BMW e36 godkänd MED turbo

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Strandholm

Post by Strandholm »

sök... :roll:
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Grefven

Post by Grefven »

ska ringa. men jag ringer inte honom nu iaf. gissar att man ringer honom mellan 9-17?
pelko

Post by pelko »

Grefven wrote:
pelko wrote:
Grefven wrote: turken är inte -75
Var det -76?

jag får låna din a-stolpe så kanske det funkar.
Tror det blir kaoZ då.
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Wiic

Post by Wiic »

Flyttgods, skulle det möjligtvis kunna ge några fördelar?
E30 M50.
pelko

Post by pelko »

Wiic wrote:Flyttgods, skulle det möjligtvis kunna ge några fördelar?
Där har vi det!

Från Skåne till Sverige! :)
Grefven

Post by Grefven »

pelko wrote:
Där har vi det!

precis. vi får vänta tills danskarna vill ha tillbaka oss då...
Wiic

Post by Wiic »

Grefven wrote:
pelko wrote:
Där har vi det!

Eller så köper ni min bil! :)
E30 M50.
pelko

Post by pelko »

Wiic wrote:
Grefven wrote:
pelko wrote: Där har vi det!

Respekt.
Grefven

Post by Grefven »

Wiic wrote:
Grefven wrote:
pelko wrote: Där har vi det!

läs tråden innan du kommer med fler idéer.
Wiic

Post by Wiic »

Har precis gjort det och ställde en fråga angående andra bilar ( är inte helt dum i huvudet som tror att din bil kan bli flyttgods) , om det på några vis kunde förenkla problemet. Om du menar att det gick off topic så var det inte syftet.. Och ja, jag förstår att det handlar om din bil. Ignorera det jag skrev innan!
Last edited by Wiic on 20 Dec 2010, 23:26, edited 1 time in total.
E30 M50.
Grefven

Post by Grefven »

min bil kan inte bli flyttgods. och jag undrar nu om jag kan regga den med en volvo rödmotor från exempelvis en volvo 940 ltt eller fullturbo med hisnande 165hk.

får ringa om det när jag får tid.
TreLingon

Post by TreLingon »

Nr till Sfro finns på deras hemsida så blir du lite klockare :)
Grooverhound

Post by Grooverhound »

740 turbo hade 186hk b230et tro ja de va.
och 960 16v turbo 190hk b204ft heter den motorn dock italien import och motorn kostar flis av volvoraggare.
e ju två alternativ för att få upp hk i regpapperna.
Rasmus Olofsson||
Grefven

Post by Grefven »

Det ska iaf va 8v turbo jag ska ställa frågorna om. Har sett e30 som reggats med en sån iaf.
JMK Racing

Post by JMK Racing »

Hur tänker du då igentligen?! Volvo turbo 190hk -BMW 325 193hk typ,vem plockar isär en kanonfin e36 för att ersätta den med en sur Volvo 4a.?! Lite på A-traktor nivå väll.!
Det går att besikta e36 m50 med turbo miljökonverterad idag utan problem,särskillt i det seriösa skick du har på din grefven,enda du behöver göra är att byta bränsle till E85,låda,diff,bromsar sitter ju redan, möjligt att du får sätta på m3 bromsok om dom det ska gå enligt boken.
320hk i en 1500kg bil ungefär så tillåts..
Om du så byter bränsle efter beiktning är ju upp till var o en hur kriminella dom känner för att vara :)
Besiktar du din så stiger ju värdet på bilen o blir ju helt plötslig säljbar..
Magnus /// Kristiansson
Bmw m3e30 2.8l
Effekt 500whp & 700wnm
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=41361
Grefven

Post by Grefven »

JMK Racing wrote:Hur tänker du då igentligen?! Volvo turbo 190hk -BMW 325 193hk typ,vem plockar isär en kanonfin e36 för att ersätta den med en sur Volvo 4a.?! Lite på A-traktor nivå väll.!
Det går att besikta e36 m50 med turbo miljökonverterad idag utan problem,särskillt i det seriösa skick du har på din grefven,enda du behöver göra är att byta bränsle till E85,låda,diff,bromsar sitter ju redan, möjligt att du får sätta på m3 bromsok om dom det ska gå enligt boken.
320hk i en 1500kg bil ungefär så tillåts..
Om du så byter bränsle efter beiktning är ju upp till var o en hur kriminella dom känner för att vara :)
Besiktar du din så stiger ju värdet på bilen o blir ju helt plötslig säljbar..
jag ska ju inte göra denna operationen för att sälja den. då allt lejs bort så är det ju istället billigare att gå ner krafitigt i pris så att köparna slåss om att köpa den istället för att lämna in bilen och säga "jag vill ha tillbaka den reggad med turbo".

jag ska ringa någon dag när jag har tid och fråga angående bränslet. jag tänker inte byta alla ledningar osv som söderlund säger att jag måste, och även ordna bevis på att de är certifierade för e85 osv. jag tänker inte heller byta till m3 ok.

MEN självklart blir det m50 om besiktningsgubben säger. -"slå i e85 i tanken och kör in på bilprovningen så är det klart sen". men det kan jag aldrig tänka mig. och säger han inte -"det är bara att lägga i en volvo 4:a och så kollar vi att den sitter fast ordentligt sen är den reggad och klar" så gör jag inte det heller. utan då köper jag en annan bil som är rätt från början. denna tråden är skapad för att se vad skrönorna säger och sen jämföra med verkligheten.
Thörn

Post by Thörn »

Grefven wrote:min bil kan inte bli flyttgods. och jag undrar nu om jag kan regga den med en volvo rödmotor från exempelvis en volvo 940 ltt eller fullturbo med hisnande 165hk.

får ringa om det när jag får tid.
Vill du köra på bensin i din BMW så är det inga problem med en rödmotor som har turbo från början.
(Eventuellt?) måste du ha en komponentkontroll från Volvo som intygar att avgasrenings utrustningen är som den var från fabrik. Samma som ett vanligt motorbyte mao.
Men lite roligare vore kanske en t5 lågtryckare, men då kanske vridet sticker iväg för mycket inom ramen för vanlig registreringsbesiktning/motorbyte?
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Post Reply