Page 3 of 5
Posted: 15 Jan 2011, 10:53
by e30 tic
rockker wrote:kanske snart dags att börja bygga på m5 motorn, nån som vill köpa en helsmidd m20? hehe
Ja det kan være aktuelt
Posted: 15 Jan 2011, 11:40
by stoffe_turbo
Bmwandreas wrote:orig låda nu:)
Är det getrag 280 eller 420g? vilken motor, heelt sjuukt
Posted: 15 Jan 2011, 12:11
by AGsTony
Tack för alla komentarer.
Jag är grymt nöjd med effekten det är mycket men det jag är mest nöjd över är att förra gången ladda jag 2.4 bar o då blev det 1059whp
nu körde vi exakt 2 bar o då blev det 1083whp 3 gånger sen smög vi upp laddtrycket med 0.05 bar o det lämnar 1112whp alltså är det inte max vad den kan ge men vi gav oss ska ju köra hem också..
Motorgången är klockren känns som en standardbil men är stark 200wnm vid 1000 rpm helt sjukt. det är tack vare 2000cc spidarna och v88 sprutet.
Tack till ärtan som tagit sig tid grymt jobb.
Toppen är inte standard den är portad o sen allt ppf godis i.
Jag är super nöjd med allt tror ska köra så här nu allt funkar bra även farthållaren.
Ska sätta dit min liberty växellåda sen är jag nöjd.
Ha det
Tony
Posted: 15 Jan 2011, 13:04
by knotan
800 whp på 95 oktan är ju ganska lagom när man bara ska ha den som vinterbil
ruggig bil det där. hursom helstm, spelar ingen större roll vart i stan man är , bara man är utomhus så hör man när tony gör sin specilarare den sk. högfartsburnis
(dvs hjulspinn på 5an)
Posted: 15 Jan 2011, 16:26
by Casy
fan va ballt! De finns inga nya bilder på kärran?
Posted: 15 Jan 2011, 16:59
by johankihl
Man blir lika chockad varje gång man hör något om den här bilen. Detta måste väl iaf vara sveriges grymmaste bil värd att kalla gatbil, att köra något liknande året om är bara helt sjukt! Grattis till en grym bil, grym effekt och att det går att använda den så flitigt som du gör!
Hoppas få se och höra den ryta på någon träff i sommar!
Posted: 15 Jan 2011, 17:27
by Jørg1e30
Vi trenger bilder!.
Posted: 15 Jan 2011, 19:25
by Rsjerry
Fy fan vilken smidig lösning med Masterfuel. Jag har vart skeptisk till att gå över till e85 just pga av att jag skulle behöva 2 mappar eftersom jag kör med bilen på vintern men detta verkar ju sjukt smidigt
För övrigt så är denna bilen SJUK
Skulle vara kul att se och höra IRL!
Posted: 15 Jan 2011, 20:00
by Grefven
Gillar!
Posted: 15 Jan 2011, 20:14
by rockker
Det enda vettiga att fråga är väl ändå: Film från mappningen?
Posted: 15 Jan 2011, 20:37
by Bmwandreas
Nej vi filmade inte alls. Tony är inte så mediakåt
Men ett dynopapper ska vi väl kunna bjuda på, och Tony får slänga upp lite bilder tycker jag!
Vi har iaf lärt oss mycket på vägen. Sjukt att man kan ha 1000++ hk och den fortfarande går att köra som en standardbil. Utveckligen går framåt
Posted: 15 Jan 2011, 21:27
by Joachim
Det är sjukt!
Ni är fan duktiga!
Posted: 16 Jan 2011, 00:10
by JohanH
Fränt värre, och 200nm på tomgång är mäktigt.
AGsTony wrote:Jag är grymt nöjd med effekten det är mycket men det jag är mest nöjd över är att förra gången ladda jag 2.4 bar o då blev det 1059whp
nu körde vi exakt 2 bar o då blev det 1083whp 3 gånger
Är det gjort något åt motorn eller hur kunde det bli bättre nu?
mvh johan
Posted: 16 Jan 2011, 00:32
by AGsTony
JohanH wrote:Fränt värre, och 200nm på tomgång är mäktigt.
AGsTony wrote:Jag är grymt nöjd med effekten det är mycket men det jag är mest nöjd över är att förra gången ladda jag 2.4 bar o då blev det 1059whp
nu körde vi exakt 2 bar o då blev det 1083whp 3 gånger
Är det gjort något åt motorn eller hur kunde det bli bättre nu?
mvh johan
Jag har filat lite mer på toppen sen har jag ställt om kammarna diskutera lite med ärtan så kom vi fram till att vi går halva vägen var hur mycket vi ska öppna vid tdc.
Posted: 16 Jan 2011, 00:38
by AGsTony
Här kommer en film när jag körde på mantorp förra året på grundtryck.
http://www.youtube.com/watch?v=62BkumY5kR0
Posted: 16 Jan 2011, 01:18
by Blomgren
haha!! bra snyt
Posted: 16 Jan 2011, 23:21
by JannePower
Nu blir man ju inte mindre sugen på en uppdatering av touringen...