Page 3 of 16

Posted: 12 Sep 2006, 06:49
by tobbe tlrecond
är knutarna från 535 :roll: som går sönder

Posted: 12 Sep 2006, 07:11
by Bmwandreas
Japps, men dom är inte nya.
Men jag har också gamla på min.

Posted: 07 Dec 2006, 14:10
by tobbe tlrecond
händer det nåt med denna bil. :roll:

Posted: 08 Dec 2006, 23:07
by Bmwandreas
Han monterar en turbo det bromsats 965hk med.

Re: Team Dennix

Posted: 09 Dec 2006, 07:42
by bjorasen
Bmwandreas wrote:
Chrille wrote:
struten wrote:så kallad spräng säker bakvagn.


tsss... :roll:


Sorry var bara tvungen, tråkigt på fästet, hoppas det löser sig.


Ja alla er som kör med E-28 diff passa er för orig fästet.
Nu blir det mkt förstärkt diffkåpa.


Jag har t.o.m lyckats knäcka ett sådant fäste med en 520 :?

Posted: 09 Dec 2006, 10:46
by peppe
Bmwandreas wrote:Han monterar en turbo det bromsats 965hk med.


Ja nu blev nog alla nyfikna, berätta mer.

Varför tex? Är det en dyno snytning med M20 som är på gång eller?

Posted: 09 Dec 2006, 11:44
by Bmwandreas
Ombyggd HX50 som det bromsats 965hk ur Volvo motor med.
Den borde räcka för han:) Och så blev det en billig peng...

Det är väl det och pyramidringar som blir uppdateringen för nästa år.

Posted: 09 Dec 2006, 11:57
by peppe
Trevligt, han har en mkt fin M20 motor. Lite avis är man ju :)

komp

Posted: 09 Dec 2006, 19:31
by struten
har även konstaterat att jag kört med spräckt topp i sommar därav mycke problem med tempen! har även höjt kompen ca ett kilo o tänkt o prova etanol igen. om d inte funkar så får d bli race soppa på tävlingarna framöver. ska ha en respektabel nia nästa år med helt olättad bil!! bakvagnen kommer att byggas om även den så jag förhoppningsvis kan ge fullt från start! blir även en annan kardan med lite bättre rör o en annan splines då jag såg att bäckis vred sina splines på tullinge. i stort sett blir d mod enligt vad plånboken räcker till!!! kom även på att jag får mina smidda vippor i år så d går o varva en tusing till!!!!!!!!

Posted: 16 Apr 2007, 07:04
by Bäckis
Har hänt lite saker här på sistone! Så nu kommer lite nya bilder!

För att det ska ske nå så måste motivationen vara med!

Image

Här är nya maskin

Image

Nytt grenrör,turbo samt wastegates

Image
Image
Image

Lite uppstyvad bakvagn i år! samt flyttad 8mm bakåt!

Image
Image

Lite otydliga bilder, men det är stag ifrån bakvagnen till kardantunneln!

Image
Image

Tryckrör under konstruktion!

Image

Posted: 21 Apr 2007, 01:21
by jessejens
Ikväll har vi varit hos hov lackeraren stoffe å lackat dennix insug, block och slicksfälgarna!.. nu blir det 6h sömn sen ska maskin ihop!

Posted: 21 Apr 2007, 15:48
by karlzzon
jessejens wrote:Ikväll har vi varit hos hov lackeraren stoffe å lackat dennix insug, block och slicksfälgarna!.. nu blir det 6h sömn sen ska maskin ihop!


sen är det bara till att komma och försöka få liv i min då

Posted: 22 Apr 2007, 04:12
by jessejens
karlzzon wrote:
jessejens wrote:Ikväll har vi varit hos hov lackeraren stoffe å lackat dennix insug, block och slicksfälgarna!.. nu blir det 6h sömn sen ska maskin ihop!


sen är det bara till att komma och försöka få liv i min då


tsss... är ju inga fel på din maskin, endast handhavandefel vet du väll! ;) haha..... från det ena till det andra, blev inte många knop på maskin idag.... veven sitter på plats iaf! vi saknar kolvringar!... kommer imorgon/idag (sön.)... snart blir det åka av!!....

Posted: 22 Apr 2007, 15:05
by Bäckis
He he, snarare bakfulla.

Ingen som varit hit och försökt hämta ringarna vad jag vet :wink:

Posted: 22 Apr 2007, 16:26
by jessejens
Bäckis wrote:He he, snarare bakfulla.

Ingen som varit hit och försökt hämta ringarna vad jag vet :wink:


haha... blir inte alltid som det är tänkt heller!...

Posted: 23 Apr 2007, 07:08
by wuffee
Varför har ni flyttat bak bakvagnen?

Mvh
UFfe

Posted: 27 Apr 2007, 12:17
by jessejens
wuffee wrote:Varför har ni flyttat bak bakvagnen?

Mvh
UFfe


För att "slicksen" tog i framkant på bakskärm! så nu ligger hjulen mitt i hjulhuset!