dum affär med evanderh (polis mm)

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Dawe_A

Re: vad gör man (knepig bilaffär)

Post by Dawe_A »

Pitbull wrote:
Dawe_A wrote:liknande problem som jag har då .. har en defekt cross , YZ 250zcc -93a som jag sålde till en kille för ett år sedan (han betalade den på nätet), sen hörde han aldrig mer av sig..

står med skuret nållager i veven. nytt drivpaket (som nu är rostigt), ny koppling och näst intill nya däck..

kom o hämta för en 500 lapp någon........

Jag kan ta den för en 500:ing. :)

ring mig så kan du hämta innan snön kommer
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Nemesis_turbo

Re: knepig bilaffär råd sökes

Post by Nemesis_turbo »

M3Crille wrote:Hahaha e han på riktigt?! :P Han har ju snurrat in sig fullständigt - finns ju inte en chans han får rätt! :D

nej min jurist skrattade ganska gott åt det mailet faktiskt.

men så ni vet så gör ni affärer med öberg från umeå området så se till att han hämtar när han betalar så ni slipper liknande problem.

väntar fortfarande på att han ska hänga ut mig på forumet som den skurk jag är

citat från 5 dec "Har nu suttit och kollat igenom min mejl, det som är sagt är att om du ska skrota/sälja bilen så ska pengarna sitta på mitt konto, och då skrev du att det var okej - försäkrings kostnader, dock så har jag redan nu kollat upp allt med en kompis farsa som är advokat. Och eftersom du skrivit att du kan sätta tillbaka deg så råder det inga tvivel om vad som är rätt. Jag kommer inte ge mig utan jag drar det till rättegång, och stämmer det min källa har sagt så åker du dit på det här. Kl 12 imorgon åker jag till station och gör en anmälan, och jag kommer inte dra tillbaka den även om du kommer på bättre tankar och för över pengar. När du visar ett sånt här dåligt uppförande ser jag gärna att du åker dit i en rättegång, men snäll som jag ofta är så får du till kl 11:30 imorgon att bestämma dig. På PPF tror jag inte direkt du vill sälja några prylar i fortsättningen heller då jag tänker skriva några rader om hur man blev behandlad.
Jag kollar min mejl halv 12 imorgon så vet jag hur jag ska göra."

det jag sagt är att jag kan sätta tillbaka minus mina omkostnader
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
HD91

Re: knepig bilaffär råd sökes (polis mm)

Post by HD91 »

Han är ute och cyklar, men vill han kasta bort 10000-15000 spänn på ett ombud och förhandlingar så låt honom göra det. Han får ju som sagt inte tillbaka annat än en skitsumma av arvodet i FT-mål om han mot förmodan skulle vinna nån framgång. Så låt honom spendera sina pengar i det som nu blivit en ren prestigekamp. Folk är otroliga. Klart det ryker ur öronen av ilska om man tycker nåt är fel, men man får lov att lugna ner sig och kolla genom det hela. I det här läget står det ganska klart att det är HAN som gjort ett avtalsbrott. Förstår inte vad han tror att Polisen ska hjälpa honom med.
Han spelar hardball med dig. Försöker skriva hotfullt och självsäkert för att du ska bli leds alt skraj och föra över stålarna som han kräver. Det är en mycket vanlig taktik, men inte ofta det slutar i en vinnande dom när saken väl är prövad. Prestigen står över det juridiska för vissa personer och våra domstolar håller sig som tur är enbart till det juridiska.
Jag vet av erfarenhet att Tingsrätterna avskyr såna här skitärenden privatpersoner emellan och det brukar ligga till nackdel för den som ska ha stålar. Tror han har en dålig utgångspunkt (jag är inte nån slipad advokat men har hunnit se en del liknande tvistemål och utgången av dessa). Man måste ha bra bevis för att vinna något sådant. Jag tycker du gjort det som kan krävas av en privatsäljare; du har väntat den avtalade tiden och sedan skickat påminnelser samt talat om att fordonet måste bort och att du kan bli tvungen att sälja det vidare om han inte kommer. Det är inte heller så att han har varit på platsen för att hämta men inte kunnat nå dig. Du har erbjudit att via fullmakt registrera bilen i säljarens namn och sedan lämna den på en överenskommen plats där den inte står ivägen. Du har även erbjudit att betala tillbaka köpeskillingen minus omkostnader till följd av hans avtalsbrott. Jag kan inte se att du skulle vara skyldig att vidta några andra åtgärder.
Infowars - because there is a war on for your mind
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

nej precis så säger min jurist med.

