Page 3 of 4

Posted: 18 Feb 2007, 19:01
by Overcharged
Starkt inne på att byta ut piggybacken mot ett vems system...någon som har några invändningar?

Posted: 18 Feb 2007, 19:40
by Overcharged
måste ju ha lite musik att lyssna på också när man blir trött på motorsången :D eller rättare sagt när passagerarna blir trötta på den :wink:
en liten bit stålomspunnen teflonslang vart det till turboprojektet iaf

Image

Fetingsteget 8)

Image

också fetingbasarna...

Image


får väl hoppas att det är någon på forumet som uppskattar billjud också

:wink:

Posted: 26 Mar 2007, 21:17
by Overcharged
Jaha det har väl inte blivit så många updates på sistonde, men idag har jag iaf fixat frambromsarna och forssan hjälpte till att spackla lite! skönt att få lite hjälp ibland, känns jävligt stressigt just nu :?

Det blir iaf besiktning nästa tors, så jag hoppas den rullar igenom :D

innan besiktnin har jag kvar:

*Bakbromsarna
*Montera grenrör & avgassystem
*Spackla, slipa, spackla, slipa...lacka!
*Sko om fälgarna och en hjulinställning får man nog fan också fixa!

Posted: 26 Jul 2007, 23:29
by Overcharged
jaha det var väldigt länge sen det hände något här, har stått helt still ett tag nu, men bygget är igång igen!

Har nyligen skötit spakstället åt helvete :evil: självklart när man kör inne i båstad mitt på dan haha! fick puttat in 3an och varva hem för backarna som bara den...

Så håller på att fixa det, ska även dit med ny hardyskiva och bussningar till lådan.

Det roliga är att jag har börjat svetsat på grenröret :D

Just nu håller jag på att matchporta det vid toppen

Har också slängt ut det äckliga SMT skitet och ska beställa ett VEMS så snart som möjligt...

Posted: 29 Jul 2007, 14:49
by Overcharged
Har nu fixat en ny hardyskiva med nya bultar och allt, har även bytat gummibussningarna till växellådan och fixat spakstället..så nu rullar den igen :D
har också slipat lite till på grenröret men det är en bit kvar...ska beställa lite flänsar till det också...
idag så rengjorde jag turbon och satte ihop den igen! sitter nu och funderar på om jag ska ha överliggande turbo eller inte? det hade ju kalrt vart ballt...

får väl bjuda på någon bild också:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: 22 Aug 2007, 22:06
by Overcharged
jaha för några dagar sen rasade min bakvagn när jag kom sladdandes :(

hissa upp gamla bettan idag och såg att bultjäkeln hade gått av till diffupphängningen,fan vad ovanligt på e36 :roll:

Posted: 23 Aug 2007, 16:14
by Overcharged
skruven till diffen hade ju gått av på mitten och sitter fast i diffen, hur får man enklast ut den? har hört att vissa borrar upp och drar i M16 skruv istället är det något att rekomendera? hur gör man med bussningen, känns som att en gummibussning inte riktigt är bra där, borde det itne vara bättre med en stel bussning?

Posted: 23 Aug 2007, 16:49
by AndreasT
Jag fick ta ner min diff för att få ut den :(
Försökte säkert 6h med alla medel innan jag gav upp.
Borra och gänga om till m16 när du har den nere och borra upp bussningen. Håller bra mycket bättre än org iallafall.

Posted: 23 Aug 2007, 23:56
by Overcharged
tack för tipset! jobbigt att man ska behöva riva ner diffen nu också, men det är väl bara att bita i det sura äpplet :roll:

Posted: 26 Sep 2007, 16:17
by moonzhine
kul bygge..ska göra nåt liknande med min E36a ja med och ska börja med grenröret nu..har fixat fläns men även jag har inte bestämt om de blir toppmonterat eller inte..skulle vara kul med lite mer bilder på ditt grenrör..är de bulten som håller upp hela klumpen som gått av för dej?=)MVH

Posted: 02 Oct 2007, 23:15
by Overcharged
tjena joo asså jag har ju inte gjort klart grenröret än, jag jobbar för mkt :D kommer hem vid 4 från elfiran och sen åker man iväg på sina små privata jobb , så det blir lite ont om tid ibland! men det blir överliggande turbo för min del, ser mycket ballare ut 8)
japp den där jäkla bulten i framkant har gått av :evil: sitter ju 2 där bak i kåpan och en felkonstruerad jävel där fram...

javafan du får ju släng upp en projekttråd då, alltid kul med likasinnade!
var bor du förresten?

Posted: 02 Oct 2007, 23:21
by Overcharged
hmm har iaf hunnit med att innhandla lite speedparts:

Den fina porriga PPF dumpen
Image

50mm Kina Wastegate + PPF dump
Image

en liten laddluftkylare på 600x300x78mm
Image

Lite tillbehör
Image
Image

Ursäkta den förjävliga kvalitén på bilderna, ska fixa bättre kamera snart...nokia N95 8GB 8)

Posted: 03 Oct 2007, 00:18
by Overcharged
tog lite bilder på bakvagnen också...har ju inte uppdaterat så mycket på sisstonde så fick bli lite mer nu :D

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Har lite diverse bilder också

Image
Image
Image
Image
Image

också lite bilder på motorn!

Image
Image
Image

Det är trädgårdsslangen som ger power :P
Image
Image
Image

dags för bingen nu tror jag!!!

Posted: 03 Oct 2007, 00:24
by Overcharged
ojjdå glömde den här!

Image

Posted: 03 Oct 2007, 12:41
by IQ-tuning
Du bör se till så att vevhusventen inte är tät, såg att du silver tejpat den...

Om den är tät blir det övertryck i vevhuset...

Posted: 03 Oct 2007, 17:42
by Overcharged
japp ska tänka på det men det är nog lugnt för jag har gjort massa hål i colaburken...ska fixa något snyggare sen! tack för tipset

Posted: 03 Oct 2007, 18:16
by IQ-tuning
Overcharged wrote:japp ska tänka på det men det är nog lugnt för jag har gjort massa hål i colaburken...ska fixa något snyggare sen! tack för tipset


Ok såg inte dom...
Blå ryker satan annars :)