkåpan, blev lite knas med jiggen när vi gjorde grenröret
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 30 Apr 2013, 21:32
by Dasty
Fan vad du skrotar kardaner Karl! Min håller ju än men din bil är ju lite tyngre och har mycket mer aggressiv koppling så de kan ju vara det som gör de kanske... Kul att du la upp bromspappret, alltid kul att jämnföra!
Mvh
Danne
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 30 Apr 2013, 22:46
by Evinrude
Jo, har kommit fram till att det kopplingen som dödar kardanen, men ska fixa en värre till den bakre delen också
Nu har däremot det bakre fäster på diffen havererat, eller rättare sagt så har bultarna som sitter i diffkåpan hoppat ur
Någon fler som har haft det problemet och som har en lösning på det?
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 11 May 2013, 18:01
by Evinrude
Sist jag körde så lät det som satan om lådan, skramlade och lät rövare som att något var löst, visade sig att det var hel lådan som höll på att rymma
Men den slipper man numera för nu har jag fått hem ett as till låda så nu jävlar ska det bli åka istället för att skruva hade jag tänkt!
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 11 May 2013, 19:02
by erikjakan
Fint!
Häll i rätt olja nu!
Står på den gula alt gröna lappen på lådan!
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 31 May 2013, 17:10
by Evinrude
Lådan satt på plats redan igår men när jag skulle justera in kopplingen så gick hardyn att snurra på även med växel i :thumbdown:
Plockade bort slavcylindern och kollade att urtrampningslagret löpte fritt och det visade sig att det inte ens låg emot tryckplattan men hardyn snurrrade fortfarande. Rev ner lådan idag och så visade det sig att styrhylsan för urtrampningslagret låg emot solfjädern och frikopplade... :doh:
Fixade det och kastade upp lådan igen och kardan etc så nu står bilen på hjul igen! :thumbright:
Helt underbara växellägen i en sån här låda iaf, smack säger det bara!
Kopplingen var nästa överraskning, är lika lättrampad som på vilken bruksbil som helst! Fick rata det hydrauliska urtrampningslagret då det inte passade men fick med det mekaniska och slaven som hör till lådan, en stark rekommendation till alla som ska åka en sån här låda!
Så nu ska lite inredning på plats och en provtur så man vet att allt lirar, sen är man redo inför bankörningen imorrn! :thumbright:
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 31 May 2013, 17:25
by Nemesis_turbo
gött. jag hade tänkt åka upp men har inte fått ny packbox till min låda en den pissar ur si lite olja i framkant
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 31 May 2013, 22:30
by Dasty
Kul att de lirar igen! Vi ses i morgon på banan, ska bli trevligt å höra s38an ryta
Mvh
Danne
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 01 Jun 2013, 03:22
by Evinrude
Nehepp, nu har kopplingen sagt upp sig verkar det som
Körde och parkerade för vi skulle käka och allt lirade som det skulle, sen när man skulle åka så frikopplar den inte trots att urtrampningslagret rör på sig som det ska
Blir så less att man aldrig ens får åka en hel kväll utan att skiten rasar, BMW turbo säljes billigt...