Page 3 of 37
Posted: 23 Dec 2005, 18:49
by JaJsEn
man måste han e bvrandvägg mellan tank o coupé , så det borde gå bra, om den sitter fast ordentligt bara.
fast ja har förmej at tja läst nåt tom at tman måste kunna tanka ut orginal tankningshålet eller nått mins inte riktigt, eller så va det att orginal tank måste va kvar.
ring o hör med bilprovningen.
mvh Erik Jakobsson
Posted: 24 Dec 2005, 19:30
by Fanzy
Mercedes 124 karossen har ju tanken i bagaget.
Så jag kan inte tänka mig att det inte skulle gå besikta med tank i bagaget.
Men gör som JaJeEn sa. ring till bilprovningen.
Posted: 24 Dec 2005, 23:24
by Nicke Nyman
Dom kan nog vilja se ett krockintyg på tanken oxå!
Men som sagt, ta o lägg triangeln i baksätet eller nåt! Lås skuffen o säg att du inte har nån nyckel till den med dig! De brukar funka!
MVH
Posted: 25 Dec 2005, 15:28
by fredrick
Det är då man ber om att få avbryta bes.. så man slipper föreläggande.
salle wrote:Vad händer om man torskar med turbo på besiktning?
Hade en m5 3.6 i min e28 innan, resultatet av senaste besiktningen 2003 var att bilen fick föreläggande om reggbesiktning pga att motorn var utbytt. Är det likadant om man torskar med turbo på?
Posted: 29 Dec 2005, 19:46
by bmwpatrik
Idag har de hänt lite igen men de går segt, hoppas man får upp farten igen snart och att man får tag på lite slantar så man kan köpa de grejer man behöver.
Motorn plockades ur för att leta oljeläck mm:
Här var de tomt:
Nästa vecka hoppas jag få låna svetsen av Håen så jag kan svetsa om balken och göra upphängning för diffen.
MVH Patrik
Posted: 04 Jan 2006, 23:33
by bmwpatrik
Idag har jag svetsat om balken och kapat ur en del i bilen, för at få plats med diffen i bakkant.
Här är lite bilder:
Svetsade fast balken i bänken:
Sen sågade jag av mittendelen:
Sen passade jag in mittendelen från en E30:
Provmonterade balken å diffen på bilen:
Nån som vet hur de är att ha diffen stummonterad i bakkant?
MVH Patrik
Posted: 05 Jan 2006, 00:27
by peppe
Funkar fint att ha diffen stummad i bakant.
Posted: 05 Jan 2006, 02:03
by _BeeMeR_
Batteriet e då inga probs...
Har besat både e-21an å femman me batteriet
på annat ställe än där de ska sitta...
///zemrén
Posted: 05 Jan 2006, 04:02
by Strandholm
Har du trägolv i garaget?
Posted: 05 Jan 2006, 09:16
by bmwpatrik
Amplify wrote:Har du trägolv i garaget?
Ja tyvärr så har jag de.
Posted: 05 Jan 2006, 09:17
by bmwpatrik
peppe wrote:Funkar fint att ha diffen stummad i bakant.
Okej va bra, då blir de ganska enkelt att göra en infästning, tack för hjälpen.
MVH Patrik
Posted: 05 Jan 2006, 12:31
by peppe
bmwpatrik wrote:peppe wrote:Funkar fint att ha diffen stummad i bakant.
Okej va bra, då blir de ganska enkelt att göra en infästning, tack för hjälpen.
MVH Patrik
Det skadar ju dock inte att köra någon slags delrin bussning som inte är 100% styv, men i vilket fall så går det bra.
- Men den kommer ju sjunga lite mera men det kan knappast spela någon roll?
Posted: 05 Jan 2006, 13:31
by bmwpatrik
Nej de gör inget, bara de inte blir vibrationer så man stutsar runt inne i bilen.
MVH Patrik
Posted: 05 Jan 2006, 13:59
by Bmwandreas
Kör delrin.
Posted: 05 Jan 2006, 18:20
by johankihl
Jag kör en likadan diff stumt monterad helt utan att något ljud fortplantar sig i karossen...
Posted: 07 Jan 2006, 14:06
by bmwpatrik
Igår gjorde jag klart upphängningen till diffen i bakkant, ska nog ha nått gummiaktigt imellan. Sen svetsade jag igen reservjhulsbaljan nästan klart, tack Markus för hjälpen.
Det som är kvar på balken är hjulvinklarna, en liten fråga om de, tror de var Bäckis som sa att ca 10mm var lagom, är de måttet från centrum på bulten till centrum på bulten eller är de från överkant på de gammla till nederkant på de nya?
MVH Patrik
Posted: 14 Jan 2006, 20:26
by bmwpatrik
Nu är balken klar, färgen har inte torkat klar än men annars så, ska ringa bmw på måndag och skaffa nya silentbussningar, fanns tydligen 2st olika en orginal och en hård så de blir den hårda varianten.
Sen ska förhoppningsvis en kompis fixa så bärarmarna blir blästrade i veckan, sen håller en annan kompis på att tillverka adapters som ska sitta vid hjulnavet, hoppas dom också snart är klara.
Har lyft av tråget och tittat också, för att kolla så de inte ligger nå metalldelar där men de såg fint ut, upptäckte också vart de förmodligen har läckt olja, när jag tog bort slangen som oljan till turbon går i så släppte den i den nedersta pressningen, så jag antar att de har läckt där när de vart tryck på.
Kommer bilder när de hänt lite mer som man kan fota.
MVH Patrik