Page 3 of 8

Posted: 16 Sep 2010, 07:15
by CrazyVikingsRacing
Dawe_A wrote:
Men som sagt tråkigt att skruva ner en fungerande maskin för att byta endast bultarna.
Skulle det vara så att du vill mosa på mer effekt till nästa säsong så kan du byta till HD-bult samtidigt som du byter lager för att ligga på den säkra sidan :wink: . Problem solved 8)

Posted: 16 Sep 2010, 08:12
by Dawe_A
johankihl wrote:
Dawe_A wrote:jo men helt klart, men med tanke på att bultarna ska sitta i en rätt påkostad helsmidd maskin så ja....
Tänkte jag bara tanken.

Och kalle även jag har respekt för pengar, verkligen! Allt jag äger ska bara trimmas på något vis och gärna MAX.. Har varit så sedan jag va liten, överklockande av datorer till max, mopeden skulle vara så trimmad det bara gick, Rc bilen likaså och tyvärr har jag inte blivit av med detta pissdyra (men skitroliga) intresse ännu. Oj kom vi in på mig nu...

Nåja.. hade du kommit över en summa pengar, och väljer att spendera dom på en rolig bil med en helsmidd motor, så tror jag faktiskt du också velat ha "de där bultarna" även om de kostar en peng (med tanke på vad du redan ligger ute med i detta skede). Bultarna kan vara en 2000kr försäkring för att slippa sopa hela motorn, eller har jag fel?
( kanske inte vid pyrros effektval just nu, men i framtiden?)

Bultarna funkar nog precis prima ballerina på 900hk också, det är en vild chansning?


Nog om detta i projekttråden nu, ursäkta OT pyrroo!
Då antar jag att du inte kör med orginalventiler i toppen heller? S50 är kända för att de går av. Har själv köpt en motor med rasad ventil i. Block och kolvar var totalskrot!

Jopp jag hade tänkt köra med orginal ventiler men andra fjädrar. Kan du länka mig till den fakta om att s50 ventilerna är kända för att gå av?

CrazyVikingsRacing wrote:
Dawe_A wrote:
Men som sagt tråkigt att skruva ner en fungerande maskin för att byta endast bultarna.
Skulle det vara så att du vill mosa på mer effekt till nästa säsong så kan du byta till HD-bult samtidigt som du byter lager för att ligga på den säkra sidan :wink: . Problem solved 8)
såhär kan vi hålla på i all evighet .. ;) Menar inte att vara dryg o "perfektionist" för det är jag verkligen inte. Jag menar bara på att jag kommer nog spara ihop stålars till HD bult och stödgördel med för att vara helt på den säkra sidan oavsett om orginalbultarna SKA hålla.


Nu vill jag ha andra ventiler också....... Men det är DYYYRT :evil:

Posted: 16 Sep 2010, 10:14
by Pyrro
Motorn kommer nog ändå att skruvas ner efter första säsongen. Och då kan man passa på att byta sådant. För som det är nu finns inget behov av dem.

Men visst är det som du säger dawe. Att det är en billig försäkring. Men inte än.

Måste få cykeln såld nu så att det rullar in lite stålar.

Posted: 22 Sep 2010, 22:48
by Dawe_A
Hur går det ? 8)

Posted: 27 Sep 2010, 14:35
by Pyrro
jTungt. Dåligt med pengar just nu. Men i slutet av veckan borde allt med motorn vara klart. Så då ska man kunna pyssla lite med den åtminstone. Sen är det bara att vänta på ner pengar till bussningar och allt vad som gör till väghållningen till. Bromsar, dämpare osv.

Posted: 27 Sep 2010, 15:09
by Bmw*Alex
pyrro har du nå plats över i garaget åt en e21a ? (A)
:roll:

mvh

Posted: 27 Sep 2010, 17:32
by Pyrro
Det är riktigt dåligt med det.

Posted: 27 Sep 2010, 18:04
by Bmw*Alex
Pyrro wrote:Det är riktigt dåligt med det.
synd :)

mvh

Posted: 27 Sep 2010, 20:55
by Pyrro
Äh. bygg ett tält någonstans och ha den där :D

Posted: 27 Sep 2010, 21:03
by Bmw*Alex
Pyrro wrote:Äh. bygg ett tält någonstans och ha den där :D
har ju köpt på mig snart allt för att börja bygga =(

känns långsökt att behöva göra det , så byggkåt är jag inte tyvärr =/

mvh

Posted: 27 Sep 2010, 21:12
by Pyrro
Det är ju det bästa att stå ute i snöstorm och skruva. :D

För att återkomma till topic.

Fick besked idag att grejorna som jag lämnat bort ska vara klara i slutet av veckan.

Får se hur det blir med det.

Bra nog många veckor sen redan.

Posted: 27 Sep 2010, 21:15
by Bmw*Alex
Det vill jag inte uppleva :)

men du får gärna hojta till om du vet av något garage :)

mvh

Posted: 28 Sep 2010, 09:41
by Pyrro
Ser ut att bli en helt svart bil. Lite ändrade planer. Sedan är frågan om man ska blanda blank och matt. Förslag? Kommer gå på blank som det ser ut.

Posted: 28 Sep 2010, 09:45
by Dawe_A
Pyrro wrote:Ser ut att bli en helt svart bil. Lite ändrade planer. Sedan är frågan om man ska blanda blank och matt. Förslag? Kommer gå på blank som det ser ut.
blank.. matt ser så billigt ut 8)

Posted: 28 Sep 2010, 10:31
by Pyrro
Lättare att hålla sen blank också. Kanske motorutrymmet är ju redan blankt så att.

Posted: 30 Sep 2010, 19:07
by Pyrro
Karossen till salu.

Posted: 30 Sep 2010, 19:58
by Dawe_A
lägger du ner projektet nu?