
BMW e36 godkänd MED turbo
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Tror det blir kaoZ då.Grefven wrote:pelko wrote:Var det -76?Grefven wrote: turken är inte -75
jag får låna din a-stolpe så kanske det funkar.
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Där har vi det!Wiic wrote:Flyttgods, skulle det möjligtvis kunna ge några fördelar?
Från Skåne till Sverige!

Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Respekt.Wiic wrote:Eller så köper ni min bil!Grefven wrote:pelko wrote: Där har vi det!
Från Skåne till Sverige!
precis. vi får vänta tills danskarna vill ha tillbaka oss då...
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Har precis gjort det och ställde en fråga angående andra bilar ( är inte helt dum i huvudet som tror att din bil kan bli flyttgods) , om det på några vis kunde förenkla problemet. Om du menar att det gick off topic så var det inte syftet.. Och ja, jag förstår att det handlar om din bil. Ignorera det jag skrev innan!
Last edited by Wiic on 20 Dec 2010, 23:26, edited 1 time in total.
E30 M50.
- Grooverhound
- Posts: 911
- Joined: 10 Feb 2009, 21:02
- Location: Ryd
- JMK Racing
- Posts: 587
- Joined: 14 Jul 2008, 18:34
- Location: Karlstad///SunCity
Hur tänker du då igentligen?! Volvo turbo 190hk -BMW 325 193hk typ,vem plockar isär en kanonfin e36 för att ersätta den med en sur Volvo 4a.?! Lite på A-traktor nivå väll.!
Det går att besikta e36 m50 med turbo miljökonverterad idag utan problem,särskillt i det seriösa skick du har på din grefven,enda du behöver göra är att byta bränsle till E85,låda,diff,bromsar sitter ju redan, möjligt att du får sätta på m3 bromsok om dom det ska gå enligt boken.
320hk i en 1500kg bil ungefär så tillåts..
Om du så byter bränsle efter beiktning är ju upp till var o en hur kriminella dom känner för att vara
Besiktar du din så stiger ju värdet på bilen o blir ju helt plötslig säljbar..
Det går att besikta e36 m50 med turbo miljökonverterad idag utan problem,särskillt i det seriösa skick du har på din grefven,enda du behöver göra är att byta bränsle till E85,låda,diff,bromsar sitter ju redan, möjligt att du får sätta på m3 bromsok om dom det ska gå enligt boken.
320hk i en 1500kg bil ungefär så tillåts..
Om du så byter bränsle efter beiktning är ju upp till var o en hur kriminella dom känner för att vara

Besiktar du din så stiger ju värdet på bilen o blir ju helt plötslig säljbar..
Magnus /// Kristiansson
Bmw m3e30 2.8l
Effekt 500whp & 700wnm
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=41361
Bmw m3e30 2.8l
Effekt 500whp & 700wnm
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=41361
jag ska ju inte göra denna operationen för att sälja den. då allt lejs bort så är det ju istället billigare att gå ner krafitigt i pris så att köparna slåss om att köpa den istället för att lämna in bilen och säga "jag vill ha tillbaka den reggad med turbo".JMK Racing wrote:Hur tänker du då igentligen?! Volvo turbo 190hk -BMW 325 193hk typ,vem plockar isär en kanonfin e36 för att ersätta den med en sur Volvo 4a.?! Lite på A-traktor nivå väll.!
Det går att besikta e36 m50 med turbo miljökonverterad idag utan problem,särskillt i det seriösa skick du har på din grefven,enda du behöver göra är att byta bränsle till E85,låda,diff,bromsar sitter ju redan, möjligt att du får sätta på m3 bromsok om dom det ska gå enligt boken.
320hk i en 1500kg bil ungefär så tillåts..
Om du så byter bränsle efter beiktning är ju upp till var o en hur kriminella dom känner för att vara![]()
Besiktar du din så stiger ju värdet på bilen o blir ju helt plötslig säljbar..
jag ska ringa någon dag när jag har tid och fråga angående bränslet. jag tänker inte byta alla ledningar osv som söderlund säger att jag måste, och även ordna bevis på att de är certifierade för e85 osv. jag tänker inte heller byta till m3 ok.
MEN självklart blir det m50 om besiktningsgubben säger. -"slå i e85 i tanken och kör in på bilprovningen så är det klart sen". men det kan jag aldrig tänka mig. och säger han inte -"det är bara att lägga i en volvo 4:a och så kollar vi att den sitter fast ordentligt sen är den reggad och klar" så gör jag inte det heller. utan då köper jag en annan bil som är rätt från början. denna tråden är skapad för att se vad skrönorna säger och sen jämföra med verkligheten.
Vill du köra på bensin i din BMW så är det inga problem med en rödmotor som har turbo från början.Grefven wrote:min bil kan inte bli flyttgods. och jag undrar nu om jag kan regga den med en volvo rödmotor från exempelvis en volvo 940 ltt eller fullturbo med hisnande 165hk.
får ringa om det när jag får tid.
(Eventuellt?) måste du ha en komponentkontroll från Volvo som intygar att avgasrenings utrustningen är som den var från fabrik. Samma som ett vanligt motorbyte mao.
Men lite roligare vore kanske en t5 lågtryckare, men då kanske vridet sticker iväg för mycket inom ramen för vanlig registreringsbesiktning/motorbyte?
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.