Page 3 of 4
Posted: 19 Dec 2005, 20:35
by PLain_Jane
ossie wrote:Jag tror inte att en sinter, varken 4 eller 6 puckad, fungerar så bra en 4 cylindrig motor pga den råa gången (starkare pulser) som en 4a ger. Det här har jag inte hittat på själv utan fick det förklarat av ett gäng killar som kan 4 cyl turbo, speciellt s14. Sen så kan det säkert fungera skit bra på andra orter.
Exakt vad sade dina kompisar när de förklarde hur det låg till? Det låter faktiskt som kvalificerat skitsnack måste jag säga. Vad skulle hända med kopplingen? Vad menar du med "starkare pulser"? Att en (rak) sexa har lenare gång än en fyra är jag med på, men att en fyra skulle ha så pass stygg gång att den slaktar sinterkopplingar på löpande band får du nog sälja lite bättre.
Posted: 19 Dec 2005, 23:11
by Bäckis
PLain_Jane wrote:ossie wrote:Jag tror inte att en sinter, varken 4 eller 6 puckad, fungerar så bra en 4 cylindrig motor pga den råa gången (starkare pulser) som en 4a ger. Det här har jag inte hittat på själv utan fick det förklarat av ett gäng killar som kan 4 cyl turbo, speciellt s14. Sen så kan det säkert fungera skit bra på andra orter.
Exakt vad sade dina kompisar när de förklarde hur det låg till? Det låter faktiskt som kvalificerat skitsnack måste jag säga. Vad skulle hända med kopplingen? Vad menar du med "starkare pulser"? Att en (rak) sexa har lenare gång än en fyra är jag med på, men att en fyra skulle ha så pass stygg gång att den slaktar sinterkopplingar på löpande band får du nog sälja lite bättre.
Rent skitsnack. Vi har kört det och det fungerar hur bra som helst.
Fungerar garanterat exakt lika bra med 6puck fast den pallar lite mindre vrid.
Posted: 23 Dec 2005, 18:56
by ossie
Här var det hett. Vilket är skit snack? Det visar sig nästa sommar om en en sinter pallar s14 turbo för jag köpte en 6 puckad av ppf efter att ha lagt fram att den ska palla för 550hk och 600nm. Jag ville inte ha en tung trampad koppling så bäckis tyckte att jag skulle ha en 6 puckad istället för en 4 puckad.
att den slaktar sinterkopplingar på löpande band
Var skrev jag det?? Jag skrev att jag inte trodde att den inte funkade så bra.
Ni har en skön attityd. Kör med den så kommer ni långt.
Posted: 23 Dec 2005, 19:01
by Bäckis
Inget fel på attityden.
Det bör väl bara klargöras när någon snackat i nattmössan och du tydligen gått på det?
Hur tungtrampat det blir har inget med lamellen att göra, bara tryckplattan. Det du ville ha var lättkört, och det är det med 6 puck, iaf jämfört med 4 puck.
En flerskivig koppling i sin tur är mer eller mindre oanvändbar på gatan då det är näst intill omöjligt att slira på den alls.
Posted: 23 Dec 2005, 19:11
by ossie
Jag ska framföra att du (ppf) tycker att han pratar i nattmössan. Dom har garanterat mer erfarenhet av s14 än er.
Posted: 23 Dec 2005, 19:23
by PLain_Jane
ossie wrote:Jag ska framföra att du (ppf) tycker att han pratar i nattmössan. Dom har garanterat mer erfarenhet av s14 än er.
Aha, så det är bara S14 som är stygg mot kopplingar. Jag fick för mig att du menade alla fyrcylindriga motorer. Det är nämligen den enda vettiga tolkningen av ditt inlägg. Eller är det så att S14 väsentligt skiljer sig från andra fyrcylindriga motorer?
Berätta vilka dina kompisar är och vad de sade när de föklarade för dig varför den och den kopplingen inte funkar till den och den motorn. Annars är ju din trovärdighet lika med noll, det förstår hoppas jag.
Posted: 23 Dec 2005, 19:28
by ossie
plain_jane: Den här tråden handlar om s14. Jag skiter fullständigt i vad du tror och vem du är. Jag hoppas att det är ömsesidigt.
Posted: 23 Dec 2005, 22:41
by worre
varför så negativ stämning så här i jul tider..??? låter som att ingen här kan ta eller ge kritik utan att "vråla" ut den..
Posted: 24 Dec 2005, 13:36
by PLain_Jane
ossie wrote:plain_jane: Den här tråden handlar om s14. Jag skiter fullständigt i vad du tror och vem du är. Jag hoppas att det är ömsesidigt.
Att jag skiter fullständigt i vem du är och vad du tror kan du vara lugn för. Men ska man snacka en massa skit och ange sina grymma hemliga kompisar som enda källa så kan man lika gärna hålla käften, annars framstår man rent av som en större idiot än man redan är.
God Jul!
kopling
Posted: 24 Dec 2005, 19:53
by bonden
funkar fin fint med 4 puckars sinter har åkt med slicks och det funkar skitbra
Posted: 24 Dec 2005, 19:58
by Bonje
Och jag kan berätta att det funkar yppeligt med 6-pucks sinter på S14 turbo.
Är det färdigsvamlat om att sinter lameller inte skule funka på S14 nu?
Posted: 24 Dec 2005, 20:00
by Bmwandreas
Som sagt så kör många av våra kunder med 618 tryckplatta och 4-pucks sinter.
Och vi ville bara vara snälla och berätta att det funkar fint.
Mvh
Posted: 24 Dec 2005, 21:23
by M3JONAS
Jag åker med 3.skivig Tiltonkoppling och tycker att det funkar rätt fint. Dock svårt att smyga med. Inte alls tundtrampad.
Skulle vara ruskigt kul att provköra en bil med 6 eller 4 puckad sinter och lagom hård tryckplatta för att se hur stor skillnad det är.
Posted: 25 Dec 2005, 11:18
by Bonje
Jag modifierade mitt svänghjul för att få en förstärkt Audi S2 240 mm tryckplatta. Blev tvungen göra nya hål för styrpilnnarna. Men annars passsade den fint. Med sinter klarar kopplingen 810Nm.
Med 6-puckad sinterlamell går det fortfarande fint att smyga i väg i starterna om man vill.
Jag upplever att 618 tryckplattan är mer tungtrampad än min.
Posted: 26 Dec 2005, 18:06
by johankihl
Jag har kört 4 puckad sinter. Minst 10 kompisar har använt 4-puckad sinter på 4-cyl Volvo. Hur kan man tro att antalet puckar på lamellen påverkar fästet i kopplingen beroende på antalet ryck motorn gör per varv? En lamell med färre ger i allmänhet lite bättre håll... Kvalificerat mumbo jumbo från dina vänner!
Posted: 26 Dec 2005, 18:18
by ossie
johan kihl: fan du har ju löst det hela åt oss! tack som fan. snabb som fan var du också!
Posted: 26 Dec 2005, 19:17
by Bonje
ossie wrote:johan kihl: fan du har ju löst det hela åt oss! tack som fan. snabb som fan var du också!
Ne men så trevlig man kan vara då!
*suck*