Vilken telefon spöar Iphone 4?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Klangen

Post by Klangen »

Kan erkänna att jag tittat snett på folk med iphone. Kom ingen, en jävla telefon för hur mycket flis som helst.
Köp något till bilen istället..! =)

Sen pillade jag lite med polarens 3GS på fyllan.
Vilken jävla lur.
Helt såld DIREKT.

Ska köpa en iphone4 nu, måste ha en. Slutsålt överallt.
Fan.

Jagar satan efter en nu (Med Tele2)

Mvh
BusE

Post by BusE »

Har inte läst hela tråden så jag vet inte om nån har nämnt nya HTC Desire (stavning)

Enligt en polare som verkligen är en mobilnörd o ska ha massa funktioner som styra datorn osv...ska htcn vara det värsta

mvh.
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)

PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)

Joni Alatalo
0739-250242
Andreas K

Post by Andreas K »

Iphone 4 är helt klart en bra lur. Dock är de extremt dyra, de flesta förlänger sina abonnemang och lägger på månadskostnaden och märker inte så mycket av detta.

Snabb sökning: Iphone 16gb: 8124:-, 32gb: 8990:-
HTC Desire 4500:-, Galaxy S 8gb 4800:-

Så iphonen har ju mer minne men är snudd på dubbelt så dyr.

Saker som finns i Samsung Galaxy S men inte iPhone 4:
DLNA
Bluetooth 3.0
DivX, H.263, H.264, MPEG4, WMV, Xvid (iPhone kör .mov)
Java/Flash
FM-radio
TV-out
USB 2.0 med laddning, utan iTunes!
MicroSD med stöd upp till 32GB (10GB är inbyggt, inkl. ROM vilket ger en total max på 42GB för standardmodellen och 50GB för 16GB-modellen)

Därtill säger många som provat bägge att de har extremt bra skärmar men om man måste välja en så är det Galaxyn som är bäst.
_BeeMeR_

Post by _BeeMeR_ »

Andreas K wrote:Iphone 4 är helt klart en bra lur. Dock är de extremt dyra, de flesta förlänger sina abonnemang och lägger på månadskostnaden och märker inte så mycket av detta.

DLNA
Bluetooth 3.0
Java/Flash
FM-radio
TV-out
MicroSD med stöd upp till 32GB (10GB är inbyggt, inkl. ROM vilket ger en total max på 42GB för standardmodellen och 50GB för 16GB-modellen)

Därtill säger många som provat bägge att de har extremt bra skärmar men om man måste välja en så är det Galaxyn som är bäst.

Har beställt en iphone 4 16gb och med förhöjd månadsavgift kostar den mej 4800:- skulle jag ha köpt den rent hade den kostat 6300:- (Telia).

///mvh
(O=00=O)
BMW 320D Touring -07 M-Paket
BMW 328tic -76 Såld
BMW 540ia -94 Såld

070-539 68 17
Andreas K

Post by Andreas K »

_BeeMeR_ wrote:
Andreas K wrote:Iphone 4 är helt klart en bra lur. Dock är de extremt dyra, de flesta förlänger sina abonnemang och lägger på månadskostnaden och märker inte så mycket av detta.

DLNA
Bluetooth 3.0
Java/Flash
FM-radio
TV-out

Har beställt en iphone 4 16gb och med förhöjd månadsavgift kostar den mej 4800:- skulle jag ha köpt den rent hade den kostat 6300:- (Telia).

///mvh

rent + att du tvingas förlänga abonnemanget 12 alt 24m? Annars är de ju billigare än billigaste på prisjakt.
_BeeMeR_

Post by _BeeMeR_ »

Ja man ska kunna köpa den utan abonnemang.

///mvh
(O=00=O)
BMW 328tic -76 Såld
BMW 540ia -94 Såld

070-539 68 17
Grefven

Post by Grefven »

_BeeMeR_ wrote:4800:-

Är det verkligen hela totalkostnaden? Du måste ha räknat bort själva abbonemanget?
Grefven

Post by Grefven »

En fråga som jag måste ställa till alla haters.

Om iphone 4 hade kostat 1000:-. Hade den varit bättre då än vad ni tycker den är nu?
_BeeMeR_

Post by _BeeMeR_ »

Grefven wrote:

Är det verkligen hela totalkostnaden? Du måste ha räknat bort själva abbonemanget?

Priset är reducerat med abonnemang. Telefonen kostar 200:- i månaden i 24 månader = 4800:-

///mvh
(O=00=O)
BMW 328tic -76 Såld
BMW 540ia -94 Såld

070-539 68 17
Grefven

Post by Grefven »

_BeeMeR_ wrote:
Grefven wrote:

Priset är reducerat med abonnemang. Telefonen kostar 200:- i månaden i 24 månader = 4800:-

///mvh

Ja tänkte väl det. Men jag tycker det är lite fel att jämföra det mot ett rent köp.

Men ska man ändå teckna ett sånt abb så kan man ju motivera det så iaf.
johankihl
Admin

Post by johankihl »

6195:- med kontantkort hos Tre. 300:- för att låsa upp operatörslåset om jag inte fattat fel.

HTC Desire har plastskärm som blir repig direkt, ingen bra känsla i touchen. Betalar hellre 1500:- extra och får normen som alla strävar efter (fortfarande konstigt nog). Det finns väldigt många bra kombatanter, de saknar dock enkelheten och stabiliteten som gör att iPhone vinner kampen och alla tester i slutänden. Den är stabil, enkel och har något för alla och strular sjukt sällan.

