JohanE wrote:Jag tror min 140 är billigare att äga än en 7-9-serie.
35:- för parkering och 52:- för försäkringen i månaden samt 47:- per år för registerhållningsavgiften.
Nu har dom ju höjt registerhållningsavgiften till smått hissnande 65kr/år
Jesus is coming.................LOOK BUSY!!!
+46 705702945 för den som vill nå mig på telefon. http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Det lät ju jäkligt bra faktiskt, man blir bra sugen på diesel när man hör hur billigt dom faktiskt går
Förra sommaren körde jag örebro-norrköping med farsans golf. Höll mig enligt hastighetsbegränsningarna osv. Resultat: 0,56l/mil.
Golf tsi gt 170hk. 1,4l kompressor/turbo. Helt okej, vid lite med aktiv körning ligger man runt 0,75l/mil.
skatten på dieslarna hänger på utsläppen numera, CO klassningen, tex brorsans med exakt samma motor men med automatare är betydligt dyrare i skatt då den inte får samma CO klass
Thörn wrote:skatten på dieslarna hänger på utsläppen numera, CO klassningen, tex brorsans med exakt samma motor men med automatare är betydligt dyrare i skatt då den inte får samma CO klass
Det trippade upp till 0,52 på hela tanken totalt. Körde som en biltjuv resten av veckan.
Någon som har en boxtrimmad/ppc trimmad som kan ge ett utlåtande? Är det lönt? Går ju inte ge fullt förens på trean som det är nu utan att framvagnen vill hoppa loss.
Grefven wrote:Det trippade upp till 0,52 på hela tanken totalt. Körde som en biltjuv resten av veckan.
Någon som har en boxtrimmad/ppc trimmad som kan ge ett utlåtande? Är det lönt? Går ju inte ge fullt förens på trean som det är nu utan att framvagnen vill hoppa loss.
till salu?
svintoleffe. det är väl bara en skatt man betalar?
köp lbreggat.
Svintoleffe wrote:kollade disel skatten på en låna bil jag kör idag. den ligegr på cirka 6700, sen kommer fordonsskatten på det, jag tycker det är i häftigaste laget
dieselskatt å fordonsskatt är väl samma sak.
jag betalar iaf bara fordonsskatt på min TDI
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Jag har lånat en v70 d5 årsmod 00 nu i ett par dagar och har haft en medel på 0.52 och då har jag inte snålat! har lyckats kunna köra längre sträckor på 0.45 på plan väg.
Är dock med en automatare och lite barnstolar o skit i bilen.
De roliga är ju att de är sånt jäkla skönt vrid i dessa motorer!
pampers_38 wrote:Jag har lånat en v70 d5 årsmod 00 nu i ett par dagar och har haft en medel på 0.52 och då har jag inte snålat! har lyckats kunna köra längre sträckor på 0.45 på plan väg.
Är dock med en automatare och lite barnstolar o skit i bilen.
De roliga är ju att de är sånt jäkla skönt vrid i dessa motorer!
tycker det är värdelöst vrid ja,m3an är mycke bättre