Page 3 of 3
Re: 1722 whp supra
Posted: 27 Apr 2011, 20:36
by _anders
Kanskje litt voldsomt for en 4788?
Men jeg forstår det slik at han har 1 bensinpumpe? Må jo være en heftig pumpe som leverer nok alene?
Re: 1722 whp supra
Posted: 27 Apr 2011, 20:39
by M-techer
Weldon 2345.
Är ju ganska stor
Re: 1722 whp supra
Posted: 27 Apr 2011, 21:22
by BADASS_M
kör väl 500hk nooos på den
Re: 1722 whp supra
Posted: 27 Apr 2011, 21:43
by Bmwandreas
Kör han 500hk nos? Vilken galning:)
Re: 1722 whp supra
Posted: 27 Apr 2011, 21:45
by RWHP
Är en custom byggd GT47-88a, tror de fick ut runt 1500hk på laddtryck och sen mosa på 300hk gas. Finns ju ett bromspapper på länken där som jag la upp men trots att jag reggat mig på sidan får jag inte upp nån fler bild
Lär väl vara en ganska stor turbin på GT47an så de får ut lite mer effekt än på en standard sån.
Re: 1722 whp supra
Posted: 27 Apr 2011, 22:01
by Jørg1e30
500hp nos er sykt. Snakket med vs-motor og han kjørte på med 350hk nos i sin 1422hk s38a. Altså 1422+350hk nos=)
Re: 1722 whp supra
Posted: 27 Apr 2011, 22:02
by M-techer
Ganska coolt att motorn var helt ny! Lådan likaså.
Re: 1722 whp supra
Posted: 27 Apr 2011, 22:39
by RWHP
M-techer wrote:Ganska coolt att motorn var helt ny! Lådan likaså.
Han har köpt de via Titan Motorsports, blocket han har som är fabriksnytt med strokerkit kostar $15500, toppen $10295 och växellådan $6495
Ska man bara ha ett fabriksnytt block kostar de $2620
Ser ju trevligt ut med en ny växellåda
http://ep.yimg.com/ca/I/titanmotorsports_2156_14178265" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1722 whp supra
Posted: 28 Apr 2011, 15:14
by stephanSX
Amit sin blir da 1422whp + 300hk nos isåfall, flere i statene som ligger på 1200-1400whp i 2jz uten nos, aka normalt
Re: 1722 whp supra
Posted: 28 Apr 2011, 16:30
by RWHP
stephanSX wrote:Amit sin blir da 1422whp + 300hk nos isåfall, flere i statene som ligger på 1200-1400whp i 2jz uten nos, aka normalt
Kommer inte ihåg om det var på facebook jag läste att Rich Homer bromsade 1400+whp utan gas på sin 2JZ med en ProMod 91a