Tusen tack! Ja både vippor å axlar blir nya, har steg 2 fjädrar å +1mm ventiler som ska i, så vilka vippor bör jag köra med? Å vilken kam rekomenderas till detta? Steg 2 fjädrar klarar 11mm lyft om jag inte minns fel?
Och vilka kolvar rekomenderas ihop med 130mm stakarna å m52b28 veven? annat än icke kat kolvarna? Eller var får man tag i nya icke kat kolvar? Eller ska man rent av borra upp en dimension?
Sugtrim m20b25
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Sugtrim m20b25
Ett exempel på E85 tillsammans med vässad tändning och vassare kammar: (dock en M52B28)
Gjorde ett vasst E85 anpassat chip till en M52B28 nyligen. Bänkade 227 hk i motor, i en bänk som är känd för att vara riktigt hård. (Tex bänkade en org E34 535i 195 hk i motor samtidigt)
Spec på motorn:
325 insug, M3 grenrör, hårdare ventilfjädrar, 240grader 9.7mm kammar insug+avgas. Spridare 352 cc. Vassare E85 anpassat program.
Mvh//
A.Fekzen
Gjorde ett vasst E85 anpassat chip till en M52B28 nyligen. Bänkade 227 hk i motor, i en bänk som är känd för att vara riktigt hård. (Tex bänkade en org E34 535i 195 hk i motor samtidigt)
Spec på motorn:
325 insug, M3 grenrör, hårdare ventilfjädrar, 240grader 9.7mm kammar insug+avgas. Spridare 352 cc. Vassare E85 anpassat program.
Mvh//
A.Fekzen
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.