Page 3 of 3

Re: Öhman - Audi S4 b5 med 5cyl.. Jakten på 1000hk och 9sec.

Posted: 10 Sep 2013, 10:33
by helvetesmaskinen
Öhman wrote:Får väll uppdatera att det gick att åka ännu fortare och att den nu är världens snabbaste Audi S4 B5!

Var på Mk Brinkarna på Emmaboda 24/25 aug.
Mycket trevligt event.

Gick jävligt bra:
Nytt PB 9,40s 248km/h på oklistrat!
Ny bästa slutfart 250km/h
Pokal för "ballast på strippen på lördagen"
Vann min klass.


Andra repan ut så ville inte diffen vara med längre och tog ut skilsmässa med sig själv ;)
Även en drivaxel gav upp samtidigt.
så har ni s4 diffar att sälja billigt så hör av er.

Nu då?
Säsongen är över för mig i år då jag fick en liten son i söndags så hösten kommer att ägnas åt honom.

Framtiden:
Funderar mycket på vad man ska göra nu..
Sälja / behålla?
Bygga vidare för dragracing / satsa på bana eller drifting istället?
Kan det gå att åka en 8 med den och då blir Sveriges första quattro som gör detta?

Har lite att fundera på i höst..
Ska iaf dit med en ny diff och bromsa den så jag får veta hur mycket effekten ligger på..

Några bilder:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Grymt! Lite som min men jag bygger B4 sedan och nya femman :)

Du kør vel en diff från S2 avant/RS2 istællet så du kan låsa den? Du kan låsa den manuellt också utan styrenheten till vaccumkolven.

Re: Öhman - Audi S4 b5 med 5cyl.. Jakten på 1000hk och 9sec.

Posted: 12 Sep 2013, 15:19
by Öhman
helvetesmaskinen wrote:
Öhman wrote:Får väll uppdatera att det gick att åka ännu fortare och att den nu är världens snabbaste Audi S4 B5!

Var på Mk Brinkarna på Emmaboda 24/25 aug.
Mycket trevligt event.

Gick jävligt bra:
Nytt PB 9,40s 248km/h på oklistrat!
Ny bästa slutfart 250km/h
Pokal för "ballast på strippen på lördagen"
Vann min klass.


Andra repan ut så ville inte diffen vara med längre och tog ut skilsmässa med sig själv ;)
Även en drivaxel gav upp samtidigt.
så har ni s4 diffar att sälja billigt så hör av er.

Nu då?
Säsongen är över för mig i år då jag fick en liten son i söndags så hösten kommer att ägnas åt honom.

Framtiden:
Funderar mycket på vad man ska göra nu..
Sälja / behålla?
Bygga vidare för dragracing / satsa på bana eller drifting istället?
Kan det gå att åka en 8 med den och då blir Sveriges första quattro som gör detta?

Har lite att fundera på i höst..
Ska iaf dit med en ny diff och bromsa den så jag får veta hur mycket effekten ligger på..

Några bilder:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Grymt! Lite som min men jag bygger B4 sedan och nya femman :)

Du kør vel en diff från S2 avant/RS2 istællet så du kan låsa den? Du kan låsa den manuellt också utan styrenheten till vaccumkolven.
Kör med orginal S4 men har svetsat den ;)