och som sagt jag kommer inte ge mig förns han lyckas få en dom fastställd att jag ska betala något mera och förlorar han så har jag rätt att kräva ersättning för mina kostnader
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Hansa

Post by Hansa »

Låt han hålla på! Nu när han har gått såhär långt så ska du inte betala tillbaka en enda krona till han!

Han får tyvärr lära sig "Den hårda" vägen igen :mrgreen:

köper man en bil! Då ska man fan hämta den också! inte låta det gå 97dagar och komma med dåliga ursäkter vecka efter vecka!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
St3v3

Post by St3v3 »

Mest troligt kör han bara offensivt spel och försöker få dig att betala igen pengarna på det sättet, är nog liten risk att han kontaktat/kontaktar varken polis eller advokat..
V8
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

precis vad jag tror. han försöker bara skrämmas. har vart i rätten tidigare jag så jag skräms inte för en sådan skitsak iaf
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
markus

Post by markus »

Har muppen äns varit inne på ppf ? Isf borde han sett den här tråden som du skrivit på i 3 månader och fatta att det blir lite svårt att hänga ut dig :D

Jag gissa att han aldrig gort något inlägg häller... Mao bra trovärdighet... NOT

Han försöker bara skräma dig. Två saker kan hända. Antingen inget alls då han plötsligt kommer på att han är en idiot. Eller så förlorar han fallet och blir bekräftad som idiot :lol:
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

haha fler som känner som mig iaf =) har inte hört av han på hela dagen nu iaf. jag bara hoppas han drar de till rätten jag
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
M3Crille

Post by M3Crille »

Hans kompis farsa, "advokaten", ger jag inte många ören förr… ;) Citerar från köplagen: " Om köparen inte hämtar bilen i rätt tid går risken över på köparen när säljaren har gjort vad han eller hon kan för att bilen ska finnas tillgänglig för köparen. Det måste framgå genom märkning eller anteckning att bilen är avsedd för köparen." Slut citat.

Case closed skulle jag vilja säg då konversation finns sparad o du verkar gjort MER än vad som kan förväntas men han ändå förhalar.. :)
070-201 85 62
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

har nu inte hört något sedan onsdag kväll varken ett ja eller nej till mitt bud så han kanske har tagit sig en liten funderare efter att ha pratat med någon riktig juridisk hjälp eller nå.

EvanderH heter han iaf på forumet
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Kamberg

Re: dum affär med evanderh (polis mm)

Post by Kamberg »

Nåt sånt här vore roligt för polisen att få in...
"-Jag vill göra en anmälan på "namn" för att han inte vill betala tillbaka 2000:- på en bil jag köpte av honom som jag inte hämtat på 3 månader och nu vill jag ångra köpet"

:lol:
Kristoffer Kamberg
0735983825
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

ja har inte hört något nu från varken han polis eller något från rätten om någon stämnings ansökan så får se vad som händer min advokat hoppades de skulle bli så han drar de till rätten för då kommer jag och vina och har rätt till 3000kr i ersättning för min tid i rätsväsendet och kan bli tilldömd att betala honom 854kr som jag erbjudit tidigare och även då är det en förlust för han och jag har rätt att få 3000kr i ersättning
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Blöjan

Post by Blöjan »

De e roligt hur många stolpskott de finns här i Sverige haha :lol:
Image
-073-7266 822-

325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
markus

Post by markus »

Case closed...
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

ja vi får la se han borde juh ha hört av sig och sagt att han tar dem pengar jag bjudit eller det kanske han är för stolt för får se vad som händer borde juh komma brev från polisen eller rätten snart annars tycker man
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
nicke.t

Post by nicke.t »

han kanske kontaktat polisen, å dom kanske fråga om han värkligen tänkt igenom anmälan. :lol:
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Post Reply