Page 3 of 12

Posted: 30 Oct 2010, 21:29
by Dawe_A
Napstar wrote:Mitt e svarvat på baksidan o ditt ser väl orört ut på baksidan elr mistar jag mig ?


ja det ser orört ut.. det som är ytrost.

men "hubben" mot veven på min ser nästan hälften så stor ut som din.


Du ser att det i mitten på mitt är svarvat bara genom att konstatera att det inte är rostigt :D

Posted: 31 Oct 2010, 11:35
by Napstar
Dawe_A wrote:
Napstar wrote:Mitt e svarvat på baksidan o ditt ser väl orört ut på baksidan elr mistar jag mig ?


ja det ser orört ut.. det som är ytrost.

men "hubben" mot veven på min ser nästan hälften så stor ut som din.


Du ser att det i mitten på mitt är svarvat bara genom att konstatera att det inte är rostigt :D


ja nu när du säger de så ser jag de :)

Posted: 11 Nov 2010, 22:47
by Dawe_A
Image

Posted: 20 Nov 2010, 18:56
by Napstar
Det har inte hänt så mycket mer än väntan på allt :( men lite ialf..
Arp o vev på plats
Image

Kollade ringspelet som vart klockrent
Image

O så ska dessa gossar på plats
Image

sagt o gjort :twisted:
Image

så vi vänder på paketet o monterar resten av underdelen samt oljepump.
tigade till oljepumpen på 4 punkter för säkerhets skull :)

Image

Återigen väntan............ :(
Toppen är iväg för planing mirafräsning samt ventiljustering
o Jag hoppas att cooper dyker upp snart här i shopen.

Posted: 06 Dec 2010, 16:34
by Napstar
nu när Cooper o Arp äntligen dök upp så kunde man monterat ihop lite till :)
Image
Image

kändes inget vidare o dra de dryga 120Nm
Image

Provmonterar grenrör o turbo för o mäta ut oljeretur
Image

passar på o plugga avgasresningstjosan
Image

o så får de bli :)
Image

passade oxå på o svarva ett nytt fäste till dumpen i alu eftersom den ska svetsas i insuget.
Image

Image

Posted: 06 Dec 2010, 18:09
by daimboy
vackert =)

Posted: 06 Dec 2010, 18:15
by Dawe_A
vad är det för grenrör du kör ? Fan vad du har dragit ifrån mig nu!!


är det org triggerhjul?

Posted: 06 Dec 2010, 18:39
by Napstar
daimboy wrote:vackert =)

Kan man säga annat om en turbomatad s50 ;) hehe

Posted: 06 Dec 2010, 18:40
by Napstar
Dawe_A wrote:vad är det för grenrör du kör ? Fan vad du har dragit ifrån mig nu!!


är det org triggerhjul?


Grenröret e ett spa gjutet! O det är orginal triggerhjul.
Ja nu börjar du komma efter ;)

Posted: 07 Dec 2010, 08:55
by -AL-
Bygg klart denna, kör med den sommaren 2011 och sälj den till mig hösten 2011.

//AL

Posted: 07 Dec 2010, 15:29
by Napstar
-AL- wrote:Bygg klart denna, kör med den sommaren 2011 och sälj den till mig hösten 2011.

//AL


För att?? :)

Posted: 07 Dec 2010, 16:49
by Dawe_A
Napstar wrote:
-AL- wrote:Bygg klart denna, kör med den sommaren 2011 och sälj den till mig hösten 2011.

//AL


För att?? :)



Fan heller inte sälja redan! bygga bygga bygga, köp en fin brukis!

Posted: 07 Dec 2010, 17:20
by Napstar
Dawe_A wrote:
Napstar wrote:
-AL- wrote:Bygg klart denna, kör med den sommaren 2011 och sälj den till mig hösten 2011.

//AL


För att?? :)



Fan heller inte sälja redan! bygga bygga bygga, köp en fin brukis!

Tanken e väl så men allt e till salu till rätt pris ;)
Full coilovers beställt nu me :D

Posted: 07 Dec 2010, 23:40
by TreLingon
Det är ordning på dig grabben...

Keep it going...

Posted: 08 Dec 2010, 08:10
by Turboá
Not much 0,60?
I do it always 0,20mm min. -0,30mm max.
Image

cool projekt!
Image
Image

Posted: 08 Dec 2010, 14:13
by Napstar
TreLingon wrote:Det är ordning på dig grabben...

Keep it going...


Alltid ;) några oringar som saknas sen e motorn ihop :)

Posted: 08 Dec 2010, 14:17
by Napstar
Turboá wrote:Not much 0,60?
I do it always 0,20mm min. -0,30mm max.
Image

cool projekt!
Image
Image


The rings where .60 and ärtan recomendet .50 on the first ring .60 on the second and .40 on the oilrings. So hopefully this will work just fine :)