markus wrote:xrays wrote:koppling?
Du köper en 618 tryckplatta och kör orginal-lamell.
Jag körde sinterlamell och original tryckplatta på min snik, utan strul. Detta enbart för att komma undan billigast som möjligt. Rekommenderar nog också andra vägen! alltså 618 med original lamell. Pallar defenitivt mera.
xrays, min första bil/bygge:
helt orörd motor
kina T3 turbo
Kina grenrör
extern wastegate
sinterlamell
3" avgas
335 spridare
ställbar BTR
Walbro pump
intercooler
original uppskruvad LMM
AGA diff!!
och förståss lite annat smått som jag inte kommer ihåg...
alltså snik på hög nivå.
Körde en hel sommar utan att röra den minsta skruv! tills toppen sprack och den börja käka vatten.
men kuul va de!
tror det finns en liten film när jag slirar lite tillåme! javisst:
http://www.youtube.com/watch?v=wqrIb8w5600 Nä mecka på nu bara!! grymt kuula bilar!
Edit: hitta en liten bild hur det såg ut under huven på den också! ifall du är intresserad...
så kan ett snik-bygge se ut!
måste också tillägga, brukar ju vara enormt stora diskussioner ifall man ska ha LMM på sug eller tryck sidan! Jag körde iallfall med den på sugsidan som du ser och det funkade finemang! Var dock förbannat trångt vill ja minnas, turbon kom så långt fram..
men så du vet iaf! Många som kör med den på trycksidan, och jadå, tvivlar inte en sekund på att det funkar. Men är endå skeptisk åt de, så den fick bli där!
MVH. Mattias