Här va de sjukt länge sen ja skrev något så kanske ska göra en liten statusuppdatering om vad som hänt med bilen sen... Den 6 mars 2011
Många bankörningar har det blivit, den är en sak som är säker, snittat kanske 10-12 körningar per år.
Hoppar nog fram till 2013 tror jag, då beslutade jag mig för att satsa enbart på drifting och körde många bankörningar där drifting tilläts. 5100, gatebil ect. bilen va fortfarande svart och va igentligen inte jätteoptimerad för drifting men körde på ändå. motorn va den samma m20b25 som satt i när ja köpte bilen. 350whp/511wnm. gick helt problemfritt utan större bekymmer ! M20 FTW
2014 beslutade jag mig för att köra Swedish powerdrift series RM (modified) och bilen byggdes om med ny styrning från T-parts, ny strokad m20b28 med originaldelar och programerbart chip från millerpreformance. haha ... gick faktiskt hur fint som helst och även problemfritt
Körde alla 4a deltävlingar och vann den första på gelleråsen
slutade totalt 5a, han även med att köra gatebil och div mindre event. Bilen fick även en ny dekor .
Inför 2015 Kommer vi försöka oss på att åka SM med bilen och inför detta har vi gjort endel förändringar i form av E34 540 bakvagn med en badass uppgängning helt stumt. korta dämpare osv. en GS5-39DZ låda, M54b30 motor med borgwarner turbo
Ny framvagn, igen från T-parts, Maxxecu för styrnignen av motor, 490whp & 590wnm fick vi ur motorn vid endast 1.1bar, helt oöppnad bortsett från en chromolly oljepumpsaxel. Turbon bottnade här, annars hade det nog inte varit nått problem med mer effekt
Vi har hitils i år hunnit köra Påsksladden på elmia
slutade på 13e plats här av ca 25.
Igår Besiktigades bilen Inför Proint av Anders på SBF
MVH Henrik