pelko wrote:Hur är det med klasser? Det stod ju att man inte kan åka annat än klass 7 och 8 (tror jag det var) om den var obes. Finns la få bilar som verkligen är besiktigade?
Min Audi kommer ju inte kunna köra fyrhjulsdrivet. Syclonerobban t.ex, besikitgar han varje år, för han körde fyrhjulsdrivet förra året?
Är det något annat att tänka på så här första gången som man inte brukar tänka på? Har läst igenom allt på Bilsports hemsida men tänkte om ni visste något speciellt.
Men hans bil är väl lättad och går under klass 8 då direkt?
Det är ju lite sånt som spelar in också.
Mvh
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Är det seriöst någon som bryr sig om klasserna på edps?
Man kör vell dit för att köra så fort som möjligt bara?
Nog inte många bilar som klarar bes i det skicket dom körs på edps tävlingarna om man ska hård dra det.
Men ja utan klasserna hade det kanske bara vart topfuel´s som kört
Jag kommer köra dit, men min bil går inte att bes så blir nog klass 7 el 8 då
Michael Grönberg
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
mg wrote:Är det seriöst någon som bryr sig om klasserna på edps? Man kör vell dit för att köra så fort som möjligt bara? Nog inte många bilar som klarar bes i det skicket dom körs på edps tävlingarna om man ska hård dra det.
Men ja utan klasserna hade det kanske bara vart topfuel´s som kört
Jag kommer köra dit, men min bil går inte att bes så blir nog klass 7 el 8 då
Nej fan man är där för att köra fort ju! Sedan om i vilken klass det är så kvittar det ju.
mvh
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Anmäler man sig t ex till klass fyra, men inte har besiktat eller dylikt så hamnar man i maxstreet. Klass 7 alltså . Sen om man lyckas vinna står det nog klass 4 på pokalen i alla fall. Men i resultatlistorna står det klass 7. Har man modifierat alldeles för mycket ( typ byggt om bakaxlar och sådant ) hamnar man i outlaw, klass 8