Page 3 of 6

Posted: 04 Jan 2011, 20:02
by knotan
jag har iofs bara kört med motstånd eller med mellanohm (1600) så kan inte säga att jag kännt skillnaden,
men i min rödmotor med gamla v44an å 1600cc så tyckte jag den gick enormt fint och rent trots allt.
def inte direkt sämmre än de flesta "äldre" bilar gör orignal ,
då har jag iofs bara sämmre sprut att jämnföra med sen innan..-.


svårt att säga,
men jag hade nog som sagt nöjt mej med det billigare alternativet till en rödblockare , helt enkelt av ekonomiska skäl...
hade jag haft nån bil med högre effekttmål och/eller fler cylindrar hade jag valt ett dyrare alternativ (typ v88)

Posted: 04 Jan 2011, 20:21
by Grefven
ska man få bra resultat med lite billigare och lite mindre bra grejor så får man oftast va en jäkla driven hemmapulare och smed beroende på vad man ger sig in på. känner man att man inte är vass på det så kommer man antagligen inte uppskatta vad man kan ha framför sig när man väljer ett billigare sprut som det handlar om i detta fallet.

tänk så. "ser jag ett strulande sprut som en utmaning" j/n

Posted: 04 Jan 2011, 22:14
by dgyldmark
Bmwandreas wrote:Full öppningstid spelar det ingen roll men allt under 90-100% blir lite knasigt.
knasigt i oscilloskopet eller gången på maskin?

Posted: 04 Jan 2011, 22:25
by Bmwandreas
Gången då den inte öppnar lite snabbt och exakt. En spridare blir slö om det endast blir 6v till den.

Posted: 04 Jan 2011, 22:30
by dgyldmark
främst ruppig tomgång då alltså.

Posted: 05 Jan 2011, 08:46
by Bmwandreas
Ja framför allt. De som inte har lågohmsdrivers borde testa bosch 2000 cc spridarna. Där snackar vi spridare :wink:

Posted: 05 Jan 2011, 09:18
by AGsTony
Håller med

Klockrena spridare går o driva dom ända ner till 1 ms


Tony

Posted: 05 Jan 2011, 13:00
by jorgen
Ja när en spridare kostar 2k så hoppas man iaf att de är hyfsade

Posted: 05 Jan 2011, 15:33
by lenin
Kanske ska starta en seperat tråd till prat angående motorstyrning? :)

Nu e iaf en beställning lagd hos grabbarna. Hoppas ja får de i början av nästa vecka.

Posted: 05 Jan 2011, 15:45
by Grefven
lenin wrote:Kanske ska starta en seperat tråd till prat angående motorstyrning? :)

Nu e iaf en beställning lagd hos grabbarna. Hoppas ja får de i början av nästa vecka.
du får be dom skriva ner priset på kvittot till 1200:- så att kärringen inte får hjärtflimmer.

Posted: 05 Jan 2011, 15:51
by lenin
Tro de eller ej men efter mycke fjesk så gick de beställa utan o mygla.

Men de klart hon har en hake på en nu när hon ska in te stan o shoppa kläder :lol:

Posted: 05 Jan 2011, 17:42
by knotan
´vilkert bestämmde du dej för då :P

Posted: 05 Jan 2011, 18:47
by Grefven
lenin wrote:hon har en hake på en nu när hon ska in te stan o shoppa kläder :lol:
va slug hon är. då försvinner ju ännu mer pengar :lol:

Posted: 07 Jan 2011, 00:23
by lenin
knotan wrote:´vilkert bestämmde du dej för då :P
De blev ett link. Hoppas du blir bra :)

Posted: 11 Jan 2011, 21:06
by lenin
Fick ett paket från ppf igår :lol: . De höjjde motivationen lagom, så imorrn blir de den sista kopplingen av elen o förhoppningvis uppstart. Kommer lite bilder imorrn me, har inte haft kameran med mig idag.

Har även satt dit huvudcylinder, jobbigt när inget stämmer o man måste bygga om precis allt. Så detta e väl o korta drag de som hänt sen sist.

Ingen som har bättre beggade framskärmar?

Posted: 12 Jan 2011, 23:54
by lenin
Sitter i verkstan nu o letar var signal o.s.v ska vara på hallgivaren i fördelaren.

Nån som kan hjälpa mig? Blir snart galen!

Posted: 12 Jan 2011, 23:57
by Bmwandreas
Borde gå att goggla fram?
Har du spridare över 5 ohm eller motstånd? Så du inte bränner boxen..