Page 3 of 3

Posted: 29 Jul 2010, 16:11
by Karel021
Bmwandreas wrote:Lite skillnad på ett Bmw produktionsblock och ett BAE block :wink:
Kommer bilen ut på strippen i helgen? Bra nyfiken:)

hahha sant !! :D

Posted: 29 Jul 2010, 23:41
by HenrikE
Liiite skillnad i effekt också :P

Posted: 30 Jul 2010, 01:07
by M-techer
Njaa man ska ju inte kasta jättemycket skit på alublock.

Kolla volvos t5 maskiner. Dom klarar ju en del. Men gjutjärn är ju o föredra vid monstereffekter...

Posted: 30 Jul 2010, 09:36
by s2_i_e30
dom e galna norr-baggarna..

Posted: 30 Jul 2010, 19:10
by Daniel86
Bmwandreas wrote:
Karel021 wrote:
Bmwandreas wrote:Jag är imponerad att blocket höll ihop för det här. Jag vet hur kraftiga V8 block som ska palla 2000 hk är. Ska bli kul att se skapelsen!
är de klena block v10orna?

en v8 blir ju mer mos per cylinder.. hur mycket hk per cylinder har du i novan ?

/karel
M10 blocken är i alu och tillverkade så lätta som möjligt. Har svårt att tänka mig att det kommer hålla i längden. Men han kanske har gjort massor med det.
Mitt LSX block väger 130kg tomt och har 10mm cylinderväggar. Det ska klara 300 hk/cyl med min volym.

Undrar vad ett V10 block väger?

Ingen som har bilder på hans nya bil?

Står på bmw fans att en v10 block med kolvar ska väga 47 kilo..
http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ine_block/