hur mycket kört blev det i år?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Grefven

Post by Grefven »

CrazyVikingsRacing wrote:
Grefven wrote:Det blir ganska få mil för oss alla. Bud på att sälja av allt och köpa en modern riktig bil som går 10 mil om dagen så man har 100% ut av sitt bilintresse.

Lägg bud :-)

Allt jag äger bjuder jag för audin, dock är det inte mycket :lol:

Www.Swedbank.se
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

runt 700 mil 2010
950 mil 2009
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Grefven

Post by Grefven »

Jag känner mer och mer att mindre än 1000mil med hobbyturbobilen under perioden maj till sista oktober är failure (för mig som inte har bilen som ett tävlingsredskap) Så jag har misslyckats flera år. Och det innefattar självklart reparationsfria mil. Service osv får givetvis göras men haverier ska inte förekomma.

Lyckas jag inte med 1000 mil nästa år så säljs allt till förmån för pigg och underhållande standardbil. Lyckas jag så är turken världens bästa bil, för de 500 jag fick i år är kanon.
CrazyVikingsRacing

Post by CrazyVikingsRacing »

Grefven wrote:
CrazyVikingsRacing wrote:
Grefven wrote:Det blir ganska få mil för oss alla. Bud på att sälja av allt och köpa en modern riktig bil som går 10 mil om dagen så man har 100% ut av sitt bilintresse.

Lägg bud :-)

Allt jag äger bjuder jag för audin, dock är det inte mycket :lol:

Www.Swedbank.se

Tror att dom vägrar ge mig lån :lol: . Återkommer när jag jobbat ihop de.
Pain is just temporary, glory last forever.

Jens Abrahamsson
0708323221
Awpelqvist

Post by Awpelqvist »

Grefven wrote:Jag känner mer och mer att mindre än 1000mil med hobbyturbobilen under perioden maj till sista oktober är failure (för mig som inte har bilen som ett tävlingsredskap) Så jag har misslyckats flera år. Och det innefattar självklart reparationsfria mil. Service osv får givetvis göras men haverier ska inte förekomma.

Lyckas jag inte med 1000 mil nästa år så säljs allt till förmån för pigg och underhållande standardbil. Lyckas jag så är turken världens bästa bil, för de 500 jag fick i år är kanon.

röknas byte till värre delar som haveri? alltså om de som satt är helt bara byts ut till värsting grejjer? :wink:
alla barnen gillar att åka polisbil, men det försvinner med åren.
Grefven

Post by Grefven »

det är ju ett driftstopp i vilket fall. och det vill inte jag ha.
AllarN

Post by AllarN »

80 mil med S2an i år. Har alltid varit nått som strulat lite. Men så är det ju med allt som är nybyggt. Hoppas på mycket mer nästa år. Det vart inga böter på dom 80 obesiktade milen heller. Alltid något positivt.
Beemari

Post by Beemari »

Ett par 100m börnisar på varvstoppet på 4:an...
http://www.garaget.org/zorbe" onclick="window.open(this.href);return false;

Our drinking team has a racing problem
BmWkrille

Post by BmWkrille »

för mig har det blivit ca 200hårda mil! men med ett kolvbyte pga sprucket ringland... så det får bli smidda grejjer nästa år...
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91

Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
ippe

Post by ippe »

Har väl blivit kring 500 mil efter bromsning, lirat sjukt fint. Bara tankat och kört i princip
Per Eriksson

Post by Per Eriksson »

Kört ett gäng bandagar/events men inte alls mycket på "gatan" så kollar man trippmätaren enbart så är det nog inte mer än 100mil men jag tycker det är bra utfall ändå.
/Per
a.k.a. Jevlar
dahmeer

Post by dahmeer »

2km kanske, men jäääävlar vad kul det var :) Fick ihop bilen för några veckor sedan och märkte att laddet skenade så jag började bygga om grenröret idag så till nästa säsong lär det bli mer åka av.
Grefven

Post by Grefven »

markus wrote:1600 mil på banan

Det är jävulskt mycket.

Typ 800 varv på nurburgring. Låter otroligt. Bara bränslemängden måste va enorm?

Lär va få i landet som hinner med så mycket körtid. Eller jag räknar helt galet?
Pimplaren

Post by Pimplaren »

Säkert 10 mil i m5an nu =)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
markus

Post by markus »

Grefven wrote:
markus wrote:1600 mil på banan

Det är jävulskt mycket.

Typ 800 varv på nurburgring. Låter otroligt. Bara bränslemängden måste va enorm?

Lär va få i landet som hinner med så mycket körtid. Eller jag räknar helt galet?

Det är säkert helt galet då det bara var en uppskattning.
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Jonte_smte

Post by Jonte_smte »

ja ni.... jag har 36 tidkort från 2010.. fick ihop den IGEN i 17juli besiktade 16 juli (utan turbo) sen höll den ända till action meet där vred jag sönder hela bakvagnen på e36:an :cry: klumpen sitten nu 7grader snett ! så därav att drivaxlarna gått på löpande band varje tävling! :cry:
Jonathan Pettersson ,Lindesberg
325-91 Turbo
073-5426325
Wiell

Post by Wiell »

300mil skulle jag tro. framdiff rasade dagen efter mappning. sen har den hålt.
men bara ett streetrace (J.O) blev det, och hade inte tid att åka på några ställen med tidtagning. :(

men nu i sommar ska jag försöka köra lite bana iaf med s2:an
Post Reply