Ta fram ett test från någon av de seriösare sidorna som inte är uttalat Apple negativ där Samsungen vinner så ska jag överväga att köpa en.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
_BeeMeR_

Post by _BeeMeR_ »

Grefven wrote:
_BeeMeR_ wrote:
Grefven wrote:

///mvh

Ja tänkte väl det. Men jag tycker det är lite fel att jämföra det mot ett rent köp.

Men ska man ändå teckna ett sånt abb så kan man ju motivera det så iaf.

Jo men utan abb på telia kostar den 6300:- och som johankihl säger så kostar den 6195 på TRE.

Personligen så tycker jag inte att de är så farligt.

///mvh
(O=00=O)
BMW 328tic -76 Såld
BMW 540ia -94 Såld

070-539 68 17
Strandholm

Post by Strandholm »

Grefven wrote:En fråga som jag måste ställa till alla haters.

Om iphone 4 hade kostat 1000:-. Hade den varit bättre då än vad ni tycker den är nu?

Nej, jag bryr mig inte om den kostar 1000kr eller 10000kr, jag värderar den utefter hurpass kompatibel den är med mig.

Det jag stör mig mest på med iphone är:
-ingen blåtand (bästa som finns om man har peltor kåpor)
-kommunist-itunes
-ingen drag&drop

En fråga till alla Iphone-fanboys, om luren är så grym varför måste ni jailbreaka den gång på gång? ;)
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Mr EmCom

Post by Mr EmCom »

Strandholm wrote:
Grefven wrote:En fråga som jag måste ställa till alla haters.

Nej, jag bryr mig inte om den kostar 1000kr eller 10000kr, jag värderar den utefter hurpass kompatibel den är med mig.

Det jag stör mig mest på med iphone är:
-ingen blåtand (bästa som finns om man har peltor kåpor)
-kommunist-itunes
-ingen drag&drop

En fråga till alla Iphone-fanboys, om luren är så grym varför måste ni jailbreaka den gång på gång? ;)

Vet inte hur uppdaterad du är, men blåtand finns och fungerar, har testat med lite olika peltorlurar och de funkar kanon.

Visst itunes säger jag inte om, mer än att det finns många sätt att komma runt det..

Drag en dopp, menar du kopera klistra in? Isåfall finns det numera..

ang JB så behövdes det bara på de tidigare lurarna.
Och numera försvinner inte ens garantin när man jailar, (efter nån ny lag i USA) (OBS är inte helt säker om den lagen har gått i kraft en, men det talas iaf om det)

http://www.macrumors.com/2010/07/26/u-s ... lbreaking/
David Levin
0736807188
Örebro

e23 725 TDS
e24 635i
e36 323i (s50)
Grefven

Post by Grefven »

Strandholm wrote:Nej, jag bryr mig inte om den kostar 1000kr eller 10000kr, jag värderar den utefter hurpass kompatibel den är med mig.

Rätt svarat!

Ang jailbreak så vill jag inte göra det för jag gissar att det kan innebära att luren buggar eller blir seg? Och då kan jag likväl ha en konkurant som inte heller fungerar.

Det finns en sak som jag verkligen skulle vilja ändra på hos iphone. Och det är förhandsvisningen på sms. Det skulle bara kommit en (1) vid sms ikonen som det gör vid mailikonen när man fått mail. Inget ljud, inget vibrerande och inte att displayen tänds, en ruta med avsändare och "textmedelande" om ploppar upp.

Det enda man kan göra idagsläget är att ta bort ljud och vibrator och förhandsvisningen. Men det står ändå avsändare och textmedelande.

Kan jailbreak ändra på det så kan jag tänka mig att jailbreaka av den anledningen.

Kodlås in till mess, bilder och kontakter hade oxå vqrit välkommet. Likaså vill jag kunna välja att stänga av för i kommande samtal eller bara i kommande sms eller utgånde oxå för den delen.

Kan man det med jailbreak? Eller va fan e jailbreak egentligen? Slipper man bara itunes så är det ju döfött.

Någon som vet?
Nox

Post by Nox »

Operativsystet i Iphone är mycket mer begränsat än vad Android OS är så i framtiden kommer nog Android bara bli grymmare och grymmare.

Det kommer säkert Iphones också bli. Så det är väll lite smaksak vad man skaffar..

Android= PC ( Mer frihet, kräver mer av annvändaren )
Iphone= MAC ( Anser att annvändaren är en idiot och allt är simpelt )

Själv kommer jag inte köpa en Apple produkt igen då jag bara haft problem med deras programvaror.

Blir en HTC för mig.

Edit:
Polarn kör Jailbrake på sin 3gs. Han kan stänga av allting i telefonen han inte annvänder för att frigöra minne, han har låst upp telefonen så den är inte operatörsbunden osv.. Strular inte för honom iaf.
076-115 58 55
-88 E30 325IK
Strandholm

Post by Strandholm »

Kanske får bli en iphone 4 ändå...

Iphonen som är dyrare att köpa löst är faktist 50kr billigare i månaden än Samsungen(med fri surf företagsabbonemang)

Sen har ju samsungen en plastskärm, någon som vet hurpass reptålig den "skärmen" är jämfört med iphonen?
Någon skyddsfilm tänker jag inte montera och mobilen kommer att utsättas för grusattacker dagligen, något som iphone 3gs klarade galant.

Dessa telefonförsäljare man pratar med får ju en att tappa hoppet om mänskligheten. I dagens samhälle verkar man inte behöva kunna någonting om produkterna man säljer. :roll:
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Post Reply