Page 3 of 3

Posted: 26 Jul 2010, 18:47
by CrazyVikingsRacing
BRUZZE wrote:
Hollizini wrote:
CrazyVikingsRacing wrote: Men är det bara med standard innehåll i S4:a motorn ? Då förutom dieselveven ?
Nej, stakar bör/ska bytas för effekter över 450 häst.
Kolvarna är bra std.
menar han inte om det är standard "storlekar å längder" bortsätt från veven eller hur skulle man göra me tex stakarna om man kör org kolvar?
Nej jag tänkte mest på om det var bytt till smidda grejer, men visst sen är det ju bra och veta om det är standard längder man använder sig av..

Hoppas det itne är allt för rörigt det jag frågar :lol: .

MVH

Posted: 26 Jul 2010, 20:22
by P.Herrdahl
Bmwandreas wrote:Man lär byta kolvar då också.
Körde inte du en ganska smiskig Audi motorn med std kolvar i? Vad blev det för siffror på den?

Posted: 26 Jul 2010, 20:27
by Bmwandreas
Jo de håller bra. Men kör du standard kolvar och ökar slaget så ökar kompressionsförhållandet drastiskt.

Posted: 26 Jul 2010, 20:30
by P.Herrdahl
Bmwandreas wrote:Jo de håller bra. Men kör du standard kolvar och ökar slaget så ökar kompressionsförhållandet drastiskt.
Aha, det va det du syftade på. :)