Page 3 of 10
Posted: 20 Dec 2010, 22:36
by Strandholm
sök...

Posted: 20 Dec 2010, 22:38
by Grefven
ska ringa. men jag ringer inte honom nu iaf. gissar att man ringer honom mellan 9-17?
Posted: 20 Dec 2010, 22:39
by pelko
Grefven wrote:pelko wrote:Grefven wrote:
turken är inte -75
Var det -76?
jag får låna din a-stolpe så kanske det funkar.
Tror det blir kaoZ då.
Posted: 20 Dec 2010, 22:55
by Wiic
Flyttgods, skulle det möjligtvis kunna ge några fördelar?
Posted: 20 Dec 2010, 23:01
by pelko
Wiic wrote:Flyttgods, skulle det möjligtvis kunna ge några fördelar?
Där har vi det!
Från Skåne till Sverige!

Posted: 20 Dec 2010, 23:06
by Grefven
pelko wrote:Wiic wrote:Flyttgods, skulle det möjligtvis kunna ge några fördelar?
Där har vi det!
Från Skåne till Sverige!

precis. vi får vänta tills danskarna vill ha tillbaka oss då...
Posted: 20 Dec 2010, 23:07
by Wiic
Grefven wrote:pelko wrote:Wiic wrote:Flyttgods, skulle det möjligtvis kunna ge några fördelar?
Där har vi det!
Från Skåne till Sverige!

precis. vi får vänta tills danskarna vill ha tillbaka oss då...
Eller så köper ni min bil!

Posted: 20 Dec 2010, 23:09
by pelko
Wiic wrote:Grefven wrote:pelko wrote:
Där har vi det!
Från Skåne till Sverige!

precis. vi får vänta tills danskarna vill ha tillbaka oss då...
Eller så köper
ni min bil!

Respekt.
Posted: 20 Dec 2010, 23:10
by Grefven
Wiic wrote:Grefven wrote:pelko wrote:
Där har vi det!
Från Skåne till Sverige!

precis. vi får vänta tills danskarna vill ha tillbaka oss då...
Eller så köper ni min bil!

läs tråden innan du kommer med fler idéer.
Posted: 20 Dec 2010, 23:14
by Wiic
Har precis gjort det och ställde en fråga angående andra bilar ( är inte helt dum i huvudet som tror att din bil kan bli flyttgods) , om det på några vis kunde förenkla problemet. Om du menar att det gick off topic så var det inte syftet.. Och ja, jag förstår att det handlar om din bil. Ignorera det jag skrev innan!
Posted: 20 Dec 2010, 23:24
by Grefven
min bil kan inte bli flyttgods. och jag undrar nu om jag kan regga den med en volvo rödmotor från exempelvis en volvo 940 ltt eller fullturbo med hisnande 165hk.
får ringa om det när jag får tid.
Posted: 20 Dec 2010, 23:37
by TreLingon
Nr till Sfro finns på deras hemsida så blir du lite klockare

Posted: 21 Dec 2010, 01:05
by Grooverhound
740 turbo hade 186hk b230et tro ja de va.
och 960 16v turbo 190hk b204ft heter den motorn dock italien import och motorn kostar flis av volvoraggare.
e ju två alternativ för att få upp hk i regpapperna.
Posted: 21 Dec 2010, 08:54
by Grefven
Det ska iaf va 8v turbo jag ska ställa frågorna om. Har sett e30 som reggats med en sån iaf.
Posted: 21 Dec 2010, 10:08
by JMK Racing
Hur tänker du då igentligen?! Volvo turbo 190hk -BMW 325 193hk typ,vem plockar isär en kanonfin e36 för att ersätta den med en sur Volvo 4a.?! Lite på A-traktor nivå väll.!
Det går att besikta e36 m50 med turbo miljökonverterad idag utan problem,särskillt i det seriösa skick du har på din grefven,enda du behöver göra är att byta bränsle till E85,låda,diff,bromsar sitter ju redan, möjligt att du får sätta på m3 bromsok om dom det ska gå enligt boken.
320hk i en 1500kg bil ungefär så tillåts..
Om du så byter bränsle efter beiktning är ju upp till var o en hur kriminella dom känner för att vara
Besiktar du din så stiger ju värdet på bilen o blir ju helt plötslig säljbar..
Posted: 21 Dec 2010, 10:28
by Grefven
JMK Racing wrote:Hur tänker du då igentligen?! Volvo turbo 190hk -BMW 325 193hk typ,vem plockar isär en kanonfin e36 för att ersätta den med en sur Volvo 4a.?! Lite på A-traktor nivå väll.!
Det går att besikta e36 m50 med turbo miljökonverterad idag utan problem,särskillt i det seriösa skick du har på din grefven,enda du behöver göra är att byta bränsle till E85,låda,diff,bromsar sitter ju redan, möjligt att du får sätta på m3 bromsok om dom det ska gå enligt boken.
320hk i en 1500kg bil ungefär så tillåts..
Om du så byter bränsle efter beiktning är ju upp till var o en hur kriminella dom känner för att vara
Besiktar du din så stiger ju värdet på bilen o blir ju helt plötslig säljbar..
jag ska ju inte göra denna operationen för att sälja den. då allt lejs bort så är det ju istället billigare att gå ner krafitigt i pris så att köparna slåss om att köpa den istället för att lämna in bilen och säga "jag vill ha tillbaka den reggad med turbo".
jag ska ringa någon dag när jag har tid och fråga angående bränslet. jag tänker inte byta alla ledningar osv som söderlund säger att jag måste, och även ordna bevis på att de är certifierade för e85 osv. jag tänker inte heller byta till m3 ok.
MEN självklart blir det m50 om besiktningsgubben säger. -"slå i e85 i tanken och kör in på bilprovningen så är det klart sen". men det kan jag aldrig tänka mig. och säger han inte -"det är bara att lägga i en volvo 4:a och så kollar vi att den sitter fast ordentligt sen är den reggad och klar" så gör jag inte det heller. utan då köper jag en annan bil som är rätt från början. denna tråden är skapad för att se vad skrönorna säger och sen jämföra med verkligheten.
Posted: 21 Dec 2010, 10:33
by Thörn
Grefven wrote:min bil kan inte bli flyttgods. och jag undrar nu om jag kan regga den med en volvo rödmotor från exempelvis en volvo 940 ltt eller fullturbo med hisnande 165hk.
får ringa om det när jag får tid.
Vill du köra på bensin i din BMW så är det inga problem med en rödmotor som har turbo från början.
(Eventuellt?) måste du ha en komponentkontroll från Volvo som intygar att avgasrenings utrustningen är som den var från fabrik. Samma som ett vanligt motorbyte mao.
Men lite roligare vore kanske en t5 lågtryckare, men då kanske vridet sticker iväg för mycket inom ramen för vanlig registreringsbesiktning/motorbyte?