Re: 84`BMW E28 M50B29 Turbo
Posted: 09 Jun 2012, 19:42
Glømt å oppdatere her jeg. Litt stor update.
Skjer veldig lite om dagen, har lite penger til overs.. :/
Lakkerte litt deler til motor + bilen og vasket motorrommet så det snart kan få litt grunning.
Bestemte meg for å gappe stempelringene i dag. Fikk god hjelp av Olezz, kjekt å være to så det ikke blir kluss.
Etterpå ble det sparkling av ujevnheter osv.
Handlet inn litt småtteri så jeg kan sende avgårde veivparti til balansering.
M30 Svinghjulet er tilbake fra planing og 1mm ned-dreiing av trykkplatas anleggsflate. Måtte fjerne styretapper og startkrans før jeg leverte fra meg. Dreide også ned flensen til innsugskammen 2mm for å passe på eksos-siden.
Montert inn alle ventiler med PPF fjærkit, toppen er straks klar for montering.
3" og 4" trykkrør.
Håper denne vil være med på mye morro i år også.
Bonusbilde..
Har kommet ny clutch i hus. Hadde egentlig planer om Sachs 765 og 4 puck sinterlamell fra PPF, men ble brått endring i planene.
Har fått denne til en hyggelig pris av en kompis.
Blir nok god for litt mer mos denne, og nesten samme pris som 765 med lamell.
Denne er lite brukt og følger med et ferdig tilpasset og maskinert S14 svinghjul.
Veid råder og stempler.
Fått Ireland engineering motorfester. Tok meget lang tid siden de var back ordered.
Virker stive, blir sikkert litt vibrasjoner..
[/quote]
Målet nå er å få den ferdig til Gatebiltreffet i September, for det er nok mest realistisk (og økonomisk) ..
Nå har jeg fått satt i motoren igjen og begynt å tilpasse trykkrør, intercooler, wastegaterør og etterhvert downpipe.
Nå venter jeg bare å få tilbake veivpartiet fra balansering, for da kan hele motoren monteres sammen.
Motor på vei ned
Skjer veldig lite om dagen, har lite penger til overs.. :/
Lakkerte litt deler til motor + bilen og vasket motorrommet så det snart kan få litt grunning.
Bestemte meg for å gappe stempelringene i dag. Fikk god hjelp av Olezz, kjekt å være to så det ikke blir kluss.
Etterpå ble det sparkling av ujevnheter osv.
Handlet inn litt småtteri så jeg kan sende avgårde veivparti til balansering.
M30 Svinghjulet er tilbake fra planing og 1mm ned-dreiing av trykkplatas anleggsflate. Måtte fjerne styretapper og startkrans før jeg leverte fra meg. Dreide også ned flensen til innsugskammen 2mm for å passe på eksos-siden.
Montert inn alle ventiler med PPF fjærkit, toppen er straks klar for montering.
3" og 4" trykkrør.
Håper denne vil være med på mye morro i år også.
Bonusbilde..
Har kommet ny clutch i hus. Hadde egentlig planer om Sachs 765 og 4 puck sinterlamell fra PPF, men ble brått endring i planene.
Har fått denne til en hyggelig pris av en kompis.
Blir nok god for litt mer mos denne, og nesten samme pris som 765 med lamell.
Denne er lite brukt og følger med et ferdig tilpasset og maskinert S14 svinghjul.
Veid råder og stempler.
Fått Ireland engineering motorfester. Tok meget lang tid siden de var back ordered.
Virker stive, blir sikkert litt vibrasjoner..
[/quote]
Målet nå er å få den ferdig til Gatebiltreffet i September, for det er nok mest realistisk (og økonomisk) ..
Nå har jeg fått satt i motoren igjen og begynt å tilpasse trykkrør, intercooler, wastegaterør og etterhvert downpipe.
Nå venter jeg bare å få tilbake veivpartiet fra balansering, for da kan hele motoren monteres sammen.
Motor på vei ned