Page 3 of 3
Posted: 22 Jan 2007, 23:05
by björn
blocket hämtat efter pyramidringningen, har dock inte bestämt vilken färg blocket ska ha än
de här hämtade jag idag hos ppf
väntar på cp-kolvar, 2,8 vev m.m. sen ska bottendelen skruvas ihop
Posted: 22 Jan 2007, 23:09
by johankihl
Det blir M50 nu alltså?
Posted: 22 Jan 2007, 23:18
by björn
japp. blir förhoppningsvis en vass 2,8 liters när den blir klar. dock inte till sommaren
har varken tid eller råd att få ihop den nu till sommaren då jag nyss blivit pappa och sen ska jag bygga garage så fort snön försvunnit!
Posted: 22 Jan 2007, 23:22
by Overcharged
Vassa M50 är ju alltid trevligt
Posted: 23 Jan 2007, 08:50
by Fear This
riktigt nice björn!!
Posted: 23 Jan 2007, 10:16
by Ximon
björn wrote:har varken tid eller råd att få ihop den nu till sommaren då jag nyss blivit pappa
Man får grattulera! Hon var ju ganska rund redan i höstas när vi hämtade bakaxeln av dig
Vad blev det?
Posted: 23 Jan 2007, 10:47
by Bäckis
HAn hade tur, det blev en grabb
Posted: 23 Jan 2007, 11:50
by björn
vadå tur, det var skicklighet
Posted: 23 Jan 2007, 12:05
by Ximon
björn wrote:vadå tur, det var skicklighet
Då är det ju dags att du levererar knepen!
Då kan du kanske göra dig en hacka på en bok och finansiera bygget
Skämt åsido. Bilen kommer bli riktigt potent! Nice med en potent m50.
Posted: 23 Jan 2007, 16:31
by björn
ha ha ja vet bara att man ska bränna på ofta, då är det större risk att det det blir en pojk har jag hört:D men vem vet, kanske bara är bullshit...
ja nog hoppas jag det blir en potent bil när den den blir klar!
Posted: 25 Jan 2007, 00:26
by Clew
Hur kommer det sig att man fräser spår i blocket fram till pyramidringarna?
Har inte sett det det förut undrar bara vad tanken är med det, utan att vara negativ på nåt vis
Kommer bli grymmt som fan det här, fortsätt jobba på
Posted: 25 Jan 2007, 06:31
by johankihl
Clew wrote:Hur kommer det sig att man fräser spår i blocket fram till pyramidringarna?
Har inte sett det det förut undrar bara vad tanken är med det, utan att vara negativ på nåt vis
Kommer bli grymmt som fan det här, fortsätt jobba på
'
Förmodar att du menar spåren som leder från ringarna ut i tomma intet. Spåren kallas för blow-off spår och finns där ifall det skulle läcka kompression runt ringen på något vis. Kompressionen läcker isf ut i spåret ist för att läcka till en vattenkanal. Små kompressionsläck märker man knappt om man inte har bra koll på om det kommer något ur spåren. Polaren hade liknande spår på sin Volvo fast med o-ringat block och han kunde köra med brusten topppackning utan större fara. Han kunde inte köra maxlast i långa stunder men blow-off spåren räddade ett race fö honom i somras iaf..
Posted: 02 Feb 2007, 14:42
by björn
Igår var jag till avesta köpte lite prylar igen, blev dyrt så nu dröjer det nog ett tag till nästa gång...
stödgördelkitt
ram å vevlager
cp kolvar
har även inhandlat en 2,8 vev och slängt på lite färg på blocket så nu ska det balanseras och viktas