Page 3 of 8
Posted: 30 Jan 2011, 17:03
by Ragger
Förstår ni hur fint det är o kunna lägga allt i hyllor o slippa ha skiten runt och i bilen när man ska skruv=)
1a gången på länge är bilen tömd på allt och det finns plats o skruva på.
Nu jävlar ska det jobbas.
Posted: 30 Jan 2011, 17:10
by Henrik
Blir nice det där! Gött att du kommit igång igen!
Posted: 30 Jan 2011, 17:44
by Sjögren Racing
Du vet ingen som har hyllor till salu?Skulle med behöva ett gäng.
Posted: 30 Jan 2011, 17:56
by Ragger
Sjögren Racing wrote:Du vet ingen som har hyllor till salu?Skulle med behöva ett gäng.
Ska kolla läget! hur många isf?
Posted: 30 Jan 2011, 18:28
by Sjögren Racing
Drar ett PM till dig,sitter inte inne på msn på denna datorn =P
Posted: 30 Jan 2011, 19:28
by Ragger
Så jäkla nöjd med Platsen så här kommer en bonus bild=)
Köpte även ett y-kors till bränslet av min vän Zlobo. Leverans sker nog imorgon.
Posted: 30 Jan 2011, 19:29
by Ragger
Alla lysrör funkar såklart så ni inte tror nåt annat men på dagen räcker det med o ha hälften tända=)
Posted: 31 Jan 2011, 09:27
by Ragger
Fick leverans av Zlobo i morse.
Posted: 31 Jan 2011, 21:37
by Ragger
Fick ytterligare en leverans ikväll. Tur man har många telefonnummer i luren så man slipper åka långväga o hämta saker=P
Posted: 03 Feb 2011, 18:39
by Ragger
Slip grunden och lacken kom idag.
Lördag eftermiddag kommer att ägnas åt att leta delar ute på landet hos en arbetskompis.
Hoppas man vaknar på rätt sida imon så man kan jobba lite på bilen.
Posted: 05 Feb 2011, 00:37
by Grooverhound
Är de motor från 525?
blir de mest rätt i en 240 lr e de från e36 man ska ta tråg?
är orginalkardan från nån volvomodell som passar rätt vettigt ihop med va?
Posted: 05 Feb 2011, 01:12
by bingsingen
jävlar så porrig 242
grymma fälgar++
Posted: 05 Feb 2011, 09:46
by Ragger
Grooverhound wrote:Är de motor från 525?
blir de mest rätt i en 240 lr e de från e36 man ska ta tråg?
är orginalkardan från nån volvomodell som passar rätt vettigt ihop med va?
Jepp motorn kommer ifrån en 525 touring.
Passade riktigt fint tyckte jag. Motor fästenen är byggda utan bussningar..(dvs vinkeljärn o lite fästplattor osv.)
e36ans tråg passar fint..oljestickan passar dock inte riktigt in så den står på listan av modifieringar.
jag tog kardan ifrån en 244glt-90 tror jag fast den fick jag förlänga med en liten bit.
Mkt arbete kvar men man får inte ge sig=)
Posted: 05 Feb 2011, 09:49
by Ragger
bingsingen wrote:jävlar så porrig 242
grymma fälgar++
Tack=)
Jag gillar när det är tyskstuk på däcken så jag måste fixa nya suddar bak.
Såg förjävligt ut o ha 265/35 bak=O.
Posted: 05 Feb 2011, 10:25
by Sjögren Racing
Jag har 235/35-19 på mina nya 9,5" bakfälgar.
Tyskstuk is the shit!
Posted: 05 Feb 2011, 10:57
by Akke
Grooverhound wrote:Är de motor från 525?
blir de mest rätt i en 240 lr e de från e36 man ska ta tråg?
är orginalkardan från nån volvomodell som passar rätt vettigt ihop med va?
e36 brukar de ta ifrån. Passar bra vid balken dp.
Kardan tar man främre kardan från 940 m47 och sen 240 bakre kardan.
Så slipper man förlänga. Är vad jag har hört iaf
Posted: 05 Feb 2011, 21:41
by Ragger
Grejat lite med bilen idag. Igår slipade jag innerskärmarna och motorutrymmet..idag grundade jag och sen gav jag mig fan på att jag ska lära mig lacka me spruta.
Efter att jag bråkat med sprutan i typ 30 min fick jag nogurlunda koll på läget.
Imorgon blir det o lägga några timmar till.