Page 3 of 3

Posted: 07 Dec 2010, 21:45
by PiLlEvAn
hålborrade skivor är bara för lättning :!:

Posted: 07 Dec 2010, 21:47
by Grefven
Magnaten wrote:
Grefven wrote:slits och hålborr är inget för en brukis alls. det är rena brottanvisningar.

folk som handlar borrade big brake kit för stora pengar blir ofta väldigt ledsna när de ser att de får köpa dyra kinabelägg för att det inte finns riktiga till de udda oken och även nya skivor ganska fort.

polaren köpte märkesbelägg till sina K-sport.. men minns inte om det var AP,Alcon eller nåt annat märke.

sen när jag bygger kit brukar jag andvända zimmermanns borrade skivor, dom har funkat bra på dom gatbilarna jag byggt till.
flera kinakitt har samma belägg som "riktiga" ok. men det finns de som inte har det. och det framgår först när man ska byta dom.

Posted: 07 Dec 2010, 21:51
by Magnaten
Grefven wrote:
Magnaten wrote:
Grefven wrote:slits och hålborr är inget för en brukis alls. det är rena brottanvisningar.

folk som handlar borrade big brake kit för stora pengar blir ofta väldigt ledsna när de ser att de får köpa dyra kinabelägg för att det inte finns riktiga till de udda oken och även nya skivor ganska fort.

polaren köpte märkesbelägg till sina K-sport.. men minns inte om det var AP,Alcon eller nåt annat märke.

sen när jag bygger kit brukar jag andvända zimmermanns borrade skivor, dom har funkat bra på dom gatbilarna jag byggt till.
flera kinakitt har samma belägg som "riktiga" ok. men det finns de som inte har det. och det framgår först när man ska byta dom.

är man tillräkligt slug så kollar man upp det innan köp..

Posted: 07 Dec 2010, 22:37
by Grefven
Ja, jag är så slug. Men det är dom som tagit för givet eller inte ens tänkt på det. Och en annan sak jag lärt mig är att internetfirmor sällan vet ett smack själva. De har oxå bara en tumbnailbild på skitet och en engelsk textrad där bilmodell och storlek står.

Posted: 07 Dec 2010, 23:09
by TreLingon
Så då är skivorna monterade runt om enligt Herr Pelko´s beskrivning...
Orginal beläggen kommer köras med tills dom är slut...

Såg att Pagir Gula belägg runt om är väldigt rekommenderande och bra...
8000 runt om är ju väldigt lockande....................... :roll: Haha

Den dagen den sorgen...

Posted: 08 Dec 2010, 06:35
by Grefven
Anledningen att kinabromsar är billiga är just att de skickar med de billigaste tänkbara beläggen.

Tyvärr.

Posted: 08 Dec 2010, 08:42
by Oduya_Henke
d2 är inga kinaskit ! dom har vunnit nordic drifting serien flera år så det ska va bra skit isånafall :twisted:

vad kör du själv med för kvalitétsbromsar? grefven vare va?? :P

Posted: 08 Dec 2010, 09:32
by Grefven
Brembo 4kolvs ok och brembo skivor kör jag.

På en solkörd sommardriftbil funkar det bra med kinagrejorna. Men säger du att d2 beläggen är nåt som är bra så slutar jag diskussionen. Det är långt ifrån bra.

Posted: 08 Dec 2010, 09:41
by janka
Oduya_Henke wrote:d2 är inga kinaskit ! dom har vunnit nordic drifting serien flera år så det ska va bra skit isånafall :twisted:

vad kör du själv med för kvalitétsbromsar? grefven vare va?? :P
haha seriøst?? men hur ofta bromsar du egentligen hårt i drifting då? ær ju mer att man ligger och justerar med bromsarna resten håller du ju stumt! :wink:

Posted: 08 Dec 2010, 10:47
by Sjöstrand
finns en anledning till att både k-sport och d2 marknadsför sina bromsar med att de har samma klossdimention som alcon ap brembo etc.. För deras egna är inte speciellt bra..

Posted: 08 Dec 2010, 11:50
by Grefven
Sjöstrand wrote:finns en anledning till att både k-sport och d2 marknadsför sina bromsar med att de har samma klossdimention som alcon ap brembo etc.. För deras egna är inte speciellt bra..

Det är för att hålla ett lågt/attraktivt utpris till kund som de skickar med skitbelägg. Hade priset varit 6k mer så hade folk inte handlat i samma utsträckning.

Posted: 08 Dec 2010, 11:54
by Grefven
janka wrote:
Oduya_Henke wrote:d2 är inga kinaskit ! dom har vunnit nordic drifting serien flera år så det ska va bra skit isånafall :twisted:

vad kör du själv med för kvalitétsbromsar? grefven vare va?? :P
haha seriøst?? men hur ofta bromsar du egentligen hårt i drifting då? ær ju mer att man ligger och justerar med bromsarna resten håller du ju stumt! :wink:
Vad driftas det vanligtvis med? Jo, nissan 200 s14 eller s15. De har fina 4-kolvsok standard. Likaså skyline har stora as till skivor och fina 4 kolvsok.

De bromsarna med bra vätska och belägg är inte sämre än d2. Så det är inte av den anlednigen de åker d2 iaf.

Posted: 08 Dec 2010, 14:16
by Oduya_Henke
jasså det är beläggen ni snackar om! jag kommer då inte köra med originalbelägg ändå så.. jag tror nog inte jag lär märka nån skillnad iaf.. stopp på bilen ska jag nog få med d2 bromsar också :wink:

Posted: 08 Dec 2010, 16:00
by TreLingon
Som sagt..Kommer åka med orginal belägg tills dom är slut sedan kommer bra belägg..

Posted: 08 Dec 2010, 22:15
by Oduya_Henke
Det gör du rätt i ! Berätta hur dom fungerade sen :)

Posted: 09 Dec 2010, 06:22
by TreLingon
Oduya_Henke wrote:Det gör du rätt i ! Berätta hur dom fungerade sen :)
Dom kommer nog fungera bra. Ver 1 av d2 var kass och version 2 bättre.
Version 3 som jag har har jag inte hört nått ont om förutom att orginal beläggen tar fort slut bara..

Så vi får väl hoppas !