Page 3 of 3

Posted: 20 Jan 2011, 16:38
by Mikael c
Då får man lugna sig lite och skaffa hem nya styrningar så det blir bra dom som sitter i var ganska glappa framför allt på avgas sidan.
Vilket troligtvis hade ställt till det en del när dom skulle fräsas.

Posted: 03 Feb 2011, 20:19
by Mikael c
Hittade en spricka i toppen på 5ans cylinder så det blir till att använda en annan topp.
Gjorde fel förrut.
Nirat gillar inte riktigt mitt vista utan vill att man använder xp.

Posted: 16 Feb 2011, 20:27
by Mikael c
Efter massvis med tester och försök att förstå luftens flöde igenom en kanal har kanalerna blivit lite större än vad jag tänkt, men nu skall den nog vara färdig att skickas på svetsning och mira fräsning.
Image
Image
Image

Re: Bmw 320i -88 turbo nya planer smidd maskin 2.4l

Posted: 28 Aug 2011, 21:24
by Mikael c
Bilen är nu klar och mappad av mej med lamda,spik lurar med loggutrustning och avgas temp på blyfri 98 med snik motorn och 320 toppen med std ventiler.
Det går tydligen att få relativt bra effekt ändå på bensin med dom små ventilerna, då bilen som den kör mot i filmen har bromsat 460whp på v-power.
Bilarna går otroligt jämnt uppe på högre växlar.
http://www.youtube.com/watch?v=z3h9oHDqpO0

Re: Bmw 320i -88 turbo film sidan 3

Posted: 29 Aug 2011, 20:18
by BmWkrille
Lite svårt att avgöra ännu då det satt slicks på den röda och gatdäck på min, fick grepp på 4an :twisted: Vad har du över mål? jag har strax över 210blås

Re: Bmw 320i -88 turbo film sidan 3

Posted: 30 Aug 2011, 00:16
by Mikael c
Med r-däcken visar hastighets mätaren strax över 210.
Ganska säker på att den inte stämmer dock.
Det kommer bli jätte roligt att se båda bilarna med slicks.
Jag tror du har mer effekt men den röda tror jag har bättre chassi.