Dawe_A wrote:
Men som sagt tråkigt att skruva ner en fungerande maskin för att byta endast bultarna.
Skulle det vara så att du vill mosa på mer effekt till nästa säsong så kan du byta till HD-bult samtidigt som du byter lager för att ligga på den säkra sidan . Problem solved
Dawe_A wrote:jo men helt klart, men med tanke på att bultarna ska sitta i en rätt påkostad helsmidd maskin så ja....
Tänkte jag bara tanken.
Och kalle även jag har respekt för pengar, verkligen! Allt jag äger ska bara trimmas på något vis och gärna MAX.. Har varit så sedan jag va liten, överklockande av datorer till max, mopeden skulle vara så trimmad det bara gick, Rc bilen likaså och tyvärr har jag inte blivit av med detta pissdyra (men skitroliga) intresse ännu. Oj kom vi in på mig nu...
Nåja.. hade du kommit över en summa pengar, och väljer att spendera dom på en rolig bil med en helsmidd motor, så tror jag faktiskt du också velat ha "de där bultarna" även om de kostar en peng (med tanke på vad du redan ligger ute med i detta skede). Bultarna kan vara en 2000kr försäkring för att slippa sopa hela motorn, eller har jag fel?
( kanske inte vid pyrros effektval just nu, men i framtiden?)
Bultarna funkar nog precis prima ballerina på 900hk också, det är en vild chansning?
Nog om detta i projekttråden nu, ursäkta OT pyrroo!
Då antar jag att du inte kör med orginalventiler i toppen heller? S50 är kända för att de går av. Har själv köpt en motor med rasad ventil i. Block och kolvar var totalskrot!
Jopp jag hade tänkt köra med orginal ventiler men andra fjädrar. Kan du länka mig till den fakta om att s50 ventilerna är kända för att gå av?
CrazyVikingsRacing wrote:
Dawe_A wrote:
Men som sagt tråkigt att skruva ner en fungerande maskin för att byta endast bultarna.
Skulle det vara så att du vill mosa på mer effekt till nästa säsong så kan du byta till HD-bult samtidigt som du byter lager för att ligga på den säkra sidan . Problem solved
såhär kan vi hålla på i all evighet .. Menar inte att vara dryg o "perfektionist" för det är jag verkligen inte. Jag menar bara på att jag kommer nog spara ihop stålars till HD bult och stödgördel med för att vara helt på den säkra sidan oavsett om orginalbultarna SKA hålla.
Nu vill jag ha andra ventiler också....... Men det är DYYYRT
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
jTungt. Dåligt med pengar just nu. Men i slutet av veckan borde allt med motorn vara klart. Så då ska man kunna pyssla lite med den åtminstone. Sen är det bara att vänta på ner pengar till bussningar och allt vad som gör till väghållningen till. Bromsar, dämpare osv.
Pyrro wrote:Ser ut att bli en helt svart bil. Lite ändrade planer. Sedan är frågan om man ska blanda blank och matt. Förslag? Kommer gå på blank som det ser ut.
blank.. matt ser så billigt ut
